Nový Nissan Pathfinder oficiálně: Má poctivý šestiválec a nabídne až 8 míst

Pathfinder stále žije a Nissan ukazuje jeho v pořadí již pátou generaci. USA si nicméně nechává jako svůj nejdůležitější trh.

Svou slávu si Nissan Pathfinder užil naposledy v Evropě ve své třetí generaci do roku 2014, teď se schopné SUV japonské značky zaměřuje především na americký trh, kde se rovněž vyrábí. A v tomto směru pokračuje i nyní představená pátá generace, která přichází s kompletně novým designem, slušnou technikou i praktičností.

Macaté SUV chce některým stylistickými prvky odkazovat na první generaci – třeba trojicí otvorů pod úrovní kapoty – ve výsledku ale působí opravdu moderním dojmem, ačkoliv používá upravenou verzi své již existující platformy. Na délku měří nový Pathfinder 5004 mm, na šířku 1979 mm, je vysoký 1778 mm a jeho rozvor čítá 2901 mm.

V až osmimístné kabině chtěl Nissan zajistit více komfortu, pro všechny řady sedadel jsou tedy dostupné USB porty, zapracovalo se taky na odhlučnění kabiny s akustickým sklem, širšími skly pro druhou řadu oken a lepší zvukovou izolací ve dveřích a podlaze. Automobilka mluví také o 60% zlepšení v absorpci hluku od motoru.

Před řidičem je až 12,3palcový digitální přístrojový štít, který vedle doplňuje 9palcový displej infotainmentu, standardní podpora rozhraní Apple CarPlay a Android Auto je samozřejmostí. Připlatit si mohou zákazníci za prémiový audiosystém Bose se 13 reproduktory. Ve vyšších výbavách nechybí Pathfinderu ani rozsáhlý soubor asistentů ProPILOT.

V Evropě by se Pathfinder raději neukázal, protože pod kapotou nové generace najdete známý benzinový V6 o objemu 3,5 litru, který zajišťuje 284 koní (209 kW) a točivý moment 351 N.m. Stejný motor už nabízela i předchozí generace SUV, v novince ho ale najdete ve spojení s novou devítistupňovou automatickou převodovkou.  

Pro schopný pohyb v terénu i mimo něj má Pathfinder celkem sedm jízdních režimů – standard, sport, eco, sníh, písek, bláto a speciální režim tow pro tažení přívěsů. Více informací včetně dynamiky SUV si zatím Nissan nechává pro sebe. K prvním zákazníkům by se ale měla nová generace Pathfinderu dostat už v létě.

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Diskuze (8) Další článek: První Dacia Logan MCV dál žije v Rusku. Pod znakem Lady teď dostala facelift

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , Auta SUV na Heureka.cz