Micra vstupuje do nové éry a kompletně zahazuje spalovací motor. Ve výsledku je však pouze dalším technickým klonem na trhu.
Hatchback Nissan Micra se po dvou letech absence vrací na trh a nyní představenou šestou generací už přechází do výhradně elektrické formy. Nic kdovíjak převratného a osobitého však v případě novinky nečekejte. Na základě aliančního partnerství je totiž nová Micra EV technickým dvojčetem Renaultu 5 E-Tech. Zda se však i malý elektromobil se znaky Nissanu dočká takové obliby jako novodobá „pětka“, to se teprve uvidí.
V současnosti finančně strádající Nissan uvádí novou Micru v rámci produktové ofenzivy, která má v Evropě do konce roku 2026 uvést ještě další tři elektromobily – čekat máme zbrusu nový Leaf, elektrický Juke a rovněž nový městský model segmentu A, který bude dle předběžných informací technickým sourozencem dalšího Renaultu, novodobého Twinga.
Na sdílené platformě AmpR Small má pětidveřová Micra EV délku necelé 4 metry, rozvor 2,54 metru a objem kufru 326 litrů. Tedy identicky s Renaultem. Sdílený základ je u Nissanu nejpatrnější při pohled na profil vozu, design přední masky i přepracované zádě však působí uhlazenějším dojmem než u francouzského hatchbacku. Všechny výbavové úrovně budou jezdit na 18palcových kolech a konfigurace nabídne paletu celkem 14 barevných kombinací exteriéru.
Interiér kompletně přebírá architekturu palubní desky „pětky“ nebo i její sedačky, nehledě na Nissanu vlastní kombinace čalounění a obložení. Konfigurovatelný 10,1palcový přístrojový štít tedy doplňuje dotyková obrazovka infotainmentu o stejné úhlopříčce orientovaná na řidiče. Rovněž zde nechybí systém s integrovanými službami Google nebo ambientní osvětlení ve 48 různých barvách.
Spalovací motor nová Micra EV zahazuje ve prospěch plně elektrického ústrojí, které se od nabídky Renaultu rovněž neliší. Model bude k dispozici ve dvou specifikacích s elektromotorem pohánějícím přední kola. Verze o výkonu 90 kW (122 koní) použije 40kWh baterii pro dojezd okolo 310 km, zatímco výkonnější provedení o výkonu 110 kW (150 koní) se spolehne na 52kWh baterii a dojezd zhruba 408 km. Větší baterie podporuje DC rychlonabíjení výkonem až 100 kW (menší jen 80 kW) pro obnovení energie z 15 na 80 % za přibližně 30 minut.
Z předností R5 si nakonec Micra EV přebírá taky funkci V2L (Vehicle-to-Load) pro nabíjení externích zařízení z baterie vozu a rovněž těží z průběžné modernizace Renaultu, která i „pětce“ zanedlouho zajistí funkci řízení jedním pedálem, kdy auto po uvolnění akcelerátoru brzdí v rámci rekuperace elektrické energie až do úplného zastavení. Jinak Nissanu nechybí rovněž evropský standard bezpečnostních a asistenčních systémů včetně například varování před bezpečným opuštěním vozidla.
Cenovky nového Nissanu Micra EV zatím neznáme, prodej na evropských trzích plánuje automobilka zahájit až koncem letošního roku. Stačí ale dodat, že sourozenec Renault 5 E-Tech nyní startuje v Česku od 675.000 Kč.
Zdroj: Nissan |
Zdroj videa: Nissan