Nový Nissan Micra: japonský princ konečně v ČR

Na český trh dorazil nový Nissan Micra. Má před sebou nelehký úkol. Navázat na prodejní úspěch předchozí generace. Nová Micra však k tomu má všechny předpoklady. Pokud se o ní chcete dozvědět více informací, čtěte rozsáhlý článek, ve kterém vám novou Micru představíme.
Nový Nissan Micra: japonský princ konečně v ČR
Seznam kapitol
  1. Výměna generací, netradiční design, nový podvozek
  2. Interiér, inteligentní elektronika, bezpečnost
  3. Dva stupně výbavy, nabídka motorů, přehled cen

V roce 1993 opanoval klání o nejlepší japonský automobil malý sympaťák z domácí produkce jménem Nissan Micra. Když posléze titul automobilu roku vydobyl také na horké evropské půdě, nikdo nepochyboval o tom, že se rodí nový šampión. Japonský útok směřovaný do segmentu nejmenších vozů byl pečlivě naplánován a s mohutnou reklamní kampaní v zádech začal brzy nést kýžené ovoce. Nissan Micra šel na dračku. Za deset let působení na trhu bylo vyrobeno a prodáno přes 1,3 milionu jeho exemplářů.

Sbohem a šáteček

Pár let na trhu stačilo, aby si k malému Nissanu vytvořili zákazníci dostatečně pevný vztah. V jejich paměti se usídlil jako malé šikovné vozítko, nákupní taška na čtyřech kolech, ideální městské „přibližovadlo“. Jeho uspokojivé tažení trhem, bylo v roce 1998 podpořeno poměrně dramatickým faceliftem, se kterým si vystačil až do současné doby. Každá pohádka však někde začíná a někde také končí. Micra stárla a s deseti lety na kontě již nemohla déle odolávat dravé konkurenci. Bylo na čase udělat radikální řez. Ke slovu se dostali designéři a konstruktéři, jejichž úkolem bylo přivést na svět důstojného nástupce, schopného obstát na hyperkonkurenčním trhu a navázat na úspěchy svého předchůdce.

Pohádka pokračuje

Povedlo se. Zrodil se nový Nissan Micra – kulatější, modernější, snad i hezčí. Jako první se objevil, jak také jinak, na japonském trhu s označením March. Evropané čekali na nový Nissan Micra do ledna letošního roku. 40000 potvrzených závazných objednávek dokazuje, že nová Micra mnohým z nich vskutku učarovala. V březnu dorazil nový Nissan Micra také na český trh. Vkračuje na něj s nemalými ambicemi. Co za nimi stojí a zdali jsou reálné či nikoli lze posoudit pouze po bližším seznámení. Proto se nyní společně na nový Nissan Micra blíže podívejme.

Netradiční design zaujme

S jistotou lze říci, že design nové Micry znamená rázný krok kupředu. Ačkoliv se Micra předchozí generace neprodávala vůbec špatně, nová Micra svého předchůdce co do atraktivity zcela jistě překonává. Po stránce designu (a nejen ho) před námi stojí zcela nový vůz. Radikální řez byl tedy vskutku proveden a dotažen do úspěšného konce (?). Nová Micra zapůsobí především odvážným designem. Linie křivek navazuje v mnohém na styl uplatněný prvně u modelu Nissan Primera.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Design vozu je výsledek společné práce evropských i japonských odborníků

Celkově působí automobil kulatým dojmem, což zapříčiňuje oblá příď a příjemně zakulacená záď. Nejvýraznějším prvkem jsou čelní vysoko posazené světlomety. Pod netradičním tvarem se ukrývá také nejmodernější technologie. Světlomety jsou vybaveny technologií coming home, která je ponechá zapnuty ještě třicet vteřin až dvě minuty po opuštění vozu tak, aby majitel bez újmy dorazil ke dveřím domu a ještě stihl bez problém vsunout klíček do zámku domovních dveří.

Nový podvozek "Renault Nissan"

Nový Nissan Micra je postaven na nové B-platformě, která je společným dílem automobilek Nissan a Renault. Od tohoto spojení si oba výrobci slibují především snížení nákladů na výrobu, což dále umožní snížení ceny jejich modelů. Oproti svému předchůdci narostla  Micra do šířky a do výšky. Celková délka vozu se naopak snížila o 30 mm. O 70 mm byl však rozšířen rozvor náprav na celkových 2476 mm. To přispělo i přes snížení délky vozu ke zvětšení vnitřního prostoru. V kontextu se zvolenou filosofií automobilu, jakožto ideálního vozu do přecpaného městského provozu, došlo ke zkrácení převisů  karosérie (28 mm vpředu a 50 mm vzadu). Také díky tomu dosáhl poloměr otáčení hodnoty 9,2 m.


Plakáty

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

1024x768

1024x768

1024x768

800x600

800x600

800x600

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

1024x768

1024x768

1024x768

800x600

800x600

800x600

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Výměna generací, netradiční design, nový podvozek
  2. Interiér, inteligentní elektronika, bezpečnost
  3. Dva stupně výbavy, nabídka motorů, přehled cen
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků