Nový Nissan Leaf už není "exotem". Dojezd se přiblížil metě 400 kilometrů

Druhá generace elektromobilu Leaf od Nissanu byla odhalena.

Nissan Leaf byl a je pro japonskou automobilku opravdu důležitým modelem. Teď prý má elektromobilitu posunout zase o něco dále do mainstreamového segmentu.

Design novinky je stále výjimečný, ale nyní získal na dravosti. Ostřejší křivky nejspíš budou většině zákazníků sedět více, než kulatý předchůdce. Zatímco příď následuje design ostatních nissanů, záď se zakrytým c-sloupkem novinku bezpečně prozradí.

Ano, Nissan ještě prodává kupé 370Z. Sporťák teď navíc dostal facelift

Ano, Nissan ještě prodává kupé 370Z. Sporťák teď navíc dostal facelift

Baterie má nyní kapacitu 40 kWh. Zásobuje elektromotor s výkonem 147 koňských sil. Podle nových evropských homologačních předpisů činí dojezd na jedno nabití až 378 kilometrů. Plné nabití baterie pomocí konektoru 3 kW trvá 16 hodin, 8 hodin z konektoru 6 kW a vůz podporuje také funkci rychlého nabíjení, která za 40 minut vyčerpanou baterii nabije na 80%.

Krom zvýšeného dojezdu, svěžího designu a kvalitnější kabiny se druhá generace soustředila především na nové technologie semi-autonomního řízení. Ty sdružuje pod název ProPilot, který po Leafu zdědí i crossovery Qashqai a X-Trail. Systém dokáže od 30 km/h do 100 km/h udržovat vzdálenost od vozu před ním a zároveň vůz autonomně držet uprostřed pruhu. Dokonalejší má být také autonomní parkování.

Řada I.D. od Nissanu? Nový Leaf poskytne základ pro další elektromobily

Řada I.D. od Nissanu? Nový Leaf poskytne základ pro další elektromobily

Ve standardní výbavě je také systém e-Pedal. To známe například z BMW i3. V normálním provozu stačí používat jen pedál akcelerátoru. Jakmile jej řidič pustí nebo povolí, auto začne plynule brzdit pomocí silné rekuperace. Díky tomu provozní brzdy krom nouzových situací netřeba užívat.

Nový Leaf se oficiálně představí na autosalonu ve Frankfurtu.

Podívejte se detailně na exteriér, interiér a další detaily ve fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

dnes | Milan Lažanský
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků