Nový Nissan Leaf už není "exotem". Dojezd se přiblížil metě 400 kilometrů

Druhá generace elektromobilu Leaf od Nissanu byla odhalena.

Nissan Leaf byl a je pro japonskou automobilku opravdu důležitým modelem. Teď prý má elektromobilitu posunout zase o něco dále do mainstreamového segmentu.

Design novinky je stále výjimečný, ale nyní získal na dravosti. Ostřejší křivky nejspíš budou většině zákazníků sedět více, než kulatý předchůdce. Zatímco příď následuje design ostatních nissanů, záď se zakrytým c-sloupkem novinku bezpečně prozradí.

Ano, Nissan ještě prodává kupé 370Z. Sporťák teď navíc dostal facelift

Ano, Nissan ještě prodává kupé 370Z. Sporťák teď navíc dostal facelift

Baterie má nyní kapacitu 40 kWh. Zásobuje elektromotor s výkonem 147 koňských sil. Podle nových evropských homologačních předpisů činí dojezd na jedno nabití až 378 kilometrů. Plné nabití baterie pomocí konektoru 3 kW trvá 16 hodin, 8 hodin z konektoru 6 kW a vůz podporuje také funkci rychlého nabíjení, která za 40 minut vyčerpanou baterii nabije na 80%.

Krom zvýšeného dojezdu, svěžího designu a kvalitnější kabiny se druhá generace soustředila především na nové technologie semi-autonomního řízení. Ty sdružuje pod název ProPilot, který po Leafu zdědí i crossovery Qashqai a X-Trail. Systém dokáže od 30 km/h do 100 km/h udržovat vzdálenost od vozu před ním a zároveň vůz autonomně držet uprostřed pruhu. Dokonalejší má být také autonomní parkování.

Řada I.D. od Nissanu? Nový Leaf poskytne základ pro další elektromobily

Řada I.D. od Nissanu? Nový Leaf poskytne základ pro další elektromobily

Ve standardní výbavě je také systém e-Pedal. To známe například z BMW i3. V normálním provozu stačí používat jen pedál akcelerátoru. Jakmile jej řidič pustí nebo povolí, auto začne plynule brzdit pomocí silné rekuperace. Díky tomu provozní brzdy krom nouzových situací netřeba užívat.

Nový Leaf se oficiálně představí na autosalonu ve Frankfurtu.

Podívejte se detailně na exteriér, interiér a další detaily ve fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: 920 km
Cena: 410 000 Kč
Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: 935 km
Cena: 410 000 Kč
Nissan X-Trail 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: 981 km
Cena: 740 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 31 215 km
Cena: 250 000 Kč
Nissan Micra 0,9
Rok výroby: 2017
Stav: 2 671 km
Cena: 350 000 Kč
Nissan Micra 0,9
Rok výroby: 2017
Stav: 976 km
Cena: 340 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků
Test: Pět důvodů, proč je teď Opel Insignia favoritem střední třídy

Opel Insignia Grand Sport

Naší recenzí tentokrát prošel Opel Insignia Grand Sport.

5.  9.  2017 | Milan Lažanský | 23 příspěvků