Nový Nissan Leaf už není "exotem". Dojezd se přiblížil metě 400 kilometrů

Druhá generace elektromobilu Leaf od Nissanu byla odhalena.

Nissan Leaf byl a je pro japonskou automobilku opravdu důležitým modelem. Teď prý má elektromobilitu posunout zase o něco dále do mainstreamového segmentu.

Design novinky je stále výjimečný, ale nyní získal na dravosti. Ostřejší křivky nejspíš budou většině zákazníků sedět více, než kulatý předchůdce. Zatímco příď následuje design ostatních nissanů, záď se zakrytým c-sloupkem novinku bezpečně prozradí.

Ano, Nissan ještě prodává kupé 370Z. Sporťák teď navíc dostal facelift

Ano, Nissan ještě prodává kupé 370Z. Sporťák teď navíc dostal facelift

Baterie má nyní kapacitu 40 kWh. Zásobuje elektromotor s výkonem 147 koňských sil. Podle nových evropských homologačních předpisů činí dojezd na jedno nabití až 378 kilometrů. Plné nabití baterie pomocí konektoru 3 kW trvá 16 hodin, 8 hodin z konektoru 6 kW a vůz podporuje také funkci rychlého nabíjení, která za 40 minut vyčerpanou baterii nabije na 80%.

Krom zvýšeného dojezdu, svěžího designu a kvalitnější kabiny se druhá generace soustředila především na nové technologie semi-autonomního řízení. Ty sdružuje pod název ProPilot, který po Leafu zdědí i crossovery Qashqai a X-Trail. Systém dokáže od 30 km/h do 100 km/h udržovat vzdálenost od vozu před ním a zároveň vůz autonomně držet uprostřed pruhu. Dokonalejší má být také autonomní parkování.

Řada I.D. od Nissanu? Nový Leaf poskytne základ pro další elektromobily

Řada I.D. od Nissanu? Nový Leaf poskytne základ pro další elektromobily

Ve standardní výbavě je také systém e-Pedal. To známe například z BMW i3. V normálním provozu stačí používat jen pedál akcelerátoru. Jakmile jej řidič pustí nebo povolí, auto začne plynule brzdit pomocí silné rekuperace. Díky tomu provozní brzdy krom nouzových situací netřeba užívat.

Nový Leaf se oficiálně představí na autosalonu ve Frankfurtu.

Podívejte se detailně na exteriér, interiér a další detaily ve fotogalerii:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků