Že na 40kWh baterky najede 370km, tomu by neuvěřily ani v mateřský škole. Takže zůstanu u svýho Golfa 1996, s 32kWh, kde najedu v létě skoro 200km, a ted v zimě max 140, a nemusim utrácet za nalakovanej plast a koukání kolem auta..... koukam sám, a mam topení original vodníka, což novodobý e-pitchovinky vůbec neznaj...
Fic: při troše snahy to ujedeš... 11kwh nebyl se starým Leafem udělat. Samozřjme do 100km/h. Naopak tvých 16kWh/100km tvýho Golfa je docela dost, ale záleží jak rychle jezdíš a kam..
jo aha Golfa z 1996, no to bude jiste srovnatelne s Leafem 2017 po vsech strankach :-Dnema nahodou Leaf tepelne cerpadlo? moznost vyhrivani vsech sedacek a volantu? a spousto vybavy o ktere v 96 roce nemeli tuseni ani luxusni auta, natoz Golf ktery byl rad kdys mel alespin manualni klimosku? a samozrejme od roku 1996 s evubec neposunula technika :-D
BEV, které jsou prezentovány jako budoucnost by měly v naprostém množství parametrů předčit tzv. minulost. Až se tak stane, budou trhem přijaty. Pokud toto nesplní mohou si ekokykoti generovat jednu směrnici za druhou. A BEV budou stále jen rarita. A se současnou technologií je to rarita. Je mi úplně jedno co "auto" pohání. Když postaví auto na křečky a splní výše zmíněný požadavek, koupím si auto na křečky. ;-)P.S. Za mě jsem ochoten, soukromě, jednou za 15 let koupit nový vůz kategorie "Golf" za cenu cca 450.000 Kč. Se soukromým nájezdem 10.000 km krásně využiji jeho životnost. Věc bez dojezdu, která mě neustále bude obtěžovat "blikající" hladovým okem fakt NE. Současný soukromý vůz má spotřebu 8 l/100 km a nádrž 55 l ( cca 490kWh) tj. naprosto běžný dojezd 650 km, doba doplnění 2 minuty; 90kW, 1400 kg; kategorie "Golf". 40kWh v autě za 850 je špatný, hodně špatný vtip. :-D. 300 - 400kWh aku, doba plnění 5 minut a jsem Váš. Takže, až se naučíme teleportovat energii klidně. :-):-)):-D Máme na to zhruba 2 miliardy let.:-O
ty budes zit 2 miliardy let? no tak to te lituju, to bych se asi unudil :-D
BEV jsou seriove vyrabena jen par let, Japonsko od 2009, Evropa a USA od 2011, tak proc jako cekas ze to bude pro vsechny a i pro tebe? sak nikdo ti BEV nenuti a muzes dal jesdit na benzinaku ;-) ja taky prozatim jezdim s benzinakem a jeste par let jezdit urcite budu, pak treba prejdu na hybrid ci plug-in hybrid, a nekdy treba do 2030 si treba koupim sve prvni BEVjen tak do placu, s 300-400kWh baterkou by pri podobne vaze jako soucasna BEV meli dojezd prez 1500km (Tesla P100D ma vpohode dojezd okolo 500km), to je celkem daleko od tech tvejch soucasnejch cca 700km, takze u benzinaku ti staci teoretickej dojezd 700 a u BEV ti nestaci? nez se k BEV dostanes ty nebo ja, tak muzou bejt relativne levne a budou mit jiste zajimavej dojezd, stejne jako bude tou dobou jiz infrastruktura verejneho nabijeni na urovni, ze to bude snadne a rychle jak s cerpanim fosilnich poliv B-]mimochodem vyhodou BEV je to, ze muzes vyjizdet s plne nabitym autem za par korun, to se ti u toho benzinaku zrejme nestane, 55 litru znamena v lepsim pripade tak 15 stovek, za benzin za tech 15 let a 10kkm rocne das v lepsim pripade tak 330-350 tisic ;-) za elektrinu v horsim pripade tak 150-200 tisic
BEV mají, již 100 let, stejný problém. A tím jsou baterie. Množství energie za jednotku času, které se do nich dá vměstnat. Dalším je třeba hustota energie. Další věcí, která hraje proti baterii je cena uhlovodíkových paliv. Již 100 let :-). A celé je to postaveno na drobnosti jako je fyzika na Zemi. Pan Newton skutečně popsal něco po lidstvo zlomové. To bohužel neplatí o p.Muskovi. Jsem zvědav co vymyslí třeba borci zde: "McLaren testuje elektrický supersport. Překoná jednu z hlavních překážek?", kromě toho že vymyslí kolo:-):-)):-D.300 kWh baterii si představuji jako kapacitu pro ničím nerušený dojezd. Vezmu auto pojedu ve dvou lidech 2 x 8 hodin a pak 8 hodin dobíjení/spánku.;-). A ano, se spotřebou 8 l a s udávaným nájezdem jsem za 15 let na +/- na stejné částce jako BEV Leaf. Ale na pořizovací ceně :-(. Aktuální cena jenom 40 kWh baterie v Leafu je nějakých 200.000 kč (250$/1kWh). Moje "snová" bateiei za "snovou cenu" (100$/1kWh) bude stále za 600.000 kč.:-O (i ve snu p.E.Muska).
aktualni cena baterii pro Leaf je 40kWh je zalistovana v katalogu za €6200 a jelikoz je na baterii zaruka 5 let a pokles o maximalne 25% puvodni kapacity, tak se toho neni moc proc bat ;-) mas nejste nejaky 200 tisice co si vymyslis v zaloze?Musk nedavno v jednom z tweetu napsal ze aktualne jsou na cene $123 za kW, za 600 tisic korun tedy on vyrobi cca 220kWh baterii
Musk, ten vůdce Tesla fan bojs sekty? :-):-)):-D.Ten tvrdí věcí :-):-)):-D. Čerpám u sousedů (Bloomberg..) : ..výrobní cena Li-on aku v roce 2016 byla cca 273$/kWh; pro rok 2017 je odhad na 162$/kWh a dlouhodobý odhad až na 74$/kWh v roce 2030.zdroj.:"Lithium-ion battery costs & market"P.S. Kdy se E.M. pochlubí kolik váží baterie pro jejich "zlomový" tahač. :-):-)):-D.
v 2030 nejaky lionky nebudou nikoho zajimat, vlastne budou, manasky jako ty :-D
Vy mě bavíte :-):-)):-D. V roce 2030 bude komunismus :-):-)):-D. Chápu.
Cože ty se stěhuješ do Severní Koreje? :-D
Jen drobnost, jak dlouho si myslíš, že stát nechá jezdit elektroauta za takovou cenu, cenu za elektřinu? Víš, co je to spotřební daň?
ne nevim co je to spotrebni dan, navic analizu toho kde a jak stat bude vybirat jsem tu psal nekolikrat ;-) mam ekonomiku vystudovanou takze to kde a jak muze stat vybirat a co se planuje do budoucna me cizi neni, ale ty jiste prijdes s necim jako "spottebni dan na elektinu" ze? :-D
Tak já jsem například četl, jaké způsoby výběru této daně by mohly do budoucna být. jeden například uvažuje o tom, že nepůjde jen tak nabíjet "ze zásuvky", ale že bude muset být, při domácím nabíjení, zakoupena speciální nabíječka, která bude tento odběr evidovat a na základě toho budeš platit, tedy i tu spotřební daň. Nepůjde se zkrátka připojit na běžnou zásuvku, a když jsi tak chytrý, jistě víš, že to nebude řešeno jiným "provedením" zásuvky. Jsou i další varianty, ale to ty jistě, při tvé vysoké ekonomické škole, také víš, když ses dal na poučování bez řešení. :-D
ja cetl ze za 2 dny prijde Jezisek........:-D jasne zakaz lidem nabijet ze zasuvky, a pak jim zakaz aby ze zasuvky treba nebajeli mobili, ach to jsou napady ze by se jeden smichy pocural :-Dtazke ty zakazes redukce? a co bude s tema standardama zasuvek co jsou standardy a kazda cast sveta se snazi o ten svuj standard aby byl TOP, tazke ted se cpou miliardy do budovani nabijeci infrastruktury aby se pak zakazala? jo jasne a jsme zase u toho Jeziska :-Dreseni je snadne, kazdorocni poplatej nazvany treba silnicni dan a to na kazde vozidlo, tak jako plati povinne ruceni, tak holt budem jednou platit tak jako treba v Nemecku vsichni silnicni dan ;-) mimochodem nez vubec stat pozna nejaky ubytek spotrebni dane kvuli BEV, tak to bude trvat jeste desitky let ;-) ty BEV se tady totiz nezjevej jen tak z niceho nic, ale lidi si je musej nejdriv koupit ;-)
Ekonom, který ovládá jen kulíčkové počítadlo? Co tady pleteš redukce, neumíš číst? Aha, tobě to při tvé vysoké škole nedošlo. Víš co je to software? V tom článku zmíňovali ještě možnost vlastního elektroměru v každém autě. Proč si tady hraješ na vola, když o tom nic nevíš? To, že ty jsi to nečetl neznamená, že to nečetl někdo jiný. Doufám, že ses alespoň smíchy počůral, ať to stojí za to, když jsi taková moudrá hlava, která ví vše. Nejsi příbuzný s Milošem Zemanem, ten také ví o článcích vše a i o tom, kde se to psalo.:-DKdysi se říkalo, když nemáš na vystudování pořádné vysoké školy, tak jdi studovat ekonomiku, tu udělá každý. Že by to platilo stále? Tak samozřejmě, vykládej to lidem, že si musí BEV koupi, když jsou mnozí rádi, že naškudlí 300 000 Kč na málo olítanou plechovku, že vycálovat 850 000 Kč pro ně bude moucha. Také jim zkus povykládat, že je musíš trochu více zdanit, aby ti, pro které to není problém si takové auto koupit, na ně dostali ještě nějakou pořádnou dotaci, případně, jak tady moudří nahoře vymýšlejí, jezdili po dálnicích zadarmo.
tak jo, kdys si to myslis, ja te u toho necham B-]
promiň, Ty nemáš vytudovanou ani základní školu, Ty "analízo" :D
Jakože elektřina dnes není zdaněna,jo?
Ty ses povedl, vůbec netušíš o čem je řeč. Nechce se mi to vysvětlovat, raději si to přečti sám. Snad ti dojde, že o tohle se stát nenechá připravit.http://www.reflex.cz/clanek/zpravy/61553/benzi... ...
https://www.cenyenergie.cz/dan-z-elektriny/...
Máš to nějak popletené, tady se ještě neuvažuje o tom, že se tímto budou pohánět auta a ještě se tam neřeší spotřební daň, která by měla jít na obnovu silnic... To nemá nic společného s ekologickou daní. Ta výše daně je pakatel oproti spotřební dani u pohonných hmot. Znáš vůbec ceny MWh? A potom se podívej, kolik z toho je ta daň.https://www.cenyenergie.cz/jaka-je-aktualni-cena-kwh... ...
kdybys nebyl debil, tak bys vedel ze zvysovani dani na elektrine zadna vlada neuvazuje ani kdyby jiz neprodali jedinej litr cekoholiv na cem je spotrebni dan ;-) vyber spotrebni dane na palivech j v planu nahradit v horizontu nekolika desitek let zavedenim bud celoplosneho mytneho systemu pro vsechny vozidla a nebo zavedenim silnicni dane pro vsechna vozidla, kdy v soucasnem stavu je silnicni dan v CR prodelecna, vybere se min nez kolik stoji statni aparat pro jeji vyber rocne se v CR vybere na spotrebni dani na pohonnych hmotach (vsech pohonnych hmotach, tedy i u letecke, lodni a zeleznicni dopravy) cca 80 miliard, tedy relativne smesne cislo kde stat kazdy rok vyda na zdravotnictvi prez 300 miliard a odhaduje se ze asi 60 miliard z toho jde na problemy zpusobene emisemi, na dopravu jde cca 100 miliard, tedy porad o 20 vic nez kolik vybere na spotrebnich danich za paliva ;-)jsme tranzitni zeme, a kuprikladu kamionova doprava na CR s palivama doslova sere, vetsi spedice jsou zaroven i obchodnici s palivama a tak spotrebku neplati a zahranicni kamiony natankujou doma a pak na nadrz ujedou vetsinou celou streku, vsimni si ze dalnice a odpocivadla jsou plna kamionu, ale taknovat jich vidis hodne malo a vetsinou tuzemske ;-) takjze si nechavame zasirat ovzdusi svinstvem a nemame z toho nic krom myta ktere vydelava smesny penize, ani ne 10 miliard rocne ;-)
Tak s tim celoplošným mýtným systémem jsi mne opravdu rozesmál, debile. Jsem si nevšiml, že bych tě někde urážel. Jestli myslíš tohle, tak si ten návrh pořádně přečti, abys věděl, že to není povinnost pro jednotlivé státy a nezaměňuj spotřební daň za dodatečnou ekologickou daň. O zrušení spotřební daně se nikde nic neříká a platí ji i kamióny v současnosti za naftu a platí přitom i mýto. A že by se stát o to nechal připravit?https://logistika.ihned.cz/c1-65753170-evropska-komi... ... A Slovensko se k tomu již vyjádřilo a předpokládám, že nezůstane zdaleka osamoceno.http://www.blesk.cz/clanek/zpravy-live-ekonom... ... A elektřina bude asi zadara. První "levná" vlaštovka vzlétla loni.https://www.autorevue.cz/v-britanii-zpoplatnili-do... ... Uvažovalo se také o silniční dani, ale také je to zatím u ledu.https://www.penize.cz/silnicni-dan/306763-ocima... ... A ty si myslíš, že zavedením mýtného si k těm miliardám pomůžeš? Houby, tak akorát hodně lidí přžestane jezdit. Asi ti nedochází, jaké jsou zde platy, a nejen zde. Ostatně, Slováci to dali jasně najevo, včetně důvodů proč.K poslednímu bodu, pravidelně jezdím na pár benzinových stanic, jedna je samoobslužná pro osobní auta a na druhé je jedna strana stojanů vyhražena vlastně pro kamióny. Světe div se, kdykoliv tam přijedu, stojí tam kamióny a velice často se zahraniční registrační značkou. Že by mi něco uteklo?
no je videt ze o vetsich spedicich vis kulove :-D dan opravdu neplati vsichni, dan plati pouze koncovej spotrebitel, a proc myslis ze vetsi spedice ktere na to maj moznosti jsou zaroven registrovane jako obchodnik s palivama ;-)ale abys to lepe pochopil, tak v nedavne dobe byla kauza kde jistou firmu jakoze znicil FU na popud Babise, tam slo o presne to o cem pisu vejs , velak spedicni firma ktera byla zaroven obchodnik s palivama, mimo jine ta firma privazela onu Ceskou naftu uskladnenou v Nemecku ;-)o mytnem celoplosne se uvazuje ne kvuli necemu z EU, ale kvuli lepsimu vyberu myta ;-) v horizontu 2 dekad se zvazuje prechod na satelitni mytneja psal nekde neco o elektrine zadarmo? a jak to souvisi s dani na elektrinu?nejezdici lide jsou pro stat vyhodni stejne jako ti co jezdi malo, a prestnou jezdit hlavne ti co jezdi malo ;-) a nebot i kterym se to proste nevyplati a jejich auta jsou vetsinou spise zrala do srotu ;-) me bohuzel okolo baraku jezdi tranzit z a do Polska, a ani na jedne z benzinek v okoli a na te trase az k D11 vidam kamion tankovat jen obcas nekde, denne nam tu projede asi 2000 kamionu
https://www.tyden.cz/rubriky/byznys/svet/devad... ... https://www.irozhlas.cz/ekonomika/prevoz-ceske-na... ... Jinak tu kauzu znám. Chtěl jsi jistě napsat, že firma FAU měla dovážet. Tak kulové víš asi ty, spediční firmy nejsou osvobozeny od placení spotřební daně. Neplatí ji jedině za podmínky, že podvádějí, ale to tady asi neřešíme a je jedno, jestli jsou obchodníky s palivy, pokud ji použije na jiný kšeft, než prodej dále. Určitě se také nejedná o zelenou naftu pro zemědělce.https://www.irozhlas.cz/zpravy-domov/dopravci-a-e... ... http://www.dnoviny.cz/silnicni-doprava/dopravci... ... "...Jako největší konkurenci však podle něj čeští dopravci vnímají Poláky. „Mají velkou kamionáž, hodně firem, velký vozový park a nižší vstupy než my. Největší rozdíl je ve spotřební dani z nafty."Já to vzdávám.
Elektrina nie je zdanená..Ide o spotrebnú daň, ktorá tvorí takmer polovicu ceny benzínu/nafty.Ak sa objaví viac EV, potom sa uplatní spotrebná daň na elektrinu ..Benzín bez tejto dane je v skutočnosti lacnejší ako elektrina..
To, že je benzín levnější než elektřina bych si asi nedovolil v ČR tvrdit. Momentálně je cena na 1 litru benzínu cca 8 Kč.. tj. za 1 kWh uložené energie zaplatím cca 0,90 Kč (8/8,89), cena elektrické energie (na burze, CZ) je cca 30€/MWh tj. 0,75Kč/kWh. Ale problém se jmenuje "úložiště", jak jsem se již zmiňoval jinde.;-). 55 litrový "kanystr" ( místo pro 490kWh) je cenově trošičku jinde než 100kWh aku. Což asi bude i vysvětlení proč je valná většina "nemobilních" spotřebičů napájena "kabelem". A naopak mobilních spotřebičů napájena uhlovodíky.:-). Ale souhlasím s tvrzením že stát si nenechá uniknout ani korunu. Viz. daňové zvýhodnění nafta vs benzín. Před nedávnem se ještě tvrdilo že benzín je fuj protože CO2. A stát preferoval naftu. Nyní je i nafta fuj a nebudeme si říkat proč (že mistři z VW 3-[). Ale alespoň zmizí nafta z osobních automobilů...:-).P.S. Jasně podle p.Karla G. za to můžou ilumináti :-):-)):-D.
elektrina je zdanena ;-) v prvni rade je dan na elektrinu kterou plati distributor za kazdou MWh (je to dan oznacovana jako spotrebni dan na elektrinu) a nasledne je na dani normalni DPH ;-)a tu posledni vetu netreba komentovat, to je tak dementni nesmysl ze jsi se sam totalne zesmesnil blbosti :-D
Majkl tady dal odkaz a tam se hned v úvodu píše:"Daň z elektřiny patří mezi takzvané ekologické daně, které jsou zakotvené v legislativě České republiky i Evropské unie."Takže nevíš co je to spotřební daň, a že na nelektřinu zatím žádná taková není. Raději si to přečti celé, ať se tady zbytečně nehádáme. ;-)
A bezpečnost, ktera by se v současným měření nestacila ani na 2 záporný hvězdičky, to se vyplatí!
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.