Nový Nissan Leaf má kompletní český ceník. Co nabídne za 850.000 Kč?

Oproti minulé generaci budou muset zájemci zaplatit o desítky tisíc korun více.

Zatímco první generace elektromobilu Nissan Leaf se u tuzemských dealerů prodávala za 730, případně 810 tisíc Kč, podle toho, jak velká baterie byla v útrobách namontovaná, nová verze tohoto auta je dražší. Základní cena činí 850.000 Kč.

Test Nissan Juke 1.6 DIG-T – Žába na divoko

Test Nissan Juke 1.6 DIG-T – Žába na divoko

Jedná se o vůz v nejnižším výbavovém stupni ze čtyř nabízených. V takovém voze pak bude namontováno šest airbagů, dále tempomat, omezovač rychlosti, zvuková signalizace pro chodce, hlídání vozů ve slepém úhlu, systém pro autonomní brzdění, systém udržování v jízdním pruhu, rádio s CD a čtyřmi reproduktory, startovací tlačítko, automatickou klimatizaci a multifunkční volant. Kola jsou šestnáctipalcová s velkoplošnými kryty.

České zastoupení se ještě rozhodlo zdarma přidat designovou sadu, která zahrnuje modře zbarvené lišty na přídi, zádi i bocích vozu, modré kryty zrcátek a koberečky. Ta by jinak stála 26 490 Kč.

Druhým stupněm výbavy pak je Acenta za 891 000 Kč. Navíc zahrnuje například navigaci, kožený volant, adaptivní tempomat a mlhovky.

Výbavový stupeň N-Connecta začíná na ceně 945 000 Kč. Zákazník pak uvnitř dále najde parkovací systém s monitorováním celého okolí auta, vyhřívání všech sedadel a sedmnáctipalcová kola z lehkých slitin.

Démon silnic už se chystá vyjet. 1200koňový Nissan GT-R je v ČR unikát

Démon silnic už se chystá vyjet. 1200koňový Nissan GT-R je v ČR unikát

Kdo si zvolí nejvyšší výbavu Tekna, bude muset zaplatit bez dvanácti tisíc rovný milion. Přední světla jsou diodová, vůz také disponuje systémem autonomního řízení ProPilot.

V současnosti je k dispozici pouze jedna verze pohonného ústrojí s baterií o kapacitě 40 kWh. To postačuje na dojezd 378 kilometrů. Maximální rychlost 449 centimetrů dlouhého vozu činí 144 km/h. Z nuly na 100 km/hod zrychluje za 8,6 sekundy.

 

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

TEST Ford Mustang Bullitt: Všechno nejlepší, Franku!

Ford Mustang Bullitt

Bylo by fajn se v testu Fordu Mustang vyhnout otřepaným frázím o amerických svalech a podobně. Obávám se ale, že dnes to nevyjde. Obzvláště, když tady máme ikonický Bullitt!

15.  11.  2018 | Jan Mička | 61 příspěvků
TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků