Nissan pokračuje s modelovou ofenzivou a  po uvedení nové Micry  již představuje rovněž třetí generaci svého elektrického bestselleru Leaf. | Nissan Leaf (2025) Zdroj: Nissan

Nissan pokračuje s modelovou ofenzivou a po uvedení nové Micry již představuje rovněž třetí generaci svého elektrického bestselleru Leaf. | Nissan Leaf (2025) | Zdroj: Nissan

Modelová řada, které se celosvětově prodalo téměř 700.000 kusů, se nadobro proměnila v trendy „SUV-kupé“... | Nissan Leaf (2025) Zdroj: Nissan

Modelová řada, které se celosvětově prodalo téměř 700.000 kusů, se nadobro proměnila v trendy „SUV-kupé“... | Nissan Leaf (2025) | Zdroj: Nissan

...a nyní sdílí platformu AmpR Medium (dříve CMF-EV) například s větším Nissanem Ariya nebo aliančně příbuznými Renaulty Megane a Scenic E-Tech či Alpine A390. | Nissan Leaf (2025) Zdroj: Nissan

...a nyní sdílí platformu AmpR Medium (dříve CMF-EV) například s větším Nissanem Ariya nebo aliančně příbuznými Renaulty Megane a Scenic E-Tech či Alpine A390. | Nissan Leaf (2025) | Zdroj: Nissan

Oproti druhé generaci (ještě ve formě pětidveřového hatchbacku) se novinka vnějšími rozměry zmenšila. Na délku měří 4350 mm (dříve 4490 mm), přičemž kratší je i rozvor náprav s 2690 mm (dříve 2700 mm). | Nissan Leaf (2025) Zdroj: Nissan

Oproti druhé generaci (ještě ve formě pětidveřového hatchbacku) se novinka vnějšími rozměry zmenšila. Na délku měří 4350 mm (dříve 4490 mm), přičemž kratší je i rozvor náprav s 2690 mm (dříve 2700 mm). | Nissan Leaf (2025) | Zdroj: Nissan

Objem zavazadelníku každopádně zůstává na takřka identických 437 litrech (dříve 435 l). O dodatečném úložném prostoru pod přední kapotou se Nissan v tiskové zprávě nezmiňuje. | Nissan Leaf (2025) Zdroj: Nissan

Objem zavazadelníku každopádně zůstává na takřka identických 437 litrech (dříve 435 l). O dodatečném úložném prostoru pod přední kapotou se Nissan v tiskové zprávě nezmiňuje. | Nissan Leaf (2025) | Zdroj: Nissan

Nový Leaf bude k dispozici ve dvou specifikacích pohonného ústrojí. S elektromotorem o výkonu 130 kW (177 koní) a baterií o využitelné kapacitě 52 kWh pro dojezd až 436 km... | Nissan Leaf (2025) Zdroj: Nissan

Nový Leaf bude k dispozici ve dvou specifikacích pohonného ústrojí. S elektromotorem o výkonu 130 kW (177 koní) a baterií o využitelné kapacitě 52 kWh pro dojezd až 436 km... | Nissan Leaf (2025) | Zdroj: Nissan

...respektive s výkonem 160 kW (217 koní) a 75kWh baterií zajišťující až 604 km. | Nissan Leaf (2025) Zdroj: Nissan

...respektive s výkonem 160 kW (217 koní) a 75kWh baterií zajišťující až 604 km. | Nissan Leaf (2025) | Zdroj: Nissan

Větší baterie podporuje DC nabíjení výkonem až 150 kW (menší jen 105 kW), což má zajistit obnovení dojezdu o 417 km za pouhých 30 minut. Všechny uvedené hodnoty jsou nicméně předběžné homologaci pro evropský trh. | Nissan Leaf (2025) Zdroj: Nissan

Větší baterie podporuje DC nabíjení výkonem až 150 kW (menší jen 105 kW), což má zajistit obnovení dojezdu o 417 km za pouhých 30 minut. Všechny uvedené hodnoty jsou nicméně předběžné homologaci pro evropský trh. | Nissan Leaf (2025) | Zdroj: Nissan

Jinak Leafu nechybí inteligentní řízení teploty baterie, které ji připraví už během dojezdu k nabíječce... | Nissan Leaf (2025) Zdroj: Nissan

Jinak Leafu nechybí inteligentní řízení teploty baterie, které ji připraví už během dojezdu k nabíječce... | Nissan Leaf (2025) | Zdroj: Nissan

...funkce řízení jedním pedálem s maximální úrovní rekuperačního brzdění až do zastavení, funkce V2L (Vehicle-to-Load) pro nabíjení externích zařízení (s volitelným adaptérem) a v budoucnu také V2G (Vehicle-to-Grid) pro navrácení uložené energie zpět do elektrické sítě. | Nissan Leaf (2025) Zdroj: Nissan

...funkce řízení jedním pedálem s maximální úrovní rekuperačního brzdění až do zastavení, funkce V2L (Vehicle-to-Load) pro nabíjení externích zařízení (s volitelným adaptérem) a v budoucnu také V2G (Vehicle-to-Grid) pro navrácení uložené energie zpět do elektrické sítě. | Nissan Leaf (2025) | Zdroj: Nissan

Uvnitř sází Nissan na jednoduché rozvržení palubní desky se spojenou dvojicí 14,3palcových obrazovek, infotainment nabízí integrované služby a aplikace Google a samozřejmě mu dnes nechybí schopnost aktualizací na dálku (OTA). | Nissan Leaf (2025) Zdroj: Nissan

Uvnitř sází Nissan na jednoduché rozvržení palubní desky se spojenou dvojicí 14,3palcových obrazovek, infotainment nabízí integrované služby a aplikace Google a samozřejmě mu dnes nechybí schopnost aktualizací na dálku (OTA). | Nissan Leaf (2025) | Zdroj: Nissan

Ve výbavě nového Leafu se taky objevuje třeba 360stupňový kamerový systém s funkcí „průhledné kapoty“, panoramatická střecha s proměnlivou průhledností... | Nissan Leaf (2025) Zdroj: Nissan

Ve výbavě nového Leafu se taky objevuje třeba 360stupňový kamerový systém s funkcí „průhledné kapoty“, panoramatická střecha s proměnlivou průhledností... | Nissan Leaf (2025) | Zdroj: Nissan

...audiosystém Bose Personal Plus nebo integrovaný reproduktor v opěrce hlavy řidiče, který zajišťuje oznámení z navigace a telefonu, takže není cestujícím přerušována hrající hudba. | Nissan Leaf (2025) Zdroj: Nissan

...audiosystém Bose Personal Plus nebo integrovaný reproduktor v opěrce hlavy řidiče, který zajišťuje oznámení z navigace a telefonu, takže není cestujícím přerušována hrající hudba. | Nissan Leaf (2025) | Zdroj: Nissan

Nový Leaf se bude vyrábět v závodě Nissanu v britském Sunderlandu. Cenovky zatím neznáme. Spuštění objednávek je plánováno na podzim letošního roku, první dodávky vozů pak na jaro příštího roku. | Nissan Leaf (2025) Zdroj: Nissan

Nový Leaf se bude vyrábět v závodě Nissanu v britském Sunderlandu. Cenovky zatím neznáme. Spuštění objednávek je plánováno na podzim letošního roku, první dodávky vozů pak na jaro příštího roku. | Nissan Leaf (2025) | Zdroj: Nissan

| Nissan Leaf (2025) Zdroj: Nissan

| Nissan Leaf (2025) | Zdroj: Nissan

| Nissan Leaf (2025) Zdroj: Nissan

| Nissan Leaf (2025) | Zdroj: Nissan

| Nissan Leaf (2025) Zdroj: Nissan

| Nissan Leaf (2025) | Zdroj: Nissan

| Nissan Leaf (2025) Zdroj: Nissan

| Nissan Leaf (2025) | Zdroj: Nissan

| Nissan Leaf (2025) Zdroj: Nissan

| Nissan Leaf (2025) | Zdroj: Nissan

| Nissan Leaf (2025) Zdroj: Nissan

| Nissan Leaf (2025) | Zdroj: Nissan

| Nissan Leaf (2025) Zdroj: Nissan

| Nissan Leaf (2025) | Zdroj: Nissan

| Nissan Leaf (2025) Zdroj: Nissan

| Nissan Leaf (2025) | Zdroj: Nissan

| Nissan Leaf (2025) Zdroj: Nissan

| Nissan Leaf (2025) | Zdroj: Nissan

| Nissan Leaf (2025) Zdroj: Nissan

| Nissan Leaf (2025) | Zdroj: Nissan

| Nissan Leaf (2025) Zdroj: Nissan

| Nissan Leaf (2025) | Zdroj: Nissan

| Nissan Leaf (2025) Zdroj: Nissan

| Nissan Leaf (2025) | Zdroj: Nissan

| Nissan Leaf (2025) Zdroj: Nissan

| Nissan Leaf (2025) | Zdroj: Nissan

| Nissan Leaf (2025) Zdroj: Nissan

| Nissan Leaf (2025) | Zdroj: Nissan

| Nissan Leaf (2025) Zdroj: Nissan

| Nissan Leaf (2025) | Zdroj: Nissan

Modelová řada, které se celosvětově prodalo téměř 700.000 kusů, se nadobro proměnila v trendy „SUV-kupé“... | Nissan Leaf (2025) Zdroj: Nissan
...a nyní sdílí platformu AmpR Medium (dříve CMF-EV) například s větším Nissanem Ariya nebo aliančně příbuznými Renaulty Megane a Scenic E-Tech či Alpine A390. | Nissan Leaf (2025) Zdroj: Nissan
Oproti druhé generaci (ještě ve formě pětidveřového hatchbacku) se novinka vnějšími rozměry zmenšila. Na délku měří 4350 mm (dříve 4490 mm), přičemž kratší je i rozvor náprav s 2690 mm (dříve 2700 mm). | Nissan Leaf (2025) Zdroj: Nissan
Objem zavazadelníku každopádně zůstává na takřka identických 437 litrech (dříve 435 l). O dodatečném úložném prostoru pod přední kapotou se Nissan v tiskové zprávě nezmiňuje. | Nissan Leaf (2025) Zdroj: Nissan
29
Fotogalerie

Nový Nissan Leaf je tady! Z bestselleru se stává trendy SUV, které ujede přes 600 km

Průkopník elektromobility u Nissanu prošel řádnou proměnou. Designem sází na poptávku dnešního trhu a dojezdem vůbec nezklame.

Nissan pokračuje s modelovou ofenzivou a po uvedení nové Micry již představuje rovněž třetí generaci svého elektrického bestselleru Leaf. Modelová řada, které se celosvětově prodalo téměř 700.000 kusů, se nadobro proměnila v trendy „SUV-kupé“ a nyní sdílí platformu AmpR Medium (dříve CMF-EV) například s větším Nissanem Ariya nebo aliančně příbuznými Renaulty Megane a Scenic E-Tech či Alpine A390.

Oproti druhé generaci (ještě ve formě pětidveřového hatchbacku) se novinka vnějšími rozměry zmenšila. Na délku měří 4350 mm (dříve 4490 mm), přičemž kratší je i rozvor náprav s 2690 mm (dříve 2700 mm). Objem zavazadelníku každopádně zůstává na takřka identických 437 litrech (dříve 435 l). O dodatečném úložném prostoru pod přední kapotou se Nissan v tiskové zprávě nezmiňuje.

Nový Leaf bude k dispozici ve dvou specifikacích pohonného ústrojí. S elektromotorem o výkonu 130 kW (177 koní) a baterií o využitelné kapacitě 52 kWh pro dojezd až 436 km, respektive s výkonem 160 kW (217 koní) a 75kWh baterií zajišťující až 604 km. Větší baterie podporuje DC nabíjení výkonem až 150 kW (menší jen 105 kW), což má zajistit obnovení dojezdu o 417 km za pouhých 30 minut. Všechny uvedené hodnoty jsou nicméně předběžné homologaci pro evropský trh.

Jinak Leafu nechybí inteligentní řízení teploty baterie, které ji připraví už během dojezdu k nabíječce, funkce řízení jedním pedálem s maximální úrovní rekuperačního brzdění až do zastavení, funkce V2L (Vehicle-to-Load) pro nabíjení externích zařízení (s volitelným adaptérem) a v budoucnu také V2G (Vehicle-to-Grid) pro navrácení uložené energie zpět do elektrické sítě.

Uvnitř sází Nissan na jednoduché rozvržení palubní desky se spojenou dvojicí 14,3palcových obrazovek, infotainment nabízí integrované služby a aplikace Google a samozřejmě mu dnes nechybí schopnost aktualizací na dálku (OTA). Ve výbavě nového Leafu se taky objevuje třeba 360stupňový kamerový systém s funkcí „průhledné kapoty“, panoramatická střecha s proměnlivou průhledností, audiosystém Bose Personal Plus nebo integrovaný reproduktor v opěrce hlavy řidiče, který zajišťuje oznámení z navigace a telefonu, takže není cestujícím přerušována hrající hudba.

Nový Leaf se bude vyrábět v závodě Nissanu v britském Sunderlandu. Cenovky zatím neznáme. Spuštění objednávek je plánováno na podzim letošního roku, první dodávky vozů pak na jaro příštího roku.

Nissan Leaf (2025): Dostupné technické údaje
Pohon  přední kola přední kola
Výkon [kW] 130 160
Točivý moment [N.m] 345 355
Akumulátor netto [kWh] 52 75
Nabíjení DC max. [kW] 105 150
Nabíjení DC max. 20-80 % [min] <30
Dojezd [km] 436 604
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,6 7,6
Maximální rychlost [km/h] 160
Hmotnost [kg] 1789–1937
Rozměry [mm] 4350 x 1810 x 1550
Rozvor [mm] 2690
Objem kufru [l] 437
Zdroj: Nissan | Zdroj videa: Nissan

Nissan

Historie japonského Nissanu sahá do roku 1911. Jeho automobily se však až do 1982–1984, kdy nastalo přejmenování, nazývaly Datsun.

Nissan v roce 1989 vytvořil samostatnou luxusní značku Infiniti. V roce 1999 uzavřel partnerství s Renaultem.

Nissan Micra • Nissan Leaf •​ Nissan Qashqai •​ Nissan X-Trail •​ Nissan Juke •​ Nissan Navara •​ Nissan 370Z •​ Nissan Ariya •​ Nissan GT-R

Doporučujeme

Články odjinud