Nissan na novou generaci modelu Juke lákal delší dobu. Dnes konečně spadla opona a crossover se ukázal světu v celé své podobě. Jak se vám líbí?
Nissan Juke patřil dlouhá léta k těm nejvýraznějším crossoverům na trhu. Byl originální, z každého úhlu odhaloval nové detaily a nezestárnul ani po devíti letech v prodeji. Dlouho jsem si na něj musel zvykat, po několika setkáních v rámci redakčních testů mi ale přirostl k srdci, přestože byl uvnitř malý a do kufru toho moc nepobral. Skvěle jezdil, hlavně pak se šestnáctistovkou o výkonu 190 koní, a dokonce nabízel i sportovní verzi Nismo. Nyní je na čase představit nástupce.
Nissan na příchod druhé generace lákal poměrně dlouho a premiéru pojal ve velkém stylu. Vůz představil v pěti evropských městech najednou (Londýn, Paříž, Barcelona, Milán, Kolín nad Rýnem) a údajně osloví řidiče, kteří vedle praktičnosti oceňují i design a technologie.
Jak můžete vidět na fotkách, základní tvar karoserie se mezigeneračně moc nezměnil. Kulaté světlomety zůstaly zachovány (diodová technika je standard), druhý pár táhnoucí se podél kapoty už tolik nevyčnívá. Kliku zadních dveří hledejte v místě, kde bývá rohové okénko, svítilny už nemají tvar bumerangu a odkazují na současnou Micru.
Juke na délku měří 4210 mm, je 1595 mm vysoký, 1800 mm široký a rozvor náprav činí 2636 mm. Mezigeneračně hodně vyrostl, Nissan však zároveň uvádí, že je až o 23 kg lehčí. Pokud vás nepřesvědčil exteriér, koukněte dovnitř. Tam to může hrát barvami, nešetřilo se koženým čalouněním či Alcantarou. Za tohle by se nemusely stydět ani crossovery od Audi, BMW nebo Mercedesu. Displej infotainmentu volně ční nad trojicí výdechů ventilace, panel klimatizace je klasický a před řidičem jsou analogové budíky.
V základu nechybí Apple CarPlay a Android Auto, dražší verze mají i asistenta Googlu, wi-fi, navigaci s dopravními informacemi v reálném čase a tak dále. Můžete mít i audio Bose s reproduktory zabudovanými v opěrkách hlavy, tak jako to má Micra.
Nový Nissan Juke: Srovnání s předchůdcem a vybranými konkurenty |
Model |
Nissan Juke II |
Nissan Juke I |
Kia Stonic |
Škoda Kamiq |
VW T-Cross |
Délka [mm] |
4210 |
4135 |
4140 |
4241 |
4107 |
Šířka [mm] |
1800 |
1765 |
1760 |
1793 |
1760 |
Výška [mm] |
1595 |
1565 |
1520 |
1531 |
1558 |
Rozvor [mm] |
2636 |
2530 |
2580 |
2651 |
2563 |
Objem kufru [l] |
422/- |
345/797 |
332 / 1135 |
400/1395 |
385-455/1281 |
Konkurenci má nový Juke velkou, s tak šokujícím vzezřením však má největší šanci zaujmout na první pohled. Utká se například s Kiou Stonic, Seatem Arona, Škodou Kamiq či Volkswagen T-Cross. I proto se hodí zmínit zavazadelník, který byl u minulé generace hodně mělký a hůře využitelný. Teď má 422 litrů v základu, což je v porovnání se 345 litry předchůdce velký skok k lepšímu. Vzadu by dokonce mělo být skoro o 6 cm více místa pro nohy a centimetr přibyl pro hlavu.
Jen ta nabídka motorů zatím není moc velká. Přední kola Nissanu Juke pohání litrový tříválec DIG-T o výkonu 86 kW a točivém momentu 180 N.m (200 N.m s overboostem), kombinovaný s manuální šestistupňovou i sedmistupňovou dvouspojkovou DCT. Stovka je na tachometru za 10,4, respektive 11,1 sekundy, maximální rychlosti činí 180 km/h.
O jiných motorech se Nissan nezmiňuje, ale není důvod, aby se pod kapotou dříve či později neobjevila alianční benzinová třináctistovka či naftová patnáctistovka. Renault Clio, s nímž Juke sdílí platformu CMF, tyto motory má, podobně koncipovaný Captur druhé generace k tomu dokonce přidá i mild-hybrid a plug-in hybrid.
Nissan je sice japonská značka, Juke je však svým způsobem evropský model. Stejně jako předchůdce bude vznikat v britském Sunderlandu a v prodeji se objeví už koncem listopadu. Na výběr bude z jedenácti laků karoserie, kola mají průměr 16 až 19 palců a Nissan dokonce slibuje novou úroveň individualizace. A to je co říct, protože už první Juke jste si mohli nakonfigurovat dle libosti.
Nissan Juke II: Technická data zveřejněná s oficiálním představením |
Motor |
1.0 DIG-T |
Zdvihový objem [cm3] |
999 |
Válce/ventily |
3/4 |
Největší výkon [kW/min] |
86/5250 |
Točivý moment [N.m/min] |
180(200*)/1750 |
Převodovka |
6M(7A) |
Max. rychlost [km/h] |
180 |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
10,4(11,1**) |
Komb. spotřeba [l/100 km] |
neuvedena |
Pohotovostní hmotnost** [kg] |
1192(1210) |
*s funkcí overboost, **předběžné hodnoty |