Nový Nissan Juke dorazil do Česka. Stojí nejméně 420.000 Kč, motor si nevyberete

Nissan Juke dlouhodobě patří mezi nejvýraznější městské crossovery. Novou generaci v Česku pořídíte s jediným motorem, stran výbav se ale můžete pořádně rozšoupnout.

Od světové premiéry nové generace Nissanu Juke uběhlo už více než čtvrt roku. Ostře sledovaný segment městkých crossoverů nabírá na síle a čím výraznější tvary karoserie a barevné kombinace, tím lépe. Juke v tomto ohledu nikdy nestál stranou, jeho první generace skvěle jezdila a zcela standardně, nikoliv ve speciální edici či jako derivát, nabídla motor 1.6 DIG-T o výkonu 140 kW (190 koní). Nismo mělo dokonce ještě o 20 kW více! Nástupce si o něčem takovém může nechat jenom zdát.

Nový Nissan Juke oficiálně: Excentrický crossover je větší a šokuje interiérem!

Nový Nissan Juke oficiálně: Excentrický crossover je větší a šokuje interiérem!

Zatímco minulá generace se po faceliftu (proběhl v roce 2014) uměla s přehledem dostat pod 300.000 Kč (1.6i/69 kW Visia), za novinku zaplatíte nejméně 419.990 Kč. Motor je přitom jasně daný – nic jiného než tříválec 1.0 DIG-T/86 kW totiž Nissan Juke aktuálně nenabízí a vám zbývá se jen rozhodnout, zda sáhnete po manuální, nebo automatické převodovce. Automat se sedmi stupni je přitom dostupný až od výbavy Acenta (druhá nejlevnější) a takový vůz už stojí téměř půl milionu korun.

Nissan Juke jako sněžný skútr? V Japonsku se asi zbláznili

Nissan Juke jako sněžný skútr? V Japonsku se asi zbláznili

Už v základu najdete všechno, co můžete potřebovat. Juke Visia vyjíždí na 16palcových ocelových kolech, má LED světlomety, sportovní sedadla, manuální klimatizaci, rádio se čtyřmi reproduktory, multifunkční volant, elektricky ovládaná okna, tempomat s omezovačem rychlosti, automatické přepínání dálkových a potkávacích světel, rozpoznávání dopravních značek či asistent rozjezdu do kopce.

Připlatit si ale můžete pouze za lak karoserie. Červený je zdarma, bílý za 7500 Kč, každý z osmi metalických odstínů stojí 15.000 Kč a bílá perleť je za 18.000 Kč. Na dvoubarevné lakování zapomeňte. To je standardem pro linii N-Design a volitelně pro linie N-Connecta a Tekna.

Humbuk kolem WLTP přežil i Nissan 370Z. V Česku je pořád za skvělou cenu

Humbuk kolem WLTP přežil i Nissan 370Z. V Česku je pořád za skvělou cenu

Juke s výbavou Acenta začíná na 454.990 Kč. Skok od linie Visia není velký, obzvláště vezmete-li v úvahu, že dostanete litá 17palcová kola, infotainment s 8palcovým dotykovým displejem a konektivitou Apple CarPlay a Android Auto, zadní parkovací kameru, hlasové ovládání, dvojitou podlahu v kufru či rezervní kolo. V sadě Comfort za 15.300 Kč najdete automatickou klimatizaci, dešťový senzor a vyhřívaná přední sedadla a vnější zpětná zrcátka (eletricky sklopná). Sada Design za 10.200 Kč pak zahrnuje zatmavená okna a LED mlhovky.

Výbava N-Connecta platí za základ linií Tekna a N-Design. Juke s ní stojí 498.990 Kč a ve standardu má automatickou klimatizaci, inteligentní klíč, zadní parkovací senzory, volbu jízdních režimů, zadní kotoučové brzdy, kožený volant a hlavici řadicí páky, přední LED mlhovky, anténu ve tvaru žraločí ploutve či elektronickou parkovací brzdu. Připlatit si můžete za navigaci (11.500 Kč), litá 19palcová kola (7700 Kč), dvoubarevné lakování karoserie (22.500 Kč) či sadu Warm, která zahrnuje vyhřívaná sedadla a čelní sklo.

Prvky výbav Tekna a N-Design nad rámec linie N-Connecta
Výbava Tekna - od 553.990 Kč Výbava N-Design - od 556.990 Kč
Litá 19palcová kola Litá 19palcová kola
Panoramatický kamerový systém Exteriérové ozdobné lišty
Vyhřívaná sedadla Dvoubarevné lakování karoserie
Udržování vozu v jízdním pruhu Zrcátka v barvě střechy
Inteligentní tempomat Personalizovaný interiér 
Rozpoznání únavy řidiče Vyhřívaná sedadla
Sledování slepého úhlu Výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce
Upozornění na provoz za vozem ISOFIX na místě spolujezdce
ISOFIX na místě spolujezdce  

Také v případě linií Tekna a N-Design se můžete rozšoupnout s příplatky. Třeba za vyhřívané čelní sklo dáte 6900 Kč, sada Sound & Go s audiem Bose, osmi reproduktory (i v předních hlavových opěrkách) navigací stojí 19.400 Kč a za sadu Technology, která je balíkem bezpečnostních a asistenčních systémů, dáte u linie N-Design 30.600 Kč. 

Nissan Juke II: Technická data a české ceny
Motor 1.0 DIG-T
Zdvihový objem [cm3] 999
Válce/ventily 3/4
Největší výkon [kW/min] 86/5250
Točivý moment [N.m/min] 180(200*)/1750
Převodovka 6M(7A)
Max. rychlost [km/h] 180
Zrychlení 0-100 km/h [s] 10,8(11,1)
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,9 - 6,0(6,1)
Provozní hmotnost [kg] 1257(1282)
Cena Visia [Kč] 419.990
Cena Acenta [Kč] 454.990
Cena N-Connecta [Kč] 498.990
Cena Tekna [Kč] 553.990
Cena N-Design [Kč] 556.390
*s funkcí Overboost, za automat se připlácí 40.000 Kč (kromě linie Visia)
Poprvé za volantem nového Hyundaie i10 1.2 MPi: Když se chce, všechno jde!

Hyundai i10 1.2 MPi

Hyundai představil třetí generaci nejmenšího modelu i10. Nabízí ji s dvěma zážehovými motory a manuální či robotizovanou převodovkou. Kromě designu chce lákat i racionálním zaměřením a stále příznivou cenou.

dnes | Svět motorů | 3 příspěvky
TEST Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG: Hodně rychlá horská turistika

Škoda Superb Scout 2.0 TSI 4x4 DSG

Nabídka verzí Škody Superb je teď nejširší v historii. Jednou z nich je i oplastovaný Scout, který u tohoto modelu slaví premiéru. Vyplatí se o něm uvažovat, nebo jsou lehce přizvednuté kombíky v době vzestupu vozů SUV už přežitkem?

21.  1.  2020 | Jan Mička | 76 příspěvků
Minitest Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro: Oko potěší. Ale co další smysly?

Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro

Trh SUV-kupé se rychle rozrůstá. Svého dalšího zástupce teď sype z rukávu Audi.

16.  1.  2020 | Vladimír Kadera | 19 příspěvků