Nový Nissan 400Z nečekaně odhalen v oficiálním videu. Vypadá lépe, než jsme čekali

Termín oficiální světové premiéry nového „Zetka“ prozatím stále neznáme, přesto nám Nissan z nového kupé odhalil to nejdůležitější. I bez detailů je evidentní, že nový sporťák s přeplňovaným třílitrem dostane parádní design.

Není tomu tak dávno, co jsme psali, že se připravovaná nová generace Nissanu Z má vzhlédnout svými tvary v minulých modelech. Neměli jsme důvod nevěřit, byly to však nepotvrzené neoficiální zprávy, a tak nebyl ani důvod „trpět“ přehnaným optimismem. Teď se však ukazuje, že na předchozích povídačkách přeci jen je něco pravdy.

Nástupce Nissanu 370Z na obzoru. Příští Zetko dostane V6 biturbo a jméno 400Z

Nástupce Nissanu 370Z na obzoru. Příští Zetko dostane V6 biturbo a jméno 400Z

Aktuálně to dokazuje tovární video Nissanu, ve kterém nám japonská značka v rychlosti prezentuje své budoucí modely. Podle očekávání dominují hlavně crossovery, velká SUV, a především pro severoamerický trh by se našel i nějaký ten pickup. Nás ale zaujalo zcela jiné auto.

Na konci krátkého snímku se (v abecedním pořadí) objevuje pod písmenem Z nová, a přesto tak trochu známá silueta dvoudveřového vozu, který již dekády zajímá především nadšené řidiče. A není pochyb o tom, že se jedná o zbrusu nové kupé nahrazující Nissan 370Z.

Humbuk kolem WLTP přežil i Nissan 370Z. V Česku je pořád za skvělou cenu

Humbuk kolem WLTP přežil i Nissan 370Z. V Česku je pořád za skvělou cenu

Obraz je záměrně tmavý, abychom nedokázali rozpoznat detaily, každopádně i z toho mála, co je vidět, soudíme, že budoucí sportovní model skutečně naváže na své dávné předchůdce nabízené ještě pod označením Datsun a přídomkem 240Z, 260Z či 280Z.

Vůz je evidentně štíhlejší, přední diodové oblouky naznačují jemnější tvary světel srovnatelné s původními datsuny, nechybí ploché zadní čelo, především ale nezaměnitelná silueta, respektive ostrý zlom mezi předním oknem a střechou, přičemž hlavní linii zdůrazňují chromované lišty. Přidejte k tomu pořádnou tlamu nasávání, písmena Z na zadních sloupcích a máme tu minimálně hodně působivý celek.

Nissan 370Z Heritage Edition: Lehký facelift jako upomínka výročí

Nissan 370Z Heritage Edition: Lehký facelift jako upomínka výročí

Pokud jde o pohonnou jednotku, nové „Zetko“ by mělo skutečně dostat dvakrát přeplňovaný vidlicový šestiválec z aktuální druhé generace Infiniti Q60 s interním typovým označením CV37. Třílitrový agregát VR30DDTT disponuje maximálním výkonem 407 koní při 6400 otáčkách za minutu a nejvyšší točivý moment 475 N.m je dostupný v rozmezí od 1500 do 5200 ot./min.

Na další informace a fotografie snad nebudeme muset čekat měsíce, každopádně pokud Nissan řekne či zveřejní více, nezapomeneme se pochopitelně o ně s vámi podělit.

Nissan si pohrál s kupé 370Z. Nacpal do něj nový twin-turbo V6 o 400 koních

Nissan si pohrál s kupé 370Z. Nacpal do něj nový twin-turbo V6 o 400 koních

TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků