BMW M5 Touring zřejmě opět k mání nebude, a tak zájemcům o opravdu rychlé velké kombi nezbývá nic jiného, než zajít k dealerům značky Alpina | Alpina B5 Touring

BMW M5 Touring zřejmě opět k mání nebude, a tak zájemcům o opravdu rychlé velké kombi nezbývá nic jiného, než zajít k dealerům značky Alpina | Alpina B5 Touring

Její specialisté již uvolnili do prodeje novou generaci vozu Alpina B5 Bi-Turbo Touring | Alpina B5 Touring

Její specialisté již uvolnili do prodeje novou generaci vozu Alpina B5 Bi-Turbo Touring | Alpina B5 Touring

Stejně jako v případě sedanu Alpina B5 je pod kapotou vozu namontovaný dvojnásobně přeplňovaný osmiválcový agregát s objemem válců 4,4 litru. Ten je spárován s osmistupňovou automatickou převodovkou | Alpina B5 Touring

Stejně jako v případě sedanu Alpina B5 je pod kapotou vozu namontovaný dvojnásobně přeplňovaný osmiválcový agregát s objemem válců 4,4 litru. Ten je spárován s osmistupňovou automatickou převodovkou | Alpina B5 Touring

Výkon se samozřejmě přenáší na všechna čtyři kola, přičemž až devadesát procent točivého momentu může být v jednom okamžiku směrováno na kola zadní nápravy | Alpina B5 Touring

Výkon se samozřejmě přenáší na všechna čtyři kola, přičemž až devadesát procent točivého momentu může být v jednom okamžiku směrováno na kola zadní nápravy | Alpina B5 Touring

Na silnici určitě moc rychlejších aut nepotkáte. Zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost totiž tomuto kombíku od Alpiny trvá pouze 3,5 sekundy a lze se v něm dostat na maximální rychlost rovných dvě stě mil v hodině (v přepočtu 321,8 kilometrů v hodině) | Alpina B5 Touring

Na silnici určitě moc rychlejších aut nepotkáte. Zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost totiž tomuto kombíku od Alpiny trvá pouze 3,5 sekundy a lze se v něm dostat na maximální rychlost rovných dvě stě mil v hodině (v přepočtu 321,8 kilometrů v hodině) | Alpina B5 Touring

Je tedy o něco málo pomalejší než sedan B5. Ten zrychluje z nuly na stovku během 3,4 sekundy a maximální rychlost má ještě o pět mil za hodinu vyšší | Alpina B5 Touring

Je tedy o něco málo pomalejší než sedan B5. Ten zrychluje z nuly na stovku během 3,4 sekundy a maximální rychlost má ještě o pět mil za hodinu vyšší | Alpina B5 Touring

Její specialisté již uvolnili do prodeje novou generaci vozu Alpina B5 Bi-Turbo Touring | Alpina B5 Touring
Stejně jako v případě sedanu Alpina B5 je pod kapotou vozu namontovaný dvojnásobně přeplňovaný osmiválcový agregát s objemem válců 4,4 litru. Ten je spárován s osmistupňovou automatickou převodovkou | Alpina B5 Touring
Výkon se samozřejmě přenáší na všechna čtyři kola, přičemž až devadesát procent točivého momentu může být v jednom okamžiku směrováno na kola zadní nápravy | Alpina B5 Touring
Na silnici určitě moc rychlejších aut nepotkáte. Zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost totiž tomuto kombíku od Alpiny trvá pouze 3,5 sekundy a lze se v něm dostat na maximální rychlost rovných dvě stě mil v hodině (v přepočtu 321,8 kilometrů v hodině) | Alpina B5 Touring
6
Fotogalerie

Nový nejrychlejší kombík světa je tu. Alpina B5 jede 322 km/h

Oproti minulé generaci má novinka k dobru osm koňských sil.

BMW M5 Touring zřejmě opět k mání nebude, a tak zájemcům o opravdu rychlé velké kombi nezbývá nic jiného, než zajít k dealerům značky Alpina.

Její specialisté již uvolnili do prodeje novou generaci vozu Alpina B5 Bi-Turbo Touring. Parametry vozu jsou přinejmenším vzrušující - 447 kW a 800 N.m! Stejně jako v případě sedanu Alpina B5 je pod kapotou vozu namontovaný dvojnásobně přeplňovaný osmiválcový agregát s objemem válců 4,4 litru. Ten je spárován s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Výkon se samozřejmě přenáší na všechna čtyři kola, přičemž až devadesát procent točivého momentu může být v jednom okamžiku směrováno na kola zadní nápravy.

Na silnici určitě moc rychlejších aut nepotkáte. Zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost totiž tomuto kombíku od Alpiny trvá pouze 3,5 sekundy a lze se v něm dostat na maximální rychlost rovných dvě stě mil v hodině (v přepočtu 321,8 kilometrů v hodině). Je tedy o něco málo pomalejší než sedan B5. Ten zrychluje z nuly na stovku během 3,4 sekundy a maximální rychlost má ještě o pět mil za hodinu vyšší.

Minulá generace měla o osm koňských sil menší výkon motoru. Znatelný rozdíl však byl v parametru zrychlení z nuly na sto. Předchůdce "uměl" jen 4,2 sekundy.

Zadní náprava umožňuje natáčení kol. Ta se vytočí v úhlu dva a půl stupně opačným směrem než přední kola v případě, že jedete nízkou rychlostí. Pokud naopak pojedete rychle, kola se budou opět až do úhlu 2,5 stupně natáčet do zatáčky shodně s těmi předními.

Oproti standardnímu BMW 5 Touring je na podvozku samozřejmě množství úprav. Zmínit lze například kratší a tvrdší pružiny společně se speciálními tlumiči. Auto jezdí na extrémně lehkých kovaných dvacetipalcových kolech.

Alpina si také vyhrála s interiérem. Ten je dělaný ručně. Zákazník si může vybrat z prakticky neomezené palety materiálů, včetně například keramiky.

Ve Velké Británii se vůz již prodává. Zatímco sedan je k mání za 89.000 liber (v přepočtu 2.564.000 korun), kombi je ještě o dva tisíce liber dražší. Musí se za něj tedy zaplatit celkem 2.621.000 Kč.

Alpina

Alpina je automobilka, která vyrábí vozy na základě modelů BMW. Společnost na přestavbu aut založil Burkard Bovensiepen v roce 1965.

Alpina B3 • Alpina D3 S • Alpina XB7 • Alpina B7

Doporučujeme

Články odjinud