Nový nejrychlejší kombík světa je tu. Alpina B5 jede 322 km/h

Oproti minulé generaci má novinka k dobru osm koňských sil.

BMW M5 Touring zřejmě opět k mání nebude, a tak zájemcům o opravdu rychlé velké kombi nezbývá nic jiného, než zajít k dealerům značky Alpina.

Její specialisté již uvolnili do prodeje novou generaci vozu Alpina B5 Bi-Turbo Touring. Parametry vozu jsou přinejmenším vzrušující - 447 kW a 800 N.m! Stejně jako v případě sedanu Alpina B5 je pod kapotou vozu namontovaný dvojnásobně přeplňovaný osmiválcový agregát s objemem válců 4,4 litru. Ten je spárován s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Alpina B7 xDrive Bi-Turbo ukazuje, že není potřeba čekat na BMW M7

Alpina B7 xDrive Bi-Turbo ukazuje, že není potřeba čekat na BMW M7

Výkon se samozřejmě přenáší na všechna čtyři kola, přičemž až devadesát procent točivého momentu může být v jednom okamžiku směrováno na kola zadní nápravy.

Na silnici určitě moc rychlejších aut nepotkáte. Zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost totiž tomuto kombíku od Alpiny trvá pouze 3,5 sekundy a lze se v něm dostat na maximální rychlost rovných dvě stě mil v hodině (v přepočtu 321,8 kilometrů v hodině). Je tedy o něco málo pomalejší než sedan B5. Ten zrychluje z nuly na stovku během 3,4 sekundy a maximální rychlost má ještě o pět mil za hodinu vyšší.

Minulá generace měla o osm koňských sil menší výkon motoru. Znatelný rozdíl však byl v parametru zrychlení z nuly na sto. Předchůdce "uměl" jen 4,2 sekundy.

Zadní náprava umožňuje natáčení kol. Ta se vytočí v úhlu dva a půl stupně opačným směrem než přední kola v případě, že jedete nízkou rychlostí. Pokud naopak pojedete rychle, kola se budou opět až do úhlu 2,5 stupně natáčet do zatáčky shodně s těmi předními.

Podívejte se, jak Alpina B5 řádí na sněhu. Představí se v Ženevě

Podívejte se, jak Alpina B5 řádí na sněhu. Představí se v Ženevě

Oproti standardnímu BMW 5 Touring je na podvozku samozřejmě množství úprav. Zmínit lze například kratší a tvrdší pružiny společně se speciálními tlumiči. Auto jezdí na extrémně lehkých kovaných dvacetipalcových kolech.

Alpina si také vyhrála s interiérem. Ten je dělaný ručně. Zákazník si může vybrat z prakticky neomezené palety materiálů, včetně například keramiky.

Ve Velké Británii se vůz již prodává. Zatímco sedan je k mání za 89.000 liber (v přepočtu 2.564.000 korun), kombi je ještě o dva tisíce liber dražší. Musí se za něj tedy zaplatit celkem 2.621.000 Kč.

TEST BMW M140i: Dokonalost odsouzená k záhubě

TEST BMW M140i

Pokud toužíte po nejlepším ostrém hatchbacku na trhu, zapomeňte na Civic Type-R nebo Golf R. Chtějte M140i s manuálem a samosvorem a peněz nelitujte. Tohle je poslední příležitost k nákupu.

dnes | Miro Mihálik | 19 příspěvků
Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků