Nový nejrychlejší kombík světa je tu. Alpina B5 jede 322 km/h

Oproti minulé generaci má novinka k dobru osm koňských sil.

BMW M5 Touring zřejmě opět k mání nebude, a tak zájemcům o opravdu rychlé velké kombi nezbývá nic jiného, než zajít k dealerům značky Alpina.

Její specialisté již uvolnili do prodeje novou generaci vozu Alpina B5 Bi-Turbo Touring. Parametry vozu jsou přinejmenším vzrušující - 447 kW a 800 N.m! Stejně jako v případě sedanu Alpina B5 je pod kapotou vozu namontovaný dvojnásobně přeplňovaný osmiválcový agregát s objemem válců 4,4 litru. Ten je spárován s osmistupňovou automatickou převodovkou.

Alpina B7 xDrive Bi-Turbo ukazuje, že není potřeba čekat na BMW M7

Alpina B7 xDrive Bi-Turbo ukazuje, že není potřeba čekat na BMW M7

Výkon se samozřejmě přenáší na všechna čtyři kola, přičemž až devadesát procent točivého momentu může být v jednom okamžiku směrováno na kola zadní nápravy.

Na silnici určitě moc rychlejších aut nepotkáte. Zrychlení z klidu na stokilometrovou rychlost totiž tomuto kombíku od Alpiny trvá pouze 3,5 sekundy a lze se v něm dostat na maximální rychlost rovných dvě stě mil v hodině (v přepočtu 321,8 kilometrů v hodině). Je tedy o něco málo pomalejší než sedan B5. Ten zrychluje z nuly na stovku během 3,4 sekundy a maximální rychlost má ještě o pět mil za hodinu vyšší.

Minulá generace měla o osm koňských sil menší výkon motoru. Znatelný rozdíl však byl v parametru zrychlení z nuly na sto. Předchůdce "uměl" jen 4,2 sekundy.

Zadní náprava umožňuje natáčení kol. Ta se vytočí v úhlu dva a půl stupně opačným směrem než přední kola v případě, že jedete nízkou rychlostí. Pokud naopak pojedete rychle, kola se budou opět až do úhlu 2,5 stupně natáčet do zatáčky shodně s těmi předními.

Podívejte se, jak Alpina B5 řádí na sněhu. Představí se v Ženevě

Podívejte se, jak Alpina B5 řádí na sněhu. Představí se v Ženevě

Oproti standardnímu BMW 5 Touring je na podvozku samozřejmě množství úprav. Zmínit lze například kratší a tvrdší pružiny společně se speciálními tlumiči. Auto jezdí na extrémně lehkých kovaných dvacetipalcových kolech.

Alpina si také vyhrála s interiérem. Ten je dělaný ručně. Zákazník si může vybrat z prakticky neomezené palety materiálů, včetně například keramiky.

Ve Velké Británii se vůz již prodává. Zatímco sedan je k mání za 89.000 liber (v přepočtu 2.564.000 korun), kombi je ještě o dva tisíce liber dražší. Musí se za něj tedy zaplatit celkem 2.621.000 Kč.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků