Nový Národní akční plán čisté mobility je hodně sebevědomý! Vláda ho schválila

Wolff  |  10. 05. 2020 12:21

Přeci jen vyplakal?
beeee, beeee...

No snad to neklapne...

I když vlastně Andrejko v tom nemá jako v ničem střet zájmů, takže je očekávané, že to zase budu platit já, ty..a ty taky.

Odpovědět  |   | 

kdyby nebylo agrofertu, tak jsme všichni pod kytkama jak ve španělsku a itálii, zachranil nás anti-covid, ostatní výrobci nic a raději dělají na sklad chlast.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  10. 05. 2020 20:19

Doufám, že si jen děláš prdel. Jestli ne, tak jsi naprostý obrkokot.

Odpovědět  |   | 
Kakadu  |  10. 05. 2020 23:08

Ano, je to takovy ko*ot, ze by na mistrovstvi sveta ko*otu skoncil na druhem miste. A to jen proto, ze je to takovy ko*ot.

Odpovědět  |   | 
Falco  |  11. 05. 2020 09:42

Nedělá. Petr má IQ kýble bláta a je nadšeným fanouškem Babiše.

Odpovědět  |   | 
Zombot  |  10. 05. 2020 12:50

Pokud to je stejně závazný termín jako dokončení obchvatu Prahy, dostavba D35 nebo libovolné dálnice do Rakouska, tak asi není kam spěchat.

Odpovědět  |   | 

nevím jak v praze, ale tady na moravě se vše zaseklo ať už D1, nebo D49 hulín-fryšták a konče vlakovým nádražím ve zlíně kde není ani nástupiště, ale máme tady toho Patrika který má bezedný učet a novináři nic proti němu nemají...

Odpovědět  |   | 
josephko  |  10. 05. 2020 13:42

Ten plán je nereálny. Pretože tých elektromobilov bude o 10 rokov na cestách aspoň milión.
Tesla o pár týždňov predstaví svoje modernizované batérie, ktoré pri nižšej cene budú mať lepšie parametre. Nebude dlho trvať, ale cena elektromobilov sa vyrovná cene spaľovákov. Odhady najskôr hovorili o roku 2026, potom 2024, teraz sa hovorí o 2022/2023. Keď sa tak stane, spaľováky budú asi také moderné ako parné lokomotívy.
Akú perspektívu do budúcna poskytujú spaľováky? Stále rastúcu technickú zložitosť a z toho vyplývajúce stále vyššie náklady na servis a opravy. Stále rastúce náklady na palivo. A čím ďalej tým väčšie dotovanie arabských šejkov, ropných rafinérií a siete čerpacích staníc. Ďakujem, o toto nemám záujem.
Čo DO BUDÚCNA sľubujú elektromobily: Nižšie ceny, dokonca aj nižšie ako u spaľovákov, podstatne nižšie náklady na "palivo", oveľa nižšie servisné náklady, lepší komfort jazdy (ticho, jazdné vlastnosti), lepšie výkony v porovnaní so spaľovákmi. Ale hlavne - možnosť "tankovať" si elektrinu doma. Či už kupovanú alebo doma vyrábanú. Benzín si doma vo vlastnej réžii nikto nevyrobí, elektrinu áno. Mimochodom cena solárnych systémov stále klesá a účinnosť naopak rastie.
Okrem toho sa sľubne vyvíjajú projekty, ktoré umožniť dobíjať elektrinu počas jazdy. Kto to so spaľovákom dokáže?
Skrátka spaľováky sú už za zenitom. Budúcnosť patrí elektrine. Pre menej chápavých hovorím budúcnosť, nie súčasnosť.

Odpovědět  |   | 
Úder pravdy  |  10. 05. 2020 14:18

Ale velké hovno. Účinnější baterie již mají bmw a jiní. Jsou to grafenové baterie. Každý s mozkem pochopí, že se cenově nevyrovnají. Elektromobil se základní baterií, se základní výbavou, se vyrovná možná nejvýkonnější naftě 4x4 v plné palbě. To není vyrovná se. A jak se ukazuje, dobíjení na veřejných rychlodobíječkách bude je a bude znatelně dražší, než provoz na benzín. To elektromobil zabije u většiny zákazníků, kteří nad ním v budoucnosti uvažovali. Elektromobilita bude mít velké problémy.

Odpovědět  |   | 
Lee  |  10. 05. 2020 15:37

Ten smajlík na konci ukazuje, že si dělá srandu.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  11. 05. 2020 08:45

Jo i ne.
Tesla Model 3 je levnejsi nez stejne vybavene BMW 3 uz dneska, tak to proste je.
Ale EV neni vhodne pro kazdeho, do mesta super, na dlouhe cesty noc moc. V CR chybi infrastruktura a ikdyz roste, jsou ty nabijecky vesmes pomale (vhodne mozna pro plugin hybridy) a drahe (protze to vlastni automobilky jako ionity apod.)

Odpovědět  |   | 
Paly  |  11. 05. 2020 09:01

V Norsku už su  EV  lacnejšie ako klasika.Napr e-golf je lacnejši ako 1.0 TSI.

Odpovědět  |   | 
cudzinec11  |  11. 05. 2020 13:33

daj dan na tsi 10000 EUR a dotaciu na e-golf 10000 eur a ceny sa vyrovnaju. Problem nastane, ked ti ten tsi prestanu ludia kupovat. Nori maju aspon vlastnu obnovitelnu energiu, co vacsina EU nema, ale aj im dojdu prachy na dotacie, ropa je na minime...

Elektromobil je ekonomicky nezmysel, ktory so sebou potapa vsetky ostatne auta. V niektorych ojedinelych pripadoch sa to oplati, ale preco sa zopar bohatsim individuam mame vsetci ostatni skladat na novu hracku...

Odpovědět  |   | 
Martin P.  |  12. 05. 2020 08:28

A myslíte snad že ty miliony aut po celém světě jsou snad jen vozy kategorie BMW3 a lepší?

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  11. 05. 2020 13:16

"A jak se ukazuje, dobíjení na veřejných rychlodobíječkách bude je a bude znatelně dražší, než provoz na benzín" a to můžeš jistě doložit i jinak, než názore Franty od vás z hospody...

Odpovědět  |   | 
 |  10. 05. 2020 14:42

😀😀😀

Odpovědět  |   | 
Q  |  10. 05. 2020 17:53

http://svjet.sweb.cz/abc.html...
Z časopisu ABC - rok 1960
"Až bude tobě, pionýre, čtenáři, třicet, pětatřicet let, vzbudíš se do světa, který už v mnohém nebude podoben dnešku. Budovatelé komunismu v Sovětském svazu i u nás budou mít k dispozici moderní automatizované závody, zvládnou zemědělské práce průmyslovým způsobem, budou pracovat šest hodin denně. V té době proniknou hluboko do tajů vesmíru. To všechno se promítne do každodenního života: 250 milionů tun oceli ročně, hojnost všech prostředků, městská doprava zdarma, bezplatné stravování ve školních a závodních jídelnách, bydlení v prostorných bytech bez nájemného, levné nebo bezplatné turistické základny atd. To není začátek fantastické povídky našeho časopisu, to je reálný dvacetiletý program Komunistické strany Svazu sovětských socialistických republik, o kterém píše, mluví a přemýšlí celý svět ... "

Odpovědět  |   | 
Falco  |  11. 05. 2020 09:43

Jo tohle už poslouchám deset let.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  11. 05. 2020 13:19

Seš sice trochu nadšenec, ale máš pravdu. Uvědom si ale, že to vykládáš národu, který považoval Škodu 125L za dobré auto a JAWU 350/634 za dobrou motorku.
Ti budou vyrábět konkurenceschopná auta jedině jako námezdní síla v německé/korejské fabrice. Země s mizerným vzdělávacím systémem a z většiny línými rodiči nemůže generovat technický pokrok.

Odpovědět  |   | 
JaSo  |  10. 05. 2020 13:48

Dokud ještě trčí ve vládě estébák Bureš, tak je třeba počítat s pravým opakem toho co se vyhlásí. Navíc desinfekci nebude dělat donekonečna, zase se vrátí k biopalivům na které si odhlasuje všechny dotace. Jakápak elektřina, nejsme v Norsku.

Odpovědět  |   | 

Víš vůbec, že agrofert není největším výrobcem biopaliv? A že norsko je největším těžařem ropy v evropě? a z té ropy dotují tu elektromobilitu. U nás nebudou vodní lelektrárny nikdy rozšířené jak v norsku z důvodu čecháčků, kteří nechcou žádný splav, prostě nic.

Odpovědět  |   | 
Q  |  10. 05. 2020 18:02

"Biopaliva vyrábíme ve dvou vlastních podnicích a jsme jejich největším producentem v České republice."
Zdroj:
https://www.agrofert.cz/obnovitelne-zdroje-a-paliva...

Odpovědět  |   | 

Já píši o výrobci né produkci.

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  11. 05. 2020 08:47

A co to meni na veci?

Odpovědět  |   | 
Falco  |  11. 05. 2020 09:44

A kde v tim vidíš rozdíl?

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  11. 05. 2020 08:29

Jenom ho nepodceňovat. On v tom má byznys na druhou. Jednak přímá produkce biopaliv, pak taky hnojiva a sajrajty, kterými se musí ta řepka posypávat, aby pěkně vzrostla i bez vody a nic to nesežralo.... Ten chlápek musí plnit stránky ekonomických učebnic s kapitolou "dojení".... Nevím jak jinde, ale na Moravě to svítí jak neony ta řepková pole....

Odpovědět  |   | 
řidič  |  10. 05. 2020 14:59

Se nedivím že vláda chce elektromobily. Ty jsou 2x předražené a státní bachor má větší dph. A říká, že to dělá pro životní prostředí ch cha cha

Odpovědět  |   | 
Freddka  |  11. 05. 2020 08:48

Copak DPH, ale predevsim to HDP.

Odpovědět  |   | 
Lee  |  10. 05. 2020 15:35

„do deseti let bude na českých silnicích jezdit 220 až 500 tisíc elektromobilů"

Auto Vás bude stát 220 nebo 500 tisíc Kč. Ale jinak fakt známe budoucnost, věřte nám.

Odpovědět  |   | 
Vladimír  |  10. 05. 2020 15:55

Proti elektřině nic nemám. Naopak se divím, že nepřišla dřív, když už před válkou měla část výrobců elektroauto. Bohužel dokud děláme elektřinu z fosilních paliv, tak není ekeft tak přínosný. Začal bych proto větším podívem obnovitelných zdrojů, rozšření jádra. Souběžně s tím dimenzace přenosové soustavy a budování nabíječek. Pak si na elektřinu zapojujme co člověka napadne. Ale dokud je část elekřiny stále z uhlí, přenosová soustava hluboká totalita a nabíječky v okolí jsou spočítat na prstech, nemá smysl o tomhle uvažovat ani chrlit těžké elektromobily s omezeným dojezdem.

Odpovědět  |   | 
JirkaK  |  10. 05. 2020 17:57

Problém jsou právě ty obnovitelné zdroje. Elektřina ze slunce funguje jen přes léto, v zimě kdy jsou krátké pošmourné dny jedou solární panely na pár procent jmenovitého výkonu. Větrníky dávají proud jen když fouká vítr, a to nemluvím o tom že když je chce někdo někde vybudovat, místní budou srát do vejšky aby tam ty obludy nebyly. Přehrady už taky není v podstatě kde stavět. Zbývá jen jádro. Nebo jako v Německu plyn z Ruska, ale to už je jednodušší z toho plynu udělat CNG a natankovat do auta přímo, než to s ještě menší účinností prohánět přes cyklus plyn - elektrárna - nabíječka - baterka - elektromobil.

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  11. 05. 2020 13:22

Ano, právě k solárům na střeše je elektrické auto skvělý doplněk.

Odpovědět  |   | 
Xixao  |  11. 05. 2020 22:39

Dam ti hadanku. Jak velka solarni elektrarna (nemusis pocitat panely, staci vykon) by mela byt v cechach (opet nemusis rozdelovat pozicne podle vyssi a nizsi intenzity paprsku) skrze zimni obdobi, aby ti to nabilo baterky vozu v limitu pod 80% nabiti (tedy rychleji a setrneji) pres noc?

Odpovědět  |   | 
Tommy  |  12. 05. 2020 12:16

Dám ti odpověď. Na pokrytí potřeby pro průměrný nájezd v ČR by ti stačila plocha panelů odpovídající normovému parkovacímu stání a polovině šířky přilehlé obslužné komunikace.

Odpovědět  |   | 
Václav Hellebrand  |  10. 05. 2020 18:19

Mít nereálná přání není dobré. Zklamání z toho, že se nesplnila, může být velké. To co platí pro jednotlivce, mělo by tím víc platit pro vládu.

Odpovědět  |   | 
Hradil  |  10. 05. 2020 18:36

Úkolem vlády si je nahrabat dokud to jde, každý den dobrý. A celkem se jim to (bohužel) daří, tak jaképak zklamání? Splněno mají na několik životů dopředu.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  10. 05. 2020 20:24

Všechny podobné vládní plány jsou nereálné nesmysly. Je jedno, jestli je to plán dostavby silniční a železniční sítě, plán čisté mobility, přezbrojení armády nebo plán letů do kosmu. Dokud se vláda reálně soustředí jen na uplácení potenciálních voličů, žádný plán nikdy nevyjde.

Odpovědět  |   | 
Jozef  |  10. 05. 2020 18:37

Takž v tom čase budú občania zarábať cca. 30-50 tisíc € 🤔

Odpovědět  |   | 
sotva mame na ojetiny  |  10. 05. 2020 19:38

kdyby nam podnikatelum stat zjednudosil dane na nejaky automaticky system a udelal je 10% pro vsechny a dph zvedl nad 2 miliony jen pro bohate tak bychom se mozna zvedli ze dna. zatim nas ale stat sikanuje a zavadi eet a dalsi a dalsi byrokracii a tak jsem rad ze mam na ojetinu s naftou i kdyz prijem mam dobry. vsechny ale vyhodim za ucetni a platby statu tak mi na nove auto nezbyva. no a dph od milionu je proste sprostota..

Odpovědět  |   | 

vždyt nemáte eet do konce roku a osvobozuje vám města poplatky.

Odpovědět  |   | 
Xixao  |  11. 05. 2020 22:44

Das vubec dohromady vetu?

K eet: veci jsi poridit musel (tedy zaplatit), skoleni zaridit take, stat uredniky take nevyhodi a nakonec ten it system se take zaplatil a smlouva na udrzbu bezi nehlede na koronu.

To po stat zaplatil podnikatel, od statu dal vsichni z dani.

Odpovědět  |   | 
rackycz  |  10. 05. 2020 21:37

Pokud chceme snížit emise, musíme zamezit jejich tvorbě.
- Stát může snadno zakázat těžbu a pálení uhlí, ale těžaři jsou asi štědří, tak mají výjimky. Přitom by nám bohatě stačilo jádro, které už máme.
- Je snadné zakázat kamionům jet dál než 50km a donutit přepravce nakládat auta na vlaky. Ale přepravci jsou asi štědří...
- Je snadné vykázat auta z magistrály a postavit obchvat.. Ale asi je někdo štědrý...
- Je snadné nahnat řidiče na bezplatné dálnice a zpoplatnit průjezdy obcí ... Proč to ale neudělat obráceně, když peníze mohou jít do kasy státu a ne do kasy obce...
- Není problém prosadit elektroauta. Stačí je osvobodit od DPH a rázem se budou prodávat o cca 17% levněji. Tj ne za milion, ale za 830tis. Ne za 600tis, ale za 500tis. Když zrušíme cla, ušetříme dalších třeba 50-100tis.
- Je snadné umožnit řidičům jezdit plynule, řídit semafory podle aut a ne opačně. Je snadné nechat auta plachtit a nenutit je brzdit v každé vesnici na 50km/h.. ale přitom je tak lákavé řidiče oškubat na pokutách, které nás vlastně nutí chovat se neekologicky..
- Není to o tom, že to nejde. Ale ono se státu nechce, protože potřebuje peníze na úplatky a šmelinu.

Odpovědět  |   | 
Skrew77  |  10. 05. 2020 21:57

Zas ty kecy o presunu aut na koleje. Paterni zelezncni sit je pretizena a vice nakladnich vlaku uz se tam nevejde. A ty mraky kamionu co brazdi nasi republiku uz ani nahodou.
A plynule semafory? Na hlavnich tazich je zelena vlna nacasovana na povolenou rychlost 50 km/h. Kdyby se kazdy nehnal ve meste 70-kou, tak jedou lidi plynule a ne brzda plyn od semaforu, k semaforu. Ano, vim ze zelena vlna je "stara technologie" a dneska mame ty internety a tak. Ale jak vam internet zajisti plynuly provoz na krizovatce, na ktere jsou fronty ze vsech smeru?
A zakazat paleni uhli? To je zase trochu problem s tim, kdo a za co u nas postavi ty nove a superciste elektrarny.

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  11. 05. 2020 15:00

Funkční zelenou vlnu jsem viděl naposled tak před 20ti lety. Dneska je v módě naopak červená vlna "zklidnění provozu". Třeba u nás v ulici je semafor na přechodu pro chodce, kde autům schválně v náhodném intervalu naskakuje červená (chodci mají v ten okamžik taky červenou), aby auta musela zastavovat a rozjíždět se, holt "zklidnění provozu" (pro rejpaly, ten semafor není napojený na žádný radar a nebo tak něco, prostě tam naschvál náhodně hází červenou).

Odpovědět  |   | 

tak jeden takovéj semafor muselo vedení vypnout, nebot když auto jelo i pod padesát blikla červená a já jak blikla oranžová, tak sem zapnul houkačku a fakty chudáci v tych barákách-houkačka,prach z brzd a potom exhalace z rozjezdu. Je to v charvátech před olomoucí a tam byla myslím kamera, co snímala, že něco jede.
Ale Otrokovice-Zlín se podaří jet na zelenou, když jede souběžně vlak.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  11. 05. 2020 16:51

Koukám, že ty jsi ještě větší ubožák, než jsi tu dosud předvedl...

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  11. 05. 2020 10:12

"Je snadné vykázat auta z magistrály a postavit obchvat." Tak že už, kurva, dvacet let ten obchvat nestojí, když je to tak snadné...

Odpovědět  |   | 
Lord Owl  |  11. 05. 2020 10:41

protože mezitím si pod ním křečci udělali "podchvat"....

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  11. 05. 2020 11:09

Křečci... myslíš ty dvounohé?

Odpovědět  |   | 

Ne křeček má čtyři nohy, je chráněný a já je střílím, mám vyjímku.

Odpovědět  |   | 
Allamarein  |  11. 05. 2020 16:50

Tyvole, ty zastřel hlavně sebe...

Odpovědět  |   | 
EL2020  |  11. 05. 2020 14:55

na 500 000 elektromobilů by mělo být cca 50 000 dobíjecích míst. Zatím jich je asi 500. Tak to už aby pomalu začali něco dělat .

Odpovědět  |   | 

Ale já kdybych měl elektro nebo plug-in, tak bych dobíjel doma, třeba elektrokolo sem ještě na tych veřejných stanicích nedobíjel. Myslím, že firmy mají svoje a nepočítá se to.

Odpovědět  |   | 
Martin P.  |  12. 05. 2020 08:45

Půjde to těžko ale mohli by to dosáhnout.

Samozřejmě je řeč o firemních vozech a vozech státní správy. Nikoliv o EV pro osobní účely. S nějakou formou státní podpory. ČR je stále ekonomicky slabý stát a prodeje nových stále ani jednu automobilku. S s dražšími EV to tak nemůže být lepší.

Běžným občanům může tak zdražit spalovací motory, můžete jim zakázat jezdit do nějakých lokalit s "EUROxybž" , můžete ty lidi co tak na nové EV nemají jakkoliv trestat většina opatření a návrhů je jen něco co by šlo nazvat "daň z chudoby". Ale EV jim to nezlevní, peníze se jim nenarodí.

K tomu ČR jako stát nevydělává na těžbě nerostných surovin ani nemá tak silné obnovitelné zdroje jako mají severské země. Takže nemáme EV dotovat z čeho.

Ono i v Německu se ozývají nepohodlné hlasy, že ani tam lidé nečekají všichni na EV za 35k € ale koukají po ojeti ně za sedminu.

Takže buďme rádi že na západě mají peníze na to co se tu bude vyrábět. že to zaměstnává lidi, že to je nějaký daňový příjem státu. Katastrofa bude až na EV nebudou mít ani na západ od nás.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 100 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků

Nejčtenější články

Rez a špína jako umění? Americký trend patinových Volkswagenů dobývá svět

Rez a špína jako umění? Americký trend pati…

Stále rostoucí trend patinovaných vozů se z Ameriky postupně rozrůstá do celého světa. Jedna z nejsilnějších komunit je ta okolo vzduchem chlazených Volkswagenů. Vybrali jsme některé zajímavé kousky.

6.  5.  2020 | | 8 N/A
Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie v Praze? Jedním z nich jezdí i Leoš Mareš!

Co jsou zač luxusní auta z miliardové razie…

Sedm luxusních automobilů a řada luxusních hodinek jsou jenom špičkou ledovce.

21.  2.  2020 | | 15 N/A
Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přineslo jí to však zajímavé výhody

Škoda 130 RS typ 739 vypadala šeredně. Přin…

V AZNP mu důvěrně říkali Skokan zelený kvůli „výrazu“ přídě i odstínu laku inspirovaného koncepty Bertoneho. Svérázně pojaté kupé mělo nahradit krásnou 130 RS, ostrého nasazení se však nikdy nedočkalo.

26.  5.  2020 | | 58 N/A
Moderní Škoda 740 měla nahradit Škodu 100/110. Politika ji nakonec poslala k ledu

Moderní Škoda 740 měla nahradit Škodu 100/1…

Není tajemstvím, že modely 105 a 120 byly beznadějně zastaralé už v době své premiéry. Místo nich měla dorazit Škoda 740 s motorem vpředu, systémem transaxle a pohonem zadních kol. Šanci na plnohodnotný život ale nikdy nedostala.

30.  5.  2020 | | 29 N/A
Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světově, potopily ji však zbytečné chyby

Znáte Škodu 1100 OHC Coupé? Vypadala světov…

Kromě hrstky notoricky známých škodováckých kupé najdeme v historii domácí značky i pár kousků, o nichž se dnes už moc nemluví. Mezi tyto rarity patří i elegantní Škoda 1100 OHC Coupé.

23.  5.  2020 | | 14 N/A