Nový nafťák pro Toyotu Avensis už i u nás

Toyota Avensis príde najneskôr v septembri na český aj slovenský trh s novým naftovým motorom s označením D-4D 125. Pôjde o 16-ventilový dvojlitrový štvorvalec so vstrekovaním Common-Rail, ktorý disponuje výkonom 93 kW (126 k) pri pomerne nízkych a u Toyoty klasických 3600 ot./min. Maximum krútiaceho momentu 300 Nm je rozložené do širokého pásma 2000-2800 ot./min. Ekológia agregátu pôjde v zažitých zvykoch rodiny vznetových motorov značky, a tak nie je žiadnym prekvapením, že bude na veľmi vysokej úrovni.

Rozšírenie ponuky naftových jednotiek bude u Toyoty Avensis určite prínosom, pretože motor tak vyplní výkonovú medzeru medzi dvojicou 2,0 D4-D 85 kW (115 k) a 2,2 D4-D 110 kW (150 k).

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
    

 

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků