Nový nafťák pro Saab 9-3 sport sedan

V současné době se Saab 9-3 sport sedan nabízí pouze s jedním naftovým motorem 2.2 TiD s výkonem 92 kW (125 k). Základní cena na českém trhu je 888 000 korun za verzi Linear, která má v základu např. šest airbagů, manuální klimatizaci, dálkově ovládaný centrál, el. ovládání bočních oken a zrcátek, palubní počítač či ABS. Pokud vás nezaujme nafťák, můžete zvolit jeden ze čtyř benzínů: 1.8 90 kW, 1.8T 110 kW, 2.0T 129 kW a 2.0TS 154 kW (poslední tři jsou přeplňované turbem).

Novinkou, která byla představena na autosalonu v Birminghamu, je naftový čtyřválec o objemu 1.9 l a dvěma výkony: 88 a 110 kW; ve standardu je filtr pevných částic (více v dnešním článku o filtrech pevných částic). Slabší verze dosahuje maxima točivého momentu 280 Nm, silnější 315 Nm. Kombinovaná spotřeba činí 5,9, resp. 6,3 l na sto km, maximálka činí 200 km/h, resp. 210 km/h. Oba motory jsou kombinované se šestistupňovou manuální převodovkou, silnější verze může mít za příplatek automat. Obě verze splňují normu Euro 4 a budou se nabízet ve sport sedanu už tento měsíc (alespoň na německém trhu).

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků