Nový nafťák 3.0 V6 TDI pro Volkswagen Phaeton a Touareg

Od listopadu rozšíří nabídku motorů ve Phaetonu, luxusním sedanu německého Volskwagenu, nový třílitrový nafťák. V6 s výkonem 165 kW a točivým momentem 450 Nm se již v rámci koncernu nabízí např. v nové Audi A6. V sérii bude mít motor filtr pevných částic (a plní tedy Euro 4), jeho cena bude začínat na 60 480 eurech.

Vůz bude mít oproti verzi 3.2 V6 pohon všech kol stejně jako všechny ostatní motorizace: 4.2 V8, 6.0 W12 a 5.0 TDI V10. Na stovku zrychlí za 8,8 s a jeho maximálka bude 234 km/h. Dynamické parametry nepatří k nejlepším, protože Phaeton je nejtěžším sedanem v segmentu (např. hmotnost modelu V10 téměř 2,5 tuny). Motor bude s koly spojen manuálním šestikvaltem a spotřebuje 9,6 l nafty na sto km (V10 11,4 l). V základní výbavě Phaetonu 3.0 TDI nebudou chybět drobnosti jako pneumatické pérování, čtyřzónová klimatizace, 17" litá kola 235/55, xenony, ESP, osm airbagů apod.

S novým motorem se představí v Paříži také Touareg, který má kromě V10 TDI navíc základní naftový motor 2.5 R5 TDI s výkonem 128 kW.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků