Nový nafťák 3.0 V6 TDI pro Volkswagen Phaeton a Touareg

Od listopadu rozšíří nabídku motorů ve Phaetonu, luxusním sedanu německého Volskwagenu, nový třílitrový nafťák. V6 s výkonem 165 kW a točivým momentem 450 Nm se již v rámci koncernu nabízí např. v nové Audi A6. V sérii bude mít motor filtr pevných částic (a plní tedy Euro 4), jeho cena bude začínat na 60 480 eurech.

Vůz bude mít oproti verzi 3.2 V6 pohon všech kol stejně jako všechny ostatní motorizace: 4.2 V8, 6.0 W12 a 5.0 TDI V10. Na stovku zrychlí za 8,8 s a jeho maximálka bude 234 km/h. Dynamické parametry nepatří k nejlepším, protože Phaeton je nejtěžším sedanem v segmentu (např. hmotnost modelu V10 téměř 2,5 tuny). Motor bude s koly spojen manuálním šestikvaltem a spotřebuje 9,6 l nafty na sto km (V10 11,4 l). V základní výbavě Phaetonu 3.0 TDI nebudou chybět drobnosti jako pneumatické pérování, čtyřzónová klimatizace, 17" litá kola 235/55, xenony, ESP, osm airbagů apod.

S novým motorem se představí v Paříži také Touareg, který má kromě V10 TDI navíc základní naftový motor 2.5 R5 TDI s výkonem 128 kW.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků