Nový nafťák 3.0 V6 TDI pro Volkswagen Phaeton a Touareg

Od listopadu rozšíří nabídku motorů ve Phaetonu, luxusním sedanu německého Volskwagenu, nový třílitrový nafťák. V6 s výkonem 165 kW a točivým momentem 450 Nm se již v rámci koncernu nabízí např. v nové Audi A6. V sérii bude mít motor filtr pevných částic (a plní tedy Euro 4), jeho cena bude začínat na 60 480 eurech.

Vůz bude mít oproti verzi 3.2 V6 pohon všech kol stejně jako všechny ostatní motorizace: 4.2 V8, 6.0 W12 a 5.0 TDI V10. Na stovku zrychlí za 8,8 s a jeho maximálka bude 234 km/h. Dynamické parametry nepatří k nejlepším, protože Phaeton je nejtěžším sedanem v segmentu (např. hmotnost modelu V10 téměř 2,5 tuny). Motor bude s koly spojen manuálním šestikvaltem a spotřebuje 9,6 l nafty na sto km (V10 11,4 l). V základní výbavě Phaetonu 3.0 TDI nebudou chybět drobnosti jako pneumatické pérování, čtyřzónová klimatizace, 17" litá kola 235/55, xenony, ESP, osm airbagů apod.

S novým motorem se představí v Paříži také Touareg, který má kromě V10 TDI navíc základní naftový motor 2.5 R5 TDI s výkonem 128 kW.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

včera | Radek Pecák | 51 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků