Nový Mustang Mach-E GT je v řadě věcí ten nejlepší Ford. Známe i českou cenu

Nejostřejší elektricky mustang dorazí na náš trh začátkem příštího roku. Připravte si na něj necelé dva miliony.

Ford Mustang Mach-E GT je vrcholnou specifikací elektrického crossoveru nesoucí jméno legendárního amerického bouráku. Kouzlo nejostřejší verze tkví ve dvojici elektromotorů, které dávají kombinovaný výkon 358 kW (487 koní) a točivý moment 860 N.m, což je mimochodem největší krouťák v historii produkčních fordů pro Evropu.

Přední elektromotor pohání přední kola s ohledem na co nejlepší akceleraci a chování v zatáčkách. Zadní olejem chlazený elektromotor je zcela nový a dokáže dosáhnout maxima točivého momentu za půl sekundy. Specifikem vozu je také jízdní režim Untaned Plus, který je vhodný pro použití na závodním okruhu. Má i benevolentnější kontrolu trakce.

Ostrý elektrický mustang se může pochlubit akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy, což z něj dělá nejrychleji akcelerující pětidveřový vůz značky v historii. Novinka je prostě vůz mnoha „nej“. Oproti jiným elektrickým mustangům s pohonem všech kol se tento liší ještě speciální kalibrací a posílá tak více točivého momentu na zadní nápravu.

Ford Mustang Mach 1 je konečně tady! Nejostřejší poník přímo láká na okruh

Ford Mustang Mach 1 je konečně tady! Nejostřejší poník přímo láká na okruh

K dispozici má také adaptivní podvozek MagneRide, brzdovou soustavu od společnosti Brembo a pneumatiky Pirelli. Energie se sbírá do akumulátoru o kapacitě 88 kWh a vozu vydrží k ujetí až 500 kilometrů. Samozřejmě ale záleží na podmínkách, které bude mít tento vůz zřejmě dost rozdílné.

Ford F-150 Raptor je další skvost z Lega. Dorazí i do Česka, cena je přijatelná

Ford F-150 Raptor je další skvost z Lega. Dorazí i do Česka, cena je přijatelná

Potěší pak, že se z 10 na 80 procent kapacity dostane akumulátor za 45 minut při výkonu 150 kW. Necelou stovku kilometrů tak už máte po deseti minutách. Na český trh dorazí ostrá verze na začátku příštího roku. Cenovku nám ale zastoupení již prozradilo. Startuje na 1.899.900 Kč.

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

TEST Fiat 500e HB La Prima: Chytne za srdce a ve městě je k neutahání

Fiat 500e La Prima (87 kW)

Fiat 500e je dalším elektromobilem do města, který vysokou cenu techniky balí do luxusního kabátku a přichází s řadou krásných detailů. Má ale na to rovnat se s Hondou e?

včera | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
TEST Ford Focus 3d 2.0 ZETEC: Vůz roku 1999 už jen kvete. Jak si vedl 20 let zpět?

Ford Focus 3d 2.0 ZETEC

Ford Focus první generace, evropské Auto roku 1999, vypadá i v dnešní době dobře. Rozhodně zajímavěji než jeho zatím poslední následovník z roku 2018. Připomeňte si test třídveřové verze, který v roce 2001 přinesli kolegové z Auto.cz

24.  7.  2021 | Tomáš Zajíček | 15 příspěvků
První jízda s Hyundaiem Ioniq 5: Tajemný krasavec může převálcovat konkurenci

Hyundai Ioniq 5

Hyundai podobně jako další značky přijíždí s vlastní rodinou elektrických aut. Jmenuje se Ioniq a jejím prvním zástupcem je kompaktní crossover s krásným retro designem. Už jsme ho vyzkoušeli.

22.  7.  2021 | David Bureš | 54 příspěvků