Nový Mustang GT500 bude pomalejší než předchůdce. Má to ale důvod

Na stovku se dostane rychleji a má i spoustu koní navrch. I tak ho ale Ford limitoval na maximální rychlost, která je o téměř o 40 km/h nižší.

Nový Mustang GT500 je venku už pěkných pár týdnů, ale zdá se, že Ford jej ještě neustále řeší a dolaďuje. Ví se zatím určitě, že je to nejsilnější Mustang Shelby GT500 všech dob, respektive s výkonem 700 koní překonal svého předchůdce o více než 50 amerických plnokrevníků.

Nyní se už konečně ví, jakou bude mít maximální rychlost. Ta bude limitována na 180 mil za hodinu, čili 290 km/h. Nejsilnější Ford, který byl kdy vyroben, tak bude s maximální rychlostí pozadu za svými konkurenty, a dokonce i pomalejší než svůj předchůdce.

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Ford Mustang Shelby GT500 oficiálně: Má přes 700 koní a pouze automat

Předchozí Mustang GT500 totiž dokázal překonat metu 300 km/h. A současní konkurenti, jako Dodge Challenger Hellcat nebo Chevrolet Camaro ZL1 se dokáží rozjet ještě mnohem více. Osmiválcový motor 5.2 litru by samozřejmě dokázal víc. Omezení má ale svůj důvod.

Ford má nový 7,3litrový motor pro náklaďáky. Prý se vejde i do Mustangu

Ford má nový 7,3litrový motor pro náklaďáky. Prý se vejde i do Mustangu

Nový Mustang bude více cílit na aerodynamiku a schopnost zatáčet. Sesekání aerodynamických komponentů tak, aby měl Ford co nejlepší schopnost projíždět zatáčky mělo za následek omezení maximální rychlosti.

Pro ty, kteří z jeho schopností budou chtít vymáčknout co nejvíc tu bude i paket Carbon Fiber Track Package. Ten přidá například velké karbonové křídlo, které při maximální rychlosti tlačí auto k zemi silou přes 200 kilogramů.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků