Motor V12 6.6 pro model Aurora Zdroj: Zenvo Automotive

Motor V12 6.6 pro model Aurora | Zdroj: Zenvo Automotive

Motor V12 6.6 pro model Aurora Zdroj: Zenvo Automotive

Motor V12 6.6 pro model Aurora | Zdroj: Zenvo Automotive

Motor V12 6.6 pro model Aurora Zdroj: Zenvo Automotive

Motor V12 6.6 pro model Aurora | Zdroj: Zenvo Automotive

Má také delší stálý převod a je osazen novým Power paketem, který zvyšuje výkon na 1014 kW (1378 k). Úpravy společně vyústily v maximální rychlost 424 km/h – elektronicky omezenou. Zdroj: Zenvo

Má také delší stálý převod a je osazen novým Power paketem, který zvyšuje výkon na 1014 kW (1378 k). Úpravy společně vyústily v maximální rychlost 424 km/h – elektronicky omezenou. | Zdroj: Zenvo

Po šesti letech se sporťákem TS je čas jít dál a rozloučení má formu modelu TSR-GT. Ten obětoval přítlak ve prospěch maximální rychlosti - dostal například pevné zadní křídlo, aerodynamické kryty kol a jinou příď.  Zdroj: Zenvo

Po šesti letech se sporťákem TS je čas jít dál a rozloučení má formu modelu TSR-GT. Ten obětoval přítlak ve prospěch maximální rychlosti - dostal například pevné zadní křídlo, aerodynamické kryty kol a jinou příď.  | Zdroj: Zenvo

Power paket obsahuje i senzor, umožňující ve spolupráci s jiným systémem čerpání paliva provoz na E85. Poslední vůz na platformě TS vznikne ve třech exemplářích, které už mají své majitele. Zdroj: Zenvo

Power paket obsahuje i senzor, umožňující ve spolupráci s jiným systémem čerpání paliva provoz na E85. Poslední vůz na platformě TS vznikne ve třech exemplářích, které už mají své majitele. | Zdroj: Zenvo

Výrobce již nyní pracuje na zcela novém nástupci, kterého hodlá představit v třetím kvartálu příštího roku. Zdroj: Zenvo

Výrobce již nyní pracuje na zcela novém nástupci, kterého hodlá představit v třetím kvartálu příštího roku. | Zdroj: Zenvo

Od té doby se již automobilka ustálila na poli malosériových výrobců hypersportovních aut a nyní představuje další novinky z vlastního vývoje. Zdroj: Zenvo Automotive

Od té doby se již automobilka ustálila na poli malosériových výrobců hypersportovních aut a nyní představuje další novinky z vlastního vývoje. | Zdroj: Zenvo Automotive

Uprostřed TSR-S se nadále objevuje dvakrát přeplňovaný V8 o objemu 5,8 litru, který poskytuje 1194 koní (878 kW). Zdroj: Zenvo Automotive

Uprostřed TSR-S se nadále objevuje dvakrát přeplňovaný V8 o objemu 5,8 litru, který poskytuje 1194 koní (878 kW). | Zdroj: Zenvo Automotive

Na zemi pak hypersport udržuje patentovaný aktivní zadní spoiler, jenž se umí během jízdy naklánět i do stran. Zdroj: Zenvo Automotive

Na zemi pak hypersport udržuje patentovaný aktivní zadní spoiler, jenž se umí během jízdy naklánět i do stran. | Zdroj: Zenvo Automotive

Cena TSR-S je začíná na 1,45 milionu eur (asi 37,2 milionu korun) a produkce je limitována na pět kusů ročně. Zdroj: Zenvo Automotive

Cena TSR-S je začíná na 1,45 milionu eur (asi 37,2 milionu korun) a produkce je limitována na pět kusů ročně. | Zdroj: Zenvo Automotive

Motor V12 6.6 pro model Aurora Zdroj: Zenvo

Motor V12 6.6 pro model Aurora | Zdroj: Zenvo

Motor V12 6.6 pro model Aurora Zdroj: Zenvo

Motor V12 6.6 pro model Aurora | Zdroj: Zenvo

Motor V12 6.6 pro model Aurora Zdroj: Zenvo Automotive
Motor V12 6.6 pro model Aurora Zdroj: Zenvo Automotive
Má také delší stálý převod a je osazen novým Power paketem, který zvyšuje výkon na 1014 kW (1378 k). Úpravy společně vyústily v maximální rychlost 424 km/h – elektronicky omezenou. Zdroj: Zenvo
Po šesti letech se sporťákem TS je čas jít dál a rozloučení má formu modelu TSR-GT. Ten obětoval přítlak ve prospěch maximální rychlosti - dostal například pevné zadní křídlo, aerodynamické kryty kol a jinou příď.  Zdroj: Zenvo
13
Fotogalerie

Nový motor V12 z Dánska má splnit to, čeho se dnes všichni bojí. Má 1250 koní, bez hybridu

Automobilka Zenvo i nadále pokračuje ve vývoji nových technologií. Její nový model Aurora nám nyní představil svůj pohon.

Dánská společnost Zenvo Automotive zveřejnila první informace o novém spalovacím motoru, který bude pohánět již dříve oznámený hypersport Aurora. Vůz takové kategorie samozřejmě potřebuje pořádný výkon, ale Zenvo se překvapivě neuchýlilo k elektromobilitě, ačkoliv jde o severní zemi, kde se vozům s tímto pohonem daří. Zenvo jde úplně proti proudu, představuje totiž zbrusu nový vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,6 litru. A ne jen tak ledajaký, má jít o nejsilnější dvanáctiválec na světě.

Sám o sobě má motor produkovat díky čtyřem turbodmychadlům výkon 1250 koní při 8000 otáčkách a pak může pokračovat až do omezovače v 9800 tisících. Motor by měl splňovat novou normu Euro 7, k čemuž si pomohl i vstřikováním Mahle. Na pohon kol ale nebude sám, bude mu pomáhat elektromotor, který přidá dalších 600 koní. Zenvo uvádí kombinovaný výkon obou motorů 1850 koní, tedy beze ztráty. Více budeme mít jasno až po představení vozu, což bude 18. srpna.

Zenvo motor popisuje jako modulární a bude možné z něj udělat šesti- i osmiválec. To se bude hodit v případě, že bude chtít rozšířit modelovou řadu o něco menšího, případně v budoucnu už takto velký motor prostě neprojde. V automobilce se zároveň nechali slyšet, že takové motory by bylo možné prodávat i separátně, takzvaně v krabici. Takto to dělá i Ford, který osmiválcové motory dodává pro různé individuální stavby.

Galerie doplněna o původní Zenvo.

Doporučujeme

Články odjinud