ten kdo ma na superb, tak si těch 42 tis. přidá na lepší motor, 30 koní je znát.
Anebo si za poloviční peníze udělá chiptuning a výkonově ho to vyjde na stejno !
Přesně tak, pár tisíc se v leasignu okolo 800 tisíc ztratí.
Octavia 96 kW nebude. Je to pouze fáma. Mám to potvrzené od obchodníků. Nikdo o tom neví.
A kde se píše o tom, že Octavia i Combi (vyjma 4x4 verze) má od září dostat TDI PD 96kW s 6kvaltem, ve všech kategoriích vyjma verze Classic? To se o tom nikde neví a autoservery jsou na dovolené?
Jee to kachna. Proč by dávali tři TDI motory se čtyřmi válci???
Od škodovky tuto informaci oficiálně nemám.
nevím nevím, není lepší HDI?
HDI má Common Rail, TDI ne. Takže HDI je modernější, ale jestli lepší, těžko říct.
Co to plácáš? TDI-PD je vývojově dál než common rail, má o 50% vyšší vstřikovací tlaky, sekvenční vstřikování s rozdílným tlakem jednotlivých sekvencí a výrazně lepší účinnost.
seš fakt kolaloka, větší tlaky neznamená modernější, nehledě na to že motory s vyššími tlaky méně vydrží (vyjádřeni MB je více než jasné)
Tak proč VW zavádí motory s druhou generací Common Rail? Když jsou podle tebe tak neúčinný...
VW vyrábí jeden jediný motor common rail a tím je V8 3,3 TDI. CR proto, že není zatím dotažen vývoj PD u čtyřventilových motorů.
Podíváte-li se na složitou konstrukci systému PD, kde vačka pohání vysokotlaký sdružený vstřikovač, za ním teprve následuje elektromagnetický řídící ventil a tahle mikrotechnická legrace schovaná uvnitř hlavy musí fungovat v rozmezí teplot hlavy -50°C až +150°C po dobu asi tak jednoho milionu kilometrů, je jasné že to není žádná legrace. Proti PD je common rail nesmírně jednoduchou záležitostí. CR je vysokotlaké rotační čerpadlo (poslední generace Bosch "umí" 1650 Bar), zásobník stlačeného paliva, elektromagnetické ventily a odváděcí ventil nepoužitého paliva. Tečka, hotovo.
K tomu přičtěte nedobrou zkušenost z provozu prvních Passatů s PD, než se podařilo vyvinout speciální olej, který PD zvládně spolehlivě mazat, není divu, že výrobce s víceventilovou verzí PD na trh nespěchá, dokud nebude vše spolehlivě ověřeno. Přitom výhoda PD proti common-rail je jasná, vyšší vstřikovací tlak (každých 100barů je sakra znát, tady kousek níž si někdo plete vstřikovací a kompresní tlaky, nezaměňujte(!)), kromě toho řízený předvstřik s nižším tlakem, atd. Tohle common-rail neumí, jeho jedinou výhodou proti PD je, že je jednoduchý, levný, nenáročný, jde i do víceventilových motorů, na druhou stranu, jeho možnosti jsou limitovány právě principem konstrukce. Možná dosáhne tlaků někde kolem 2000 bar, tedy přiblíží se současnému PD, ale už s dnešním tlakem 1650 bar jsou veliké problémy s těsností systému a deformací "common-rail", tedy onoho tlakového zásobníku, což s sebou nese kolísání pracovních tlaků.
Co bude dál? Nechte se překvapit. U VW lze očekávat do doby než přijdou čtyřventilové motory PD asi jediné výrazné překvapení a tím bude na přechodnou dobu V6 3,0 TDI 24V common rail.
Ještě ke zmínce o MB někde dole. MB patří uznání za to, že motor 270 CDI, který je výrobně poměrně levný, mnoholetým vývojem předchozích verzí a variant TD pětiválce stoprocentně osvědčený, vybavil velmi výkonným turbodmychadlem místo levnějšího, dimenzovaného "jentaktak", jak to činí obvykle ostatní. Parametry základního motoru 270 CDI i hodnoty chipových úpravců jsou úctyhodné a já po bohaté osobní zkušenosti s pětiválci (zážehovými i vznětovými) lituji toho, že je postupně nahrazují motory V6 (například u Audi jej ke škodě věci nahradil dokonce V8 40V) . R5 je totiž báječný motor a je velká škoda, že z nabídek postupně mizí.
pro x12345678:
Někde jsem četl, že VW zavádí také nový motor 2.8l common rail , myslím, že to bylo do nějakého menšího náklaďáčku jako transporter nebo LT4 ? (už přesně nevím)
Je to možné, nevím o něm. Protože si ale VW a Mercedes navzájem dodávají leccos (například VR6 pro Mercedes V280 a proti tomu Mercedes vyrábí pro VW právě LT), může jít i o motor z produkce MB.
No kdysi jsem na jednom serveru cet, ze vramci VW concernu se Audi zameri na Common Rail a VW zase na PD. BMW u 3 tvrdilo ze se jim Common rail do ctyrvalce nevyplati, vim tez uz ho tam maj taky. O tom kterej system je lepsi asi tezko rict, druha generace Common Railu je asi zase o peknej kus dal s tlakama, ale u VW taky nespej. Me by spis zajimalo jak se ty motory chovaj, jakou maj elasticitu a podani vykonu. To je hadam dobrej dotaz na X12345678 kterej pravdepodobne tu zkusenost ma.
Osobne bych asi uz neresil ci ten diesel bere 5.5 nebo 5.6, nebo ma 110 ci 113kw, ale jak se stim jezdi, jaky je podani vykonu. Kdyz budete muset porat kvedlat saltr pakou tak si tech koni moc neuzijete. Ja jsem treba slysel od lidi co najezdej s autama dost ze v urcitejch rezimech je stary TDI lepsi nez TDI-PD, ze zatah je sice ne tak silnej ale plynulej po celou dobu, zato u PD to leti a pak to ma chvili hluchy misto. Ale rikam, jak jsem nakoupil, muze mi to nekdo potvrdit nebo vyvratit?
Mě spíš zajímá hlučnost, to je důvod, proč diesely zatím nemám mco v lásce, i když jezdí leckdy líp než benzíňáky. TDI jsou myslím hlučnější!
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.