Nový motor TDI PD pro Škodu Superb

Škodovka rozšíříla řadu pěti motorů v Superbu o šestý - 1,9 TDI PD s výkonem 74 kW. Prodává se s výbavami Classic a Comfort za cenu benzínového turbomotoru 1,8T. Oproti TDI 96 kW tak můžete u obou verzí ušetřit 46 tisíc - cena Classicu s tímto motorem je 736 900 a cena Comfortu 813 900 korun. V některých zemích západní Evropy se bude Superb s tímto motorem prodávat i ve verzi Elegance.

Z tiskové zprávy: „Motor 1.9 TDI PD/74 kW je představitelem řady vyspělých přeplňovaných dieselových motorů vybavených pokrokovou technologií vysokotlakého vstřikování sdruženými vstřikovači, tzv. systémem „čerpadlo – tryska“ (Pumpe-Düse-System). Podobně jako jeho vyšší výkonová verze 1,9 TDI PD/96 kW, která se do modelu Škoda Superb rovněž montuje, je přeplňován výfukovým turbodmychadlem s nastavitelnou geometrií lopatek. Motor 1,9 TDI PD dosahuje výkonu 74 kW. Charakteristická je pro něj vysoká hodnota maximálního točivého momentu 250 Nm již při 1900 ot./min, díky které vůz dosahuje vyvážených jízdních výkonů při nízké kombinované spotřebě paliva 5,5 l/100 km (podle normy EU 99/100).“

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků