Nový motor pro Fabii: 1.2 12V 47 kW

Nový motor pro Fabii: 1.2 12V 47 kW

Společnost Škoda Auto zahajuje dodávky vozů řady Fabia s benzínovým motorem 1.2 12V HTP/47 kW. Tento nový agregát nahrazuje v nabídce doposud vyráběný motor 1.4 MPI/50 kW.

Motor 1.2 12V HTP/47 kW je dalším představitelem zcela nové generace pohonných jednotek vyvinutých a vyráběných firmou Škoda Auto ve spolupráci s koncernem Volkswagen. Prvním motorem uvedené řady, který Škoda Auto zavedla na trh již v srpnu 2002 byla verze 1.2 HTP/40 kW, která nahradila agregáty starší konstrukce 1.0 MPI/37 kW a 1.4 MPI/44 kW a stala se základní motorizací modelové řady Fabia.

Motor Škoda 1.2 12V HTP/47 kW vychází se stejné konstrukce, jako již do vozů Fabia montovaný agregát 1.2 HTP/40 kW. Jde o  řadový, kapalinou chlazený zážehový tříválec s rozvodem OHC, se čtyřikrát uloženým klikovým hřídelem a jedním protiběžným vyvažovacím hřídelem, který eliminuje vibrace od klikového mechanizmu. Díky uvedené pokrokové konstrukci se vyznačuje nízkou hlučností, plynulým a kultivovaným během. Hlava a blok válců jsou vyrobeny z hliníkové slitiny, což se projevuje na nízké hmotnosti agregátu. K dalším přednostem nové generace motorů Škoda patří zejména vysoká hodnota a příznivý průběh točivého momentu již při nízkých otáčkách (zkratka HTP – High Torque Performance) a příznivá spotřeba paliva. Nový motor 1.2 12V HTP/47 kW se od verze 1.2 HTP/40 kW odlišuje použitím čtyřventilové techniky, která umožňuje dosažení vyššího výkonu a tím svižnější a pružnější jízdu i při vyšších rychlostech.

Motor 1.2 12V HTP má zdvihový objem 1198 ccm (což vůz v ČR zařazuje do kategorie s nižší sazbou povinného ručení), dosahuje maximálního výkonu 47 kW při 5400 ot./min a maximálního točivého momentu až 112 Nm při 3000 ot./min. Všechny motory Škoda nové generace splňují s rezervou emisní normu EU 4, která v zemích EU začíná platit až v roce 2005.

Automobil Škoda Fabia 1.2 12V HTP/47 kW dosahuje maximální rychlosti 160 km/hod při příznivé hodnotě kombinované spotřeby 5,9 l/100 km. Průměrná spotřeba mimo město je přitom 5,1 l/100 km a ve městě 7,6 l/100 km (podle normy EU 99/100).

Prodejní cena automobilu Škoda Fabia Classic 1.2 12V HTP/47 kW je 294.900 Kč (včetně DPH), cena modelu Škoda Fabia Combi Classic 1.2 12V HTP/47 kW je 304.900 Kč a Škoda Fabia Sedan Classic 1.2 12V HTP/47 kW 309.900 Kč. Nový motor se montuje i do užitkové verze Fabia Praktik, doporučená prodejní cena tohoto modelu je 334.400 Kč včetně DPH (274.098 Kč bez DPH).

Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2008
Stav: 136 509 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Fabia 1.598
Rok výroby: 2010
Stav: 160 301 km
Cena: 113 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 544 km
Cena: 160 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků