Nový motor Audi 2.0 TSI má 190 koní a spotřebu pod 5 l/100 km

Značka Audi představila na sympóziu motorářů ve Vídni novou verzi známého přeplňovaného čtyřválce. Jako první ji dostane příští generace modelu A4.
Nový motor Audi 2.0 TSI má 190 koní a spotřebu pod 5 l/100 km

Na novou generaci Audi A4 si ještě několik měsíců počkáme. Jednu z jeho technických novinek ale známe už dnes. Automobilka totiž na Vienna Motor Symposium představila vylepšený motor 2.0 TFSI a prozradila, že s ním počítá právě pro novou A4. Má to být nejhospodárnější benzinový dvoulitr ve své kategorii.

Klepněte pro větší obrázek
Nová verze motoru 2.0 TFSI bude mít premiéru v nové A4

Po známým označením 2.0 TFSI se stále skrývá přeplňovaný zážehový čtyřválec, ovšem se zajímavými parametry. Výkon 140 kW (190 k) ani točivý moment 320 Nm dech neberou, víc tato jednotka nabízí i v Octavii RS. Zajímavější jsou tyto hodnoty ve vztahu ke kombinované spotřebě. Ta nemá přesáhnout 5,0 l/100 km. (Pro zajímavost, současné Audi A4 2.0 TFSI s předním pohonem má udávanou spotřebu 5,9 l/100 km, dodává se ovšem ve 165kW verzi.)

Známe motory, které se představí pod kapotou Audi A4 nové generace

Známe motory, které se představí pod kapotou Audi A4 nové generace

Konstruktéři dosáhli snížení spotřeby zkrácením doby sání při částečném zatížení a dřívějším uzavřením sacích ventilů – ty se nyní zavírají daleko před dolní úvratí pístů. Při částečném zatížení se navíc používá nepřímý předvstřik paliva, který přispěje k optimálnímu utvoření směsi.

Podle Stefana Knirsche, vedoucího vývoje motorů u Audi, má novinka při částečném zatížení spotřebu menšího motoru, přičemž ve vysokém zatížení umožňuje využít potenciál daného zdvihového objemu. 

Test Audi TT 2.0 TFSI quattro S tronic: Jednoduše TT

Test Audi TT 2.0 TFSI quattro S tronic: Jednoduše TT

Nový motor váží pouze 140 kg a využívá technických řešení známých z moderních „downsizovaných“ benzínových agregátů, jako je 1.0 EcoBoost od Fordu nebo 1.2 PureTech od Peugeotu: jmenovitě dělenou chladicí soustavu nebo sběrné potrubí integrované do hlavy válců. Zmíněné malé jednotky se však vesměs vyznačují tím, že v reálném provozu nejsou tak senzačně úsporné, jak naznačují hodnoty získané v nerealistickém měřicím cyklu. Uvidíme, jak na tom bude Audi.

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 899 km
Cena: 175 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 98 010 km
Cena: 740 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 330 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 113 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Q7 3
Rok výroby: 2006
Stav: 294 604 km
Cena: 270 000 Kč
Audi A6 2,7
Rok výroby: 2010
Stav: 113 946 km
Cena: 350 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 17 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků