Nový motor Audi 2.0 TSI má 190 koní a spotřebu pod 5 l/100 km

Značka Audi představila na sympóziu motorářů ve Vídni novou verzi známého přeplňovaného čtyřválce. Jako první ji dostane příští generace modelu A4.
Nový motor Audi 2.0 TSI má 190 koní a spotřebu pod 5 l/100 km

Na novou generaci Audi A4 si ještě několik měsíců počkáme. Jednu z jeho technických novinek ale známe už dnes. Automobilka totiž na Vienna Motor Symposium představila vylepšený motor 2.0 TFSI a prozradila, že s ním počítá právě pro novou A4. Má to být nejhospodárnější benzinový dvoulitr ve své kategorii.

Klepněte pro větší obrázek
Nová verze motoru 2.0 TFSI bude mít premiéru v nové A4

Po známým označením 2.0 TFSI se stále skrývá přeplňovaný zážehový čtyřválec, ovšem se zajímavými parametry. Výkon 140 kW (190 k) ani točivý moment 320 Nm dech neberou, víc tato jednotka nabízí i v Octavii RS. Zajímavější jsou tyto hodnoty ve vztahu ke kombinované spotřebě. Ta nemá přesáhnout 5,0 l/100 km. (Pro zajímavost, současné Audi A4 2.0 TFSI s předním pohonem má udávanou spotřebu 5,9 l/100 km, dodává se ovšem ve 165kW verzi.)

Známe motory, které se představí pod kapotou Audi A4 nové generace

Známe motory, které se představí pod kapotou Audi A4 nové generace

Konstruktéři dosáhli snížení spotřeby zkrácením doby sání při částečném zatížení a dřívějším uzavřením sacích ventilů – ty se nyní zavírají daleko před dolní úvratí pístů. Při částečném zatížení se navíc používá nepřímý předvstřik paliva, který přispěje k optimálnímu utvoření směsi.

Podle Stefana Knirsche, vedoucího vývoje motorů u Audi, má novinka při částečném zatížení spotřebu menšího motoru, přičemž ve vysokém zatížení umožňuje využít potenciál daného zdvihového objemu. 

Test Audi TT 2.0 TFSI quattro S tronic: Jednoduše TT

Test Audi TT 2.0 TFSI quattro S tronic: Jednoduše TT

Nový motor váží pouze 140 kg a využívá technických řešení známých z moderních „downsizovaných“ benzínových agregátů, jako je 1.0 EcoBoost od Fordu nebo 1.2 PureTech od Peugeotu: jmenovitě dělenou chladicí soustavu nebo sběrné potrubí integrované do hlavy válců. Zmíněné malé jednotky se však vesměs vyznačují tím, že v reálném provozu nejsou tak senzačně úsporné, jak naznačují hodnoty získané v nerealistickém měřicím cyklu. Uvidíme, jak na tom bude Audi.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

včera | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků