Nový motor 3.0 TDI pro Volkswagen Touareg má spotřebu jen 6,6 l/100 km

Seznam kapitol
  1. Volkswagen Touareg facelift
  2. Fotogalerie: Volkswagen Touareg

Ano, my víme, že v reálném světě bude veliké SUV s naftovým šestiválcem jezdit za deset. Určitě to ví také Volkswagen a jasné je to zřejmě i potenciální klientele. Jenže podle tabulkové hodnoty spotřeby a na ni navazujících emisí CO2 se v mnoha státech EU odvozují daně.

VW Touareg: nová tvář, modernější technika a vstřikování močoviny  

VW Touareg: nová tvář, modernější technika a vstřikování močoviny  

Facelift Volkswagenu Touareg jsme si představili již dříve. Nový motor 3.0 TDI nahrazuje stejnojmennou jednotku, která disponovala výkonem 180 kW (245 k) a která si ve velkém SUV vzala 7,2 litru nafty na 100 km. Nový motor nejen že snížil spotřebu na 6,6 l/100 km, ale ještě posílil na 193 kW (262 k). Hodnota emisí CO2 nyní dosahuje 174 g/km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Změny na Touaregu jsou vskutku jen kosmetické, to hlavní se děje pod kapotou a ve výbavě na přání

Motor 3.0 TDI teď samozřejmě splňuje emisní normu Euro 6 a k tomu potřebuje i systém AdBlue, tedy vstřikování technické močoviny do výfuku.

Test ojetiny Volkswagen Touareg 2,5 TDI: docela zvláštní SUV

Test ojetiny Volkswagen Touareg 2,5 TDI: docela zvláštní SUV

Spotřebě pomáhají třeba snížené třecí ztráty v pohonném mechanismu nebo funkce odpojení motoru od automatické převodovky při sundání nohy z plynu. Tu možná znáte i z Passatů a Golfů, ve kterých si řidič může nastavit, zda vyřazování automatu po sundání nohy z plynu chce nebo ne.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volkswagen Touareg facelift
  2. Fotogalerie: Volkswagen Touareg
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků