Nový motor 3.0 TDI pro Volkswagen Touareg má spotřebu jen 6,6 l/100 km

Seznam kapitol
  1. Volkswagen Touareg facelift
  2. Fotogalerie: Volkswagen Touareg

Ano, my víme, že v reálném světě bude veliké SUV s naftovým šestiválcem jezdit za deset. Určitě to ví také Volkswagen a jasné je to zřejmě i potenciální klientele. Jenže podle tabulkové hodnoty spotřeby a na ni navazujících emisí CO2 se v mnoha státech EU odvozují daně.

VW Touareg: nová tvář, modernější technika a vstřikování močoviny  

VW Touareg: nová tvář, modernější technika a vstřikování močoviny  

Facelift Volkswagenu Touareg jsme si představili již dříve. Nový motor 3.0 TDI nahrazuje stejnojmennou jednotku, která disponovala výkonem 180 kW (245 k) a která si ve velkém SUV vzala 7,2 litru nafty na 100 km. Nový motor nejen že snížil spotřebu na 6,6 l/100 km, ale ještě posílil na 193 kW (262 k). Hodnota emisí CO2 nyní dosahuje 174 g/km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Změny na Touaregu jsou vskutku jen kosmetické, to hlavní se děje pod kapotou a ve výbavě na přání

Motor 3.0 TDI teď samozřejmě splňuje emisní normu Euro 6 a k tomu potřebuje i systém AdBlue, tedy vstřikování technické močoviny do výfuku.

Test ojetiny Volkswagen Touareg 2,5 TDI: docela zvláštní SUV

Test ojetiny Volkswagen Touareg 2,5 TDI: docela zvláštní SUV

Spotřebě pomáhají třeba snížené třecí ztráty v pohonném mechanismu nebo funkce odpojení motoru od automatické převodovky při sundání nohy z plynu. Tu možná znáte i z Passatů a Golfů, ve kterých si řidič může nastavit, zda vyřazování automatu po sundání nohy z plynu chce nebo ne.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Volkswagen Touareg facelift
  2. Fotogalerie: Volkswagen Touareg
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků