Renault přichází s novým motorem 1.3 TCe. Máme i technická data

Nová zážehová třináctistovka nahradí dvanáctistovku TCe. Pod kapotou ji bude mít nejprve Renault Scénic.

V souvislosti se zpřísněním emisních norem začaly především evropské automobilky měnit své motory a přidávat k nim filtry pevných částic. Německý Volkswagen vyvinul nový čtyřválec 1.5 TSI, PSA zase BlueHDi 1.5, a nezahálel ani Renault, který kontruje svým novým motorem 1.3 TCe.

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Jeho příchod však není úplně novu věcí, zde jde spíše o technická data, která unikla z oficiálních snímků brožury nového Scénicu. Nová jednotka plní emisní normu Euro 6c je vybavena filtrem pevných částic. Jedná se tak o první zážehový agregát s tímto řešením, který Renault vyvinul.

Motor se bude vyrábět a nabízet ve třech variantách. Ta nejslabší má 85 kW a 220 N.m. Nese označení TCe 115. Střední cestou je verze TCe 140 o výkonu 103 kW a točivém momentu 240 N.m, vrcholem by měla být varianta TCe 160 s výkonem 120 kW a točivým momentem 270 N.m. První dva jmenované motory tak přímo nahrazují dvanáctistovky TCe 115 a 130. Ta třetí rozšiřuje výběr o nejsilnější konfiguraci.

Renaulty se budou umět samy vyhýbat překážkám. Takhle to funguje v praxi

Renaulty se budou umět samy vyhýbat překážkám. Takhle to funguje v praxi

Nabízena k nim bude základní šestistupňová manuální převodovka. U nejslabšího motoru (TCe 115) bude dokonce jedinou volbou. Zbylé dvě pohonné jednotky budou moci být připojeny na dvojspojkový sedmistupňový automat EDC.

Nový motor bude nejprve dostupný jen u modelu Scénic a Grand Scénic, ale postupně se objeví i v crosoveru Captur a v Méganu. Díky vývoji, na kterém Renault spolupracoval hlavně s automobilkou Mercedes-Benz, se pak přeplňovaný čtyřválec podívá i pod kapotu Mercedesu třídy A.

Renault Scénic 1.3 Tce - předběžná technická data
Motor TCe 115 TCe 140 TCe 160
Zdvihový objem [cm3] 1330 1330 1330
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 85/4500 103/5000 120/5500
Točivý mom. [N.m/min] 220/1500 240/1600 260/1750 (270/1800)
Převodovka 6M 6M (7DS) 6M (7DS)
Max. rychlost [km/h] 182 195 (195) 200 (200)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,3 10,1 (10,1) 9,9 (9,1)
Komb. spotř. [l/100 km] 5,4 5,4 (5,4) 5,4 (5,4)

 

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 68 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků