Renault přichází s novým motorem 1.3 TCe. Máme i technická data

Nová zážehová třináctistovka nahradí dvanáctistovku TCe. Pod kapotou ji bude mít nejprve Renault Scénic.

V souvislosti se zpřísněním emisních norem začaly především evropské automobilky měnit své motory a přidávat k nim filtry pevných částic. Německý Volkswagen vyvinul nový čtyřválec 1.5 TSI, PSA zase BlueHDi 1.5, a nezahálel ani Renault, který kontruje svým novým motorem 1.3 TCe.

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Jeho příchod však není úplně novu věcí, zde jde spíše o technická data, která unikla z oficiálních snímků brožury nového Scénicu. Nová jednotka plní emisní normu Euro 6c je vybavena filtrem pevných částic. Jedná se tak o první zážehový agregát s tímto řešením, který Renault vyvinul.

Motor se bude vyrábět a nabízet ve třech variantách. Ta nejslabší má 85 kW a 220 N.m. Nese označení TCe 115. Střední cestou je verze TCe 140 o výkonu 103 kW a točivém momentu 240 N.m, vrcholem by měla být varianta TCe 160 s výkonem 120 kW a točivým momentem 270 N.m. První dva jmenované motory tak přímo nahrazují dvanáctistovky TCe 115 a 130. Ta třetí rozšiřuje výběr o nejsilnější konfiguraci.

Renaulty se budou umět samy vyhýbat překážkám. Takhle to funguje v praxi

Renaulty se budou umět samy vyhýbat překážkám. Takhle to funguje v praxi

Nabízena k nim bude základní šestistupňová manuální převodovka. U nejslabšího motoru (TCe 115) bude dokonce jedinou volbou. Zbylé dvě pohonné jednotky budou moci být připojeny na dvojspojkový sedmistupňový automat EDC.

Nový motor bude nejprve dostupný jen u modelu Scénic a Grand Scénic, ale postupně se objeví i v crosoveru Captur a v Méganu. Díky vývoji, na kterém Renault spolupracoval hlavně s automobilkou Mercedes-Benz, se pak přeplňovaný čtyřválec podívá i pod kapotu Mercedesu třídy A.

Renault Scénic 1.3 Tce - předběžná technická data
Motor TCe 115 TCe 140 TCe 160
Zdvihový objem [cm3] 1330 1330 1330
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 85/4500 103/5000 120/5500
Točivý mom. [N.m/min] 220/1500 240/1600 260/1750 (270/1800)
Převodovka 6M 6M (7DS) 6M (7DS)
Max. rychlost [km/h] 182 195 (195) 200 (200)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,3 10,1 (10,1) 9,9 (9,1)
Komb. spotř. [l/100 km] 5,4 5,4 (5,4) 5,4 (5,4)

 

Minitest BMW 230i Cabrio: Nastal čas se rozloučit?

BMW 230i Cabrio (minitest)

Kompaktní rozměry, zadní pohon, čtyři místa k sezení a stahovací střecha – to je kombinace, na kterou dnes narazíte pouze u BMW. Benzinový dvoulitr s výkonem 185 kW dvojkovému kabriu pasuje jako ulitý!

19.  8.  2018 | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

16.  8.  2018 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků