Nová zážehová třináctistovka nahradí dvanáctistovku TCe. Pod kapotou ji bude mít nejprve Renault Scénic.
V souvislosti se zpřísněním emisních norem začaly především evropské automobilky měnit své motory a přidávat k nim filtry pevných částic. Německý Volkswagen vyvinul nový čtyřválec 1.5 TSI, PSA zase BlueHDi 1.5, a nezahálel ani Renault, který kontruje svým novým motorem 1.3 TCe.
Jeho příchod však není úplně novu věcí, zde jde spíše o technická data, která unikla z oficiálních snímků brožury nového Scénicu. Nová jednotka plní emisní normu Euro 6c je vybavena filtrem pevných částic. Jedná se tak o první zážehový agregát s tímto řešením, který Renault vyvinul.
Motor se bude vyrábět a nabízet ve třech variantách. Ta nejslabší má 85 kW a 220 N.m. Nese označení TCe 115. Střední cestou je verze TCe 140 o výkonu 103 kW a točivém momentu 240 N.m, vrcholem by měla být varianta TCe 160 s výkonem 120 kW a točivým momentem 270 N.m. První dva jmenované motory tak přímo nahrazují dvanáctistovky TCe 115 a 130. Ta třetí rozšiřuje výběr o nejsilnější konfiguraci.
Nabízena k nim bude základní šestistupňová manuální převodovka. U nejslabšího motoru (TCe 115) bude dokonce jedinou volbou. Zbylé dvě pohonné jednotky budou moci být připojeny na dvojspojkový sedmistupňový automat EDC.
Nový motor bude nejprve dostupný jen u modelu Scénic a Grand Scénic, ale postupně se objeví i v crosoveru Captur a v Méganu. Díky vývoji, na kterém Renault spolupracoval hlavně s automobilkou Mercedes-Benz, se pak přeplňovaný čtyřválec podívá i pod kapotu Mercedesu třídy A.
Renault Scénic 1.3 Tce - předběžná technická data |
Motor |
TCe 115 |
TCe 140 |
TCe 160 |
Zdvihový objem [cm3] |
1330 |
1330 |
1330 |
Válce/ventily |
4/4 |
4/4 |
4/4 |
Největší výkon [kW/min] |
85/4500 |
103/5000 |
120/5500 |
Točivý mom. [N.m/min] |
220/1500 |
240/1600 |
260/1750 (270/1800) |
Převodovka |
6M |
6M (7DS) |
6M (7DS) |
Max. rychlost [km/h] |
182 |
195 (195) |
200 (200) |
Zrychlení 0-100 km/h [s] |
11,3 |
10,1 (10,1) |
9,9 (9,1) |
Komb. spotř. [l/100 km] |
5,4 |
5,4 (5,4) |
5,4 (5,4) |