Renault přichází s novým motorem 1.3 TCe. Máme i technická data

Nová zážehová třináctistovka nahradí dvanáctistovku TCe. Pod kapotou ji bude mít nejprve Renault Scénic.

V souvislosti se zpřísněním emisních norem začaly především evropské automobilky měnit své motory a přidávat k nim filtry pevných částic. Německý Volkswagen vyvinul nový čtyřválec 1.5 TSI, PSA zase BlueHDi 1.5, a nezahálel ani Renault, který kontruje svým novým motorem 1.3 TCe.

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Jeho příchod však není úplně novu věcí, zde jde spíše o technická data, která unikla z oficiálních snímků brožury nového Scénicu. Nová jednotka plní emisní normu Euro 6c je vybavena filtrem pevných částic. Jedná se tak o první zážehový agregát s tímto řešením, který Renault vyvinul.

Motor se bude vyrábět a nabízet ve třech variantách. Ta nejslabší má 85 kW a 220 N.m. Nese označení TCe 115. Střední cestou je verze TCe 140 o výkonu 103 kW a točivém momentu 240 N.m, vrcholem by měla být varianta TCe 160 s výkonem 120 kW a točivým momentem 270 N.m. První dva jmenované motory tak přímo nahrazují dvanáctistovky TCe 115 a 130. Ta třetí rozšiřuje výběr o nejsilnější konfiguraci.

Renaulty se budou umět samy vyhýbat překážkám. Takhle to funguje v praxi

Renaulty se budou umět samy vyhýbat překážkám. Takhle to funguje v praxi

Nabízena k nim bude základní šestistupňová manuální převodovka. U nejslabšího motoru (TCe 115) bude dokonce jedinou volbou. Zbylé dvě pohonné jednotky budou moci být připojeny na dvojspojkový sedmistupňový automat EDC.

Nový motor bude nejprve dostupný jen u modelu Scénic a Grand Scénic, ale postupně se objeví i v crosoveru Captur a v Méganu. Díky vývoji, na kterém Renault spolupracoval hlavně s automobilkou Mercedes-Benz, se pak přeplňovaný čtyřválec podívá i pod kapotu Mercedesu třídy A.

Renault Scénic 1.3 Tce - předběžná technická data
Motor TCe 115 TCe 140 TCe 160
Zdvihový objem [cm3] 1330 1330 1330
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 85/4500 103/5000 120/5500
Točivý mom. [N.m/min] 220/1500 240/1600 260/1750 (270/1800)
Převodovka 6M 6M (7DS) 6M (7DS)
Max. rychlost [km/h] 182 195 (195) 200 (200)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,3 10,1 (10,1) 9,9 (9,1)
Komb. spotř. [l/100 km] 5,4 5,4 (5,4) 5,4 (5,4)

 

Minitest Peugeot 5008 1.6 PureTech GT-line: Kočkopes? Spíš něco za něco

Peugeot 5008 1.6 Pure Tech (minitest)

Sedm samostatných sedadel, obrovský kufr, vynikající variabilita a žádný pohon všech kol. Podle Francouzů SUV, podle nás benzínový minivan umně maskovaný za crossover.

dnes | Miro Mihálik
První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

21.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 196 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 13 příspěvků