Renault přichází s novým motorem 1.3 TCe. Máme i technická data

Nová zážehová třináctistovka nahradí dvanáctistovku TCe. Pod kapotou ji bude mít nejprve Renault Scénic.

V souvislosti se zpřísněním emisních norem začaly především evropské automobilky měnit své motory a přidávat k nim filtry pevných částic. Německý Volkswagen vyvinul nový čtyřválec 1.5 TSI, PSA zase BlueHDi 1.5, a nezahálel ani Renault, který kontruje svým novým motorem 1.3 TCe.

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

TEST Renault Mégane Grandtour GT dCi: Ekonomická nerovnice

Jeho příchod však není úplně novu věcí, zde jde spíše o technická data, která unikla z oficiálních snímků brožury nového Scénicu. Nová jednotka plní emisní normu Euro 6c je vybavena filtrem pevných částic. Jedná se tak o první zážehový agregát s tímto řešením, který Renault vyvinul.

Motor se bude vyrábět a nabízet ve třech variantách. Ta nejslabší má 85 kW a 220 N.m. Nese označení TCe 115. Střední cestou je verze TCe 140 o výkonu 103 kW a točivém momentu 240 N.m, vrcholem by měla být varianta TCe 160 s výkonem 120 kW a točivým momentem 270 N.m. První dva jmenované motory tak přímo nahrazují dvanáctistovky TCe 115 a 130. Ta třetí rozšiřuje výběr o nejsilnější konfiguraci.

Renaulty se budou umět samy vyhýbat překážkám. Takhle to funguje v praxi

Renaulty se budou umět samy vyhýbat překážkám. Takhle to funguje v praxi

Nabízena k nim bude základní šestistupňová manuální převodovka. U nejslabšího motoru (TCe 115) bude dokonce jedinou volbou. Zbylé dvě pohonné jednotky budou moci být připojeny na dvojspojkový sedmistupňový automat EDC.

Nový motor bude nejprve dostupný jen u modelu Scénic a Grand Scénic, ale postupně se objeví i v crosoveru Captur a v Méganu. Díky vývoji, na kterém Renault spolupracoval hlavně s automobilkou Mercedes-Benz, se pak přeplňovaný čtyřválec podívá i pod kapotu Mercedesu třídy A.

Renault Scénic 1.3 Tce - předběžná technická data
Motor TCe 115 TCe 140 TCe 160
Zdvihový objem [cm3] 1330 1330 1330
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 85/4500 103/5000 120/5500
Točivý mom. [N.m/min] 220/1500 240/1600 260/1750 (270/1800)
Převodovka 6M 6M (7DS) 6M (7DS)
Max. rychlost [km/h] 182 195 (195) 200 (200)
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,3 10,1 (10,1) 9,9 (9,1)
Komb. spotř. [l/100 km] 5,4 5,4 (5,4) 5,4 (5,4)

 

Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 10 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 38 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků