Nový model značky TVR ukázal svoje šasi od Gordona Murraye

I když bude první série nových modelů TVR stát okolo 3,5 milionu korun, údajně je už 400 vozů zamluveno. Běžná cena pak bude kolem 2,2 milionu korun.
Nový model značky TVR ukázal svoje šasi od Gordona Murraye

Už letos by se měl představit nový model znovuzrozené britské značky TVR, která doslova vstala z popela především díky snaze Lesa Edgara. Ten koupil zbytky TVR od ruského investora v roce 2013 a založil společnost TVR Automotive Ltd. Staral se především o servis a dodávky dílů majitelům starších aut značky TVR.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Finální design je ještě tajný, značka TVR prozatím zveřejnila jen skicu a základní technické informace. Novinka má ukázat na váze jen 1150 kg

Vypracoval ale také dlouhodobý plán a podařilo se mu přesvědčit investory a známé kapacity v oboru k vývoji nového vozu. Na novém autě TVR tak má svůj podíl i legendární britský konstruktér Gordon Murray, který je znám především svým návrhem McLarenu F1. Poslední dobou ale proslul i výrobním procesem iStream.

A právě tento proces bude využívat i TVR, neboť právě iStream dává základ nové platformě značky TVR, na které mají stát další modely. Skládá se z karbonového tunelu pro motor a převodovku, ke kterému je připevněna konstrukce z kompozitů a hliníku. To si ostatně můžeme prohlédnout na grafickém řezu novým autem.

Znovuzrozený sportovní model britské značky TVR získává obrysy

Znovuzrozený sportovní model britské značky TVR získává obrysy

Značka TVR také spojila síly s motorárnou Cosworth, která pro ni vyrábí pohonné jednotky. Nový model TVR bude pohánět atmosférický osmiválec o zatím nespecifikovaném objemu, který na zadní kola pošle výkon přes 294 kW (400 k). Hmotnost celého vozu má být jen 1150 kg a na 100 km/h bude akcelerovat za méně než čtyři sekundy.

Nový model TVR bude dostupný ve dvou edicích. První bude čítat jen 500 kusů a s cenou 100 000 liber (asi 3,5 milionu korun) bude mít lepší výbavu a některé exkluzivní díly. Zamluveno už je asi 400 aut. Běžný model pak bude stát kolem 65 000 liber (2 270 000 korun).

Minitest BMW M850i xDrive Gran Coupé: Osm válců a čtyři věčně vysmáté hlavy

BMW M850i xDrive GC

Třetí karosářská varianta uzavírá náš obrázek o tom, jaká vlastně nová osmička je. Zároveň nám ale nedá si nevzpomenout na jedno z nejlepších aut na trhu. To je totiž také z Mnichova.

včera | Vladimír Kadera | 28 příspěvků
Za volantem Volkswagenu ID.3 (150 kW): Zásadní? To ano! Ale vážně i revoluční?

Volkswagenu ID.3 (150 kW)

Pro značku Volkswagen má být zásadním modelem jako kdysi Brouk a Golf. Elektromobil ID.3 nabral zpoždění, teď se ale konečně hlásí o slovo.

4.  8.  2020 | Stanislav Kolman | 79 příspěvků
Minitest elektromobilu Mini Cooper SE: Kulový blesk září jasně, ale jen krátce

Mini Cooper SE

Je lépe vyvážený než benzinový originál, a navíc má dost elektrických koní na to, abychom mu mohli bez ironie říkat ostrý hatchback. S malou kapacitou akumulátorů je to ale omezená, a kvůli ceně ne právě levná forma zábavy.

2.  8.  2020 | Miro Mihálik | 27 příspěvků