Nový model značky TVR ukázal svoje šasi od Gordona Murraye

I když bude první série nových modelů TVR stát okolo 3,5 milionu korun, údajně je už 400 vozů zamluveno. Běžná cena pak bude kolem 2,2 milionu korun.
Nový model značky TVR ukázal svoje šasi od Gordona Murraye

Už letos by se měl představit nový model znovuzrozené britské značky TVR, která doslova vstala z popela především díky snaze Lesa Edgara. Ten koupil zbytky TVR od ruského investora v roce 2013 a založil společnost TVR Automotive Ltd. Staral se především o servis a dodávky dílů majitelům starších aut značky TVR.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Finální design je ještě tajný, značka TVR prozatím zveřejnila jen skicu a základní technické informace. Novinka má ukázat na váze jen 1150 kg

Vypracoval ale také dlouhodobý plán a podařilo se mu přesvědčit investory a známé kapacity v oboru k vývoji nového vozu. Na novém autě TVR tak má svůj podíl i legendární britský konstruktér Gordon Murray, který je znám především svým návrhem McLarenu F1. Poslední dobou ale proslul i výrobním procesem iStream.

A právě tento proces bude využívat i TVR, neboť právě iStream dává základ nové platformě značky TVR, na které mají stát další modely. Skládá se z karbonového tunelu pro motor a převodovku, ke kterému je připevněna konstrukce z kompozitů a hliníku. To si ostatně můžeme prohlédnout na grafickém řezu novým autem.

Znovuzrozený sportovní model britské značky TVR získává obrysy

Znovuzrozený sportovní model britské značky TVR získává obrysy

Značka TVR také spojila síly s motorárnou Cosworth, která pro ni vyrábí pohonné jednotky. Nový model TVR bude pohánět atmosférický osmiválec o zatím nespecifikovaném objemu, který na zadní kola pošle výkon přes 294 kW (400 k). Hmotnost celého vozu má být jen 1150 kg a na 100 km/h bude akcelerovat za méně než čtyři sekundy.

Nový model TVR bude dostupný ve dvou edicích. První bude čítat jen 500 kusů a s cenou 100 000 liber (asi 3,5 milionu korun) bude mít lepší výbavu a některé exkluzivní díly. Zamluveno už je asi 400 aut. Běžný model pak bude stát kolem 65 000 liber (2 270 000 korun).

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Porsche Cayenne Coupé (první svezení)

Méně auta, praktičnosti i místa na zadních sedadlech, ale zato s vyšší cenou. To je ve zkratce druhá karosářská verze modelu Cayenne s poněkud nepatřičným přídomkem Coupé, která právě zakotvila na českém trhu. Ideální příležitost svézt se…

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků