Nový model značky TVR ukázal svoje šasi od Gordona Murraye

I když bude první série nových modelů TVR stát okolo 3,5 milionu korun, údajně je už 400 vozů zamluveno. Běžná cena pak bude kolem 2,2 milionu korun.
Nový model značky TVR ukázal svoje šasi od Gordona Murraye

Už letos by se měl představit nový model znovuzrozené britské značky TVR, která doslova vstala z popela především díky snaze Lesa Edgara. Ten koupil zbytky TVR od ruského investora v roce 2013 a založil společnost TVR Automotive Ltd. Staral se především o servis a dodávky dílů majitelům starších aut značky TVR.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Finální design je ještě tajný, značka TVR prozatím zveřejnila jen skicu a základní technické informace. Novinka má ukázat na váze jen 1150 kg

Vypracoval ale také dlouhodobý plán a podařilo se mu přesvědčit investory a známé kapacity v oboru k vývoji nového vozu. Na novém autě TVR tak má svůj podíl i legendární britský konstruktér Gordon Murray, který je znám především svým návrhem McLarenu F1. Poslední dobou ale proslul i výrobním procesem iStream.

A právě tento proces bude využívat i TVR, neboť právě iStream dává základ nové platformě značky TVR, na které mají stát další modely. Skládá se z karbonového tunelu pro motor a převodovku, ke kterému je připevněna konstrukce z kompozitů a hliníku. To si ostatně můžeme prohlédnout na grafickém řezu novým autem.

Zajímavosti | Sportovní auta | Kupé | Ostatní značky

Znovuzrozený sportovní model britské značky TVR získává obrysy

Značka TVR také spojila síly s motorárnou Cosworth, která pro ni vyrábí pohonné jednotky. Nový model TVR bude pohánět atmosférický osmiválec o zatím nespecifikovaném objemu, který na zadní kola pošle výkon přes 294 kW (400 k). Hmotnost celého vozu má být jen 1150 kg a na 100 km/h bude akcelerovat za méně než čtyři sekundy.

Nový model TVR bude dostupný ve dvou edicích. První bude čítat jen 500 kusů a s cenou 100 000 liber (asi 3,5 milionu korun) bude mít lepší výbavu a některé exkluzivní díly. Zamluveno už je asi 400 aut. Běžný model pak bude stát kolem 65 000 liber (2 270 000 korun).

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků