Nový Mitsubishi Outlander: první jízdní dojmy

Japonský výrobce hodlá během příštích pěti let hodlá představit čtrnáct nových modelů. Dosud mu chybělo konkurence schopné SUV. Mitsubishi Outlander, který právě přichází na evropské trhy, má mezeru v modelové řadě zaplnit. S Outlanderem jsme absolvovali první seznamovací kilometry.
Nový Mitsubishi Outlander: první jízdní dojmy

Mnoho otazníků

Mitsubishi prochází bouřlivým vývojem za pochodu a tak řada informací doprovázející premiéru nového SUV je neúplná a zavání improvizací. Nejistého kolem značky i nového modelu je stále mnoho. Bude Outlander motorizovaný dieselovým motorem? Odpověď je zatím neznámá, protože vztah automobilky ke vznětovým motorům se přehodnocuje.

Mitsubishi se v minulosti orientovala více na americký než evropský trh a tak si s vývojem  moderních úsporných dieselových motorů nemusela příliš lámat hlavu. Orientace na evropského zákazníka však v tomto bodě vyžaduje radikální změnu postoje. Také osud benzínových motorů GDI s přímým vstřikováním paliva je nejistý. Jejich životnost přímo závisí na kvalitě benzínu, ale ta se ve většině evropských zemí stále nelepší. Proto je i nasazení agregátu typu GDI do modelu Outlander otázkou bez odpovědi.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ten „čumáček“ je ale zvláštní... --- Záď nepřekvapí.

Zatím jen jeden motor

Pod kapotou Outlanderu je jistý dvoulitrový benzínový motor o výkonu 100 kW/136 koní. Automobilka do budoucna slibuje další dvě benzínové pohonné jednotky na výběr: 2,4 l nebo přeplňovaný 2,0 l. První z nich je stále ve vývoji a tak jeho výkon 117 kW není definitivním údajem. Naopak 200 koní motoru 2,0 T má být jistotou. Tou je také skutečnost, že na českém trhu se Outlander začíná prodávat ve dvou verzích: 2WD s pohonem kol pouze přední nápravy nebo 4 WD s mezinápravovým diferenciálem a viskózní spojkou. Prodejní základ tak tvoří model Outlander 2 WD Comfort za 698 500 Kč, stejná verze s pohonem 4 WD přijde nového majitele na 765 000 Kč. Vrchol nabídky zaujímá model Outlander Sport 4 WD za 829 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Několik detailů z interiéru

Pohodlný, ale s malým kufrem

Na první pohled vás zaujme robustní příď vozu připomínající bojové vozidlo. V dalších směrech již Outlander tak výrazný není. Najdeme na něm řadu designérských prvků známých z jiných SUV. Tvůrci vozu si nepochybně dobře prohlédli záď Subaru Forester předcházející generace.  Při zasednutí za volant se nám zase okamžitě vybavila vzpomínka na Hondu HRV. Nejen tvarem přístrojové desky, ale i zvolenými plasty jsou si oba vozy podobné. To není výtka, ale konstatování. Tak to v současném automobilovém designu chodí. Vymyslet něco opravdu originálního je stále těžší…

Cestující ve voze dlouhém 4,545 m mají dostatek prostoru na všech sedadlech, což ostatně dokládá i údaj o rozvoru 2,625 m. Překvapila nás však hodně vysoko položená podlaha zavazadlového prostoru, který je tak na výšku velmi skromný. Ani jeho hloubka zrovna neomračuje a tak je při převážení většího počtu zavazadel dobré pamatovat na to, že Outlander má na střeše lyžiny…

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Uvnitř je místa a pohodlí dostatek.

S Mitsubishi Outlander jsme absolvovali několik kilometrů převážně po asfaltových cestách. Šlo o model Comfort 2 WD. Testovací trasa postrádala terénní pasáže, takže ani u "čtyřkolky" nebylo možné prověřit funkci připojení kol zadní nápravy. Podle dostupných informací se jedná o "klasiku" s viskózní spojkou.  Tento systém se u automobilů řady značek solidně osvědčuje na zasněžených pevných silnicích či v lehkém terénu. Na silnici se Outlander choval jistě, zatáčky projížděl s přehledem bez větších náklonů. Řidičem zvolenou stopu „vykroužil“ přesně, nezaznamenali jsme žádné výrazné sklony k přetáčivosti či naopak k nedotáčivosti.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor má vysokou nakládací hranu.

V Outlanderu se na všech sedadlech sedí pohodlně, podvozek je vyladěný „tak akorát“, tedy ani příliš tvrdě ani příliš měkce. Kompromis by mohl vyhovovat velkému počtu motoristů. S jinými kompromisy, konkrétně v designu, se má automobilka brzy rozejít. Nové modely Mitsubishi by měly získávat příznivce výrazným emocionálním designem, který na druhou stranu zcela zákonitě přináší řady odpůrců. Výrazná přední maska Outlanderu již takovým designérským prvkem je.

Technické údaje

  • Motor: benzínový čtyřválec DOHC 16V
  • Zdvihový objem: 1997 ccm
  • Největší výkon: 100 kW/136 k při 5500 ot./min.
  • Max. točivý moment: 176 Nm při 4500 ot./min.
  • Provozní hmotnost: 1435 kg (2 WD); 1535 kg (4 WD)
  • Maximální hmotnost: 1970 kg (2 WD); 2070 kg (4 WD)
  • Zavěšení kol: vpředu McPherson; vzadu víceprvková náprava Multi-Link
  • Pneumatiky: 215/60 R 16
  • Největší rychlost: 192 km/h
  • Zrychlení 0-100 km/h: 10,7 s (2 WD); 11,4 s (4 WD)
  • Spotřeba paliva: 12,1/7,4/9,1 (2 WD); 12,5/7,7/9,5 (4 WD) l/100 km

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Základní výbava Mitsubishi Outlander Comfort 2 WD i 4 WD obsahuje mj. brzdový systémem ABS + EBD, 4 airbagy a klimatizaci. Verze Sport 4 WD pak navíc automatickou klimatizaci, mlhovky, litá kola, kůží potažený volant i řadicí páku a chromované nástupní lišty.

bazar

Mitsubishi Outlander 2
Rok výroby: 2010
Stav: 144 924 km
Cena: 250 000 Kč
Mitsubishi Colt 1,1
Rok výroby: 2005
Stav: 98 895 km
Cena: 80 000 Kč
Mitsubishi Colt 1,1
Rok výroby: 2011
Stav: 98 191 km
Cena: 120 000 Kč
Mitsubishi ASX 1,8
Rok výroby: 2012
Stav: 95 225 km
Cena: 320 000 Kč
Mitsubishi Colt 1,5
Rok výroby: 2006
Stav: 63 449 km
Cena: 90 000 Kč
Mitsubishi Pajero 3,2
Rok výroby: 2015
Stav: 34 123 km
Cena: 650 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků