Nový Mitsubishi Outlander: první jízdní dojmy

Japonský výrobce hodlá během příštích pěti let hodlá představit čtrnáct nových modelů. Dosud mu chybělo konkurence schopné SUV. Mitsubishi Outlander, který právě přichází na evropské trhy, má mezeru v modelové řadě zaplnit. S Outlanderem jsme absolvovali první seznamovací kilometry.
Nový Mitsubishi Outlander: první jízdní dojmy

Mnoho otazníků

Mitsubishi prochází bouřlivým vývojem za pochodu a tak řada informací doprovázející premiéru nového SUV je neúplná a zavání improvizací. Nejistého kolem značky i nového modelu je stále mnoho. Bude Outlander motorizovaný dieselovým motorem? Odpověď je zatím neznámá, protože vztah automobilky ke vznětovým motorům se přehodnocuje.

Mitsubishi se v minulosti orientovala více na americký než evropský trh a tak si s vývojem  moderních úsporných dieselových motorů nemusela příliš lámat hlavu. Orientace na evropského zákazníka však v tomto bodě vyžaduje radikální změnu postoje. Také osud benzínových motorů GDI s přímým vstřikováním paliva je nejistý. Jejich životnost přímo závisí na kvalitě benzínu, ale ta se ve většině evropských zemí stále nelepší. Proto je i nasazení agregátu typu GDI do modelu Outlander otázkou bez odpovědi.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Ten „čumáček“ je ale zvláštní... --- Záď nepřekvapí.

Zatím jen jeden motor

Pod kapotou Outlanderu je jistý dvoulitrový benzínový motor o výkonu 100 kW/136 koní. Automobilka do budoucna slibuje další dvě benzínové pohonné jednotky na výběr: 2,4 l nebo přeplňovaný 2,0 l. První z nich je stále ve vývoji a tak jeho výkon 117 kW není definitivním údajem. Naopak 200 koní motoru 2,0 T má být jistotou. Tou je také skutečnost, že na českém trhu se Outlander začíná prodávat ve dvou verzích: 2WD s pohonem kol pouze přední nápravy nebo 4 WD s mezinápravovým diferenciálem a viskózní spojkou. Prodejní základ tak tvoří model Outlander 2 WD Comfort za 698 500 Kč, stejná verze s pohonem 4 WD přijde nového majitele na 765 000 Kč. Vrchol nabídky zaujímá model Outlander Sport 4 WD za 829 000 Kč.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek 

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Několik detailů z interiéru

Pohodlný, ale s malým kufrem

Na první pohled vás zaujme robustní příď vozu připomínající bojové vozidlo. V dalších směrech již Outlander tak výrazný není. Najdeme na něm řadu designérských prvků známých z jiných SUV. Tvůrci vozu si nepochybně dobře prohlédli záď Subaru Forester předcházející generace.  Při zasednutí za volant se nám zase okamžitě vybavila vzpomínka na Hondu HRV. Nejen tvarem přístrojové desky, ale i zvolenými plasty jsou si oba vozy podobné. To není výtka, ale konstatování. Tak to v současném automobilovém designu chodí. Vymyslet něco opravdu originálního je stále těžší…

Cestující ve voze dlouhém 4,545 m mají dostatek prostoru na všech sedadlech, což ostatně dokládá i údaj o rozvoru 2,625 m. Překvapila nás však hodně vysoko položená podlaha zavazadlového prostoru, který je tak na výšku velmi skromný. Ani jeho hloubka zrovna neomračuje a tak je při převážení většího počtu zavazadel dobré pamatovat na to, že Outlander má na střeše lyžiny…

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Uvnitř je místa a pohodlí dostatek.

S Mitsubishi Outlander jsme absolvovali několik kilometrů převážně po asfaltových cestách. Šlo o model Comfort 2 WD. Testovací trasa postrádala terénní pasáže, takže ani u "čtyřkolky" nebylo možné prověřit funkci připojení kol zadní nápravy. Podle dostupných informací se jedná o "klasiku" s viskózní spojkou.  Tento systém se u automobilů řady značek solidně osvědčuje na zasněžených pevných silnicích či v lehkém terénu. Na silnici se Outlander choval jistě, zatáčky projížděl s přehledem bez větších náklonů. Řidičem zvolenou stopu „vykroužil“ přesně, nezaznamenali jsme žádné výrazné sklony k přetáčivosti či naopak k nedotáčivosti.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Zavazadlový prostor má vysokou nakládací hranu.

V Outlanderu se na všech sedadlech sedí pohodlně, podvozek je vyladěný „tak akorát“, tedy ani příliš tvrdě ani příliš měkce. Kompromis by mohl vyhovovat velkému počtu motoristů. S jinými kompromisy, konkrétně v designu, se má automobilka brzy rozejít. Nové modely Mitsubishi by měly získávat příznivce výrazným emocionálním designem, který na druhou stranu zcela zákonitě přináší řady odpůrců. Výrazná přední maska Outlanderu již takovým designérským prvkem je.

Technické údaje

  • Motor: benzínový čtyřválec DOHC 16V
  • Zdvihový objem: 1997 ccm
  • Největší výkon: 100 kW/136 k při 5500 ot./min.
  • Max. točivý moment: 176 Nm při 4500 ot./min.
  • Provozní hmotnost: 1435 kg (2 WD); 1535 kg (4 WD)
  • Maximální hmotnost: 1970 kg (2 WD); 2070 kg (4 WD)
  • Zavěšení kol: vpředu McPherson; vzadu víceprvková náprava Multi-Link
  • Pneumatiky: 215/60 R 16
  • Největší rychlost: 192 km/h
  • Zrychlení 0-100 km/h: 10,7 s (2 WD); 11,4 s (4 WD)
  • Spotřeba paliva: 12,1/7,4/9,1 (2 WD); 12,5/7,7/9,5 (4 WD) l/100 km

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Základní výbava Mitsubishi Outlander Comfort 2 WD i 4 WD obsahuje mj. brzdový systémem ABS + EBD, 4 airbagy a klimatizaci. Verze Sport 4 WD pak navíc automatickou klimatizaci, mlhovky, litá kola, kůží potažený volant i řadicí páku a chromované nástupní lišty.

Minitest Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4: Jediné svého druhu?

Suzuki Vitara 1.0 BoosterJet 4x4 (minitest)

Na kombinaci litrového tříválce a pohonu všech kol jenom tak nenarazíte. Suzuki Vitara se takto nabízí výhradně ve výbavě Premium za 490.900 Kč a jde o vůz, který byste rozhodně neměli přehlížet.

19.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 45 příspěvků
TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 94 příspěvků