Nový Mitsubishi Colt: vyspělejší a bez dieselu

Omlazený model Colt je třetí z nejvýznamnějších novinek, které letos Mitsubishi představuje v Paříži.

Doplňuje tak Lancer s karosérií Sportback a Racing Lancer pro příští Rallye Paříž-Dakar. Nový Colt by měl ve srovnání se svým předchůdcem budit dojem vyspělejšího vozu, tedy dospělejší vzhled, modernější motory, lepší jízdní výkony a kvalitnější zpracování. Ačkoli se vlastně jedná o facelift, je 65 % použitých dílů zcela nových, aby se nový Colt výrazněji cyhradil proti svému předchůdci.

Stávající paleta zážehových motorů zůstává nedotčena a sestává ze čtyřválců 1,1i/55 kW, 1,3i/68 kW a 1,5i/80 kW. Do této společnosti však přibudou další dva čtyřválce zcela nové generace ClearTec s objemy 1,1 a 1,3 l. Jejich předností budou nízká spotřeba paliva a emise a v nabídce nahradí dosavadní diesely, jež se neprodávaly dobře. Na některých trzích budou motory ClearTec modifikovány pro spalování paliva E85 (flex fuel).

Již předchozí snímky, o kterých jsme vás informovali zde, naznačovaly, že nový Colt bude mít svěží a jednodušší tvary a rovněž „rodinnou“ masku chladiče, přezdívanou „jet fighter“. I když se to možná na první pohled nezdá, veškeré povrchové díly karosérie od sloupku A směrem vpřed jsou zcela nové.

Nový Colt je v porovnání s jeho předchůdcem nižší a širší a boční okna působí rozměrnějším dojmem díky černým sloupkům karosérie. Taktéž záď vozu byla důsledně přestavěna a auto se díky tomu ze zdadu jevý být širším a stabilnějším. Velkou péči konstruktéři věnovali kvalitě zpracování i použitých materiálů a omezení hlučnosti a vibrací pro klidnější a pohodlnější jízdu.

Mitsubishi Colt současné generace přijíždí také ve sportovnjí variantě Ralliart. O její pohon se stará čtyřválec s objemem 1,5 l, který díky turbodmychadlu vykazuje výkon 148 koní a může být vestavěn jak do třídveřové, tak i do pětidvéřové karosérie. Vyznačuje se tužším odladěním podvozku s tlustším předním stabilizátorem a upravenou geometrií, díky čemuž by jízdnívlastnosti Coltu Ralliart měly být výrazně lepší než u dosavadní „sportovní“ verze Colt CZT.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Mitsubishi Colt
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 16 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků