Nový Mitsubishi Colt: vyspělejší a bez dieselu

Omlazený model Colt je třetí z nejvýznamnějších novinek, které letos Mitsubishi představuje v Paříži.

Doplňuje tak Lancer s karosérií Sportback a Racing Lancer pro příští Rallye Paříž-Dakar. Nový Colt by měl ve srovnání se svým předchůdcem budit dojem vyspělejšího vozu, tedy dospělejší vzhled, modernější motory, lepší jízdní výkony a kvalitnější zpracování. Ačkoli se vlastně jedná o facelift, je 65 % použitých dílů zcela nových, aby se nový Colt výrazněji cyhradil proti svému předchůdci.

Stávající paleta zážehových motorů zůstává nedotčena a sestává ze čtyřválců 1,1i/55 kW, 1,3i/68 kW a 1,5i/80 kW. Do této společnosti však přibudou další dva čtyřválce zcela nové generace ClearTec s objemy 1,1 a 1,3 l. Jejich předností budou nízká spotřeba paliva a emise a v nabídce nahradí dosavadní diesely, jež se neprodávaly dobře. Na některých trzích budou motory ClearTec modifikovány pro spalování paliva E85 (flex fuel).

Již předchozí snímky, o kterých jsme vás informovali zde, naznačovaly, že nový Colt bude mít svěží a jednodušší tvary a rovněž „rodinnou“ masku chladiče, přezdívanou „jet fighter“. I když se to možná na první pohled nezdá, veškeré povrchové díly karosérie od sloupku A směrem vpřed jsou zcela nové.

Nový Colt je v porovnání s jeho předchůdcem nižší a širší a boční okna působí rozměrnějším dojmem díky černým sloupkům karosérie. Taktéž záď vozu byla důsledně přestavěna a auto se díky tomu ze zdadu jevý být širším a stabilnějším. Velkou péči konstruktéři věnovali kvalitě zpracování i použitých materiálů a omezení hlučnosti a vibrací pro klidnější a pohodlnější jízdu.

Mitsubishi Colt současné generace přijíždí také ve sportovnjí variantě Ralliart. O její pohon se stará čtyřválec s objemem 1,5 l, který díky turbodmychadlu vykazuje výkon 148 koní a může být vestavěn jak do třídveřové, tak i do pětidvéřové karosérie. Vyznačuje se tužším odladěním podvozku s tlustším předním stabilizátorem a upravenou geometrií, díky čemuž by jízdnívlastnosti Coltu Ralliart měly být výrazně lepší než u dosavadní „sportovní“ verze Colt CZT.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Mitsubishi Colt
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 72 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků
TEST Audi S8 TFSI quattro (420 kW): Lepší sportovní limuzína tu ještě nebyla!

Audi S8 TFSI quattro 420 kW

Specifikace testovacích automobilů se často vejdou na jeden papír velikosti A4. K testovanému Audi S8 bylo takových papírů 26.

19.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků