Nový Mitsubishi Colt: vyspělejší a bez dieselu

Omlazený model Colt je třetí z nejvýznamnějších novinek, které letos Mitsubishi představuje v Paříži.

Doplňuje tak Lancer s karosérií Sportback a Racing Lancer pro příští Rallye Paříž-Dakar. Nový Colt by měl ve srovnání se svým předchůdcem budit dojem vyspělejšího vozu, tedy dospělejší vzhled, modernější motory, lepší jízdní výkony a kvalitnější zpracování. Ačkoli se vlastně jedná o facelift, je 65 % použitých dílů zcela nových, aby se nový Colt výrazněji cyhradil proti svému předchůdci.

Stávající paleta zážehových motorů zůstává nedotčena a sestává ze čtyřválců 1,1i/55 kW, 1,3i/68 kW a 1,5i/80 kW. Do této společnosti však přibudou další dva čtyřválce zcela nové generace ClearTec s objemy 1,1 a 1,3 l. Jejich předností budou nízká spotřeba paliva a emise a v nabídce nahradí dosavadní diesely, jež se neprodávaly dobře. Na některých trzích budou motory ClearTec modifikovány pro spalování paliva E85 (flex fuel).

Již předchozí snímky, o kterých jsme vás informovali zde, naznačovaly, že nový Colt bude mít svěží a jednodušší tvary a rovněž „rodinnou“ masku chladiče, přezdívanou „jet fighter“. I když se to možná na první pohled nezdá, veškeré povrchové díly karosérie od sloupku A směrem vpřed jsou zcela nové.

Nový Colt je v porovnání s jeho předchůdcem nižší a širší a boční okna působí rozměrnějším dojmem díky černým sloupkům karosérie. Taktéž záď vozu byla důsledně přestavěna a auto se díky tomu ze zdadu jevý být širším a stabilnějším. Velkou péči konstruktéři věnovali kvalitě zpracování i použitých materiálů a omezení hlučnosti a vibrací pro klidnější a pohodlnější jízdu.

Mitsubishi Colt současné generace přijíždí také ve sportovnjí variantě Ralliart. O její pohon se stará čtyřválec s objemem 1,5 l, který díky turbodmychadlu vykazuje výkon 148 koní a může být vestavěn jak do třídveřové, tak i do pětidvéřové karosérie. Vyznačuje se tužším odladěním podvozku s tlustším předním stabilizátorem a upravenou geometrií, díky čemuž by jízdnívlastnosti Coltu Ralliart měly být výrazně lepší než u dosavadní „sportovní“ verze Colt CZT.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Mitsubishi Colt
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků