Nový Mitsubishi Colt: vyspělejší a bez dieselu

Omlazený model Colt je třetí z nejvýznamnějších novinek, které letos Mitsubishi představuje v Paříži.

Doplňuje tak Lancer s karosérií Sportback a Racing Lancer pro příští Rallye Paříž-Dakar. Nový Colt by měl ve srovnání se svým předchůdcem budit dojem vyspělejšího vozu, tedy dospělejší vzhled, modernější motory, lepší jízdní výkony a kvalitnější zpracování. Ačkoli se vlastně jedná o facelift, je 65 % použitých dílů zcela nových, aby se nový Colt výrazněji cyhradil proti svému předchůdci.

Stávající paleta zážehových motorů zůstává nedotčena a sestává ze čtyřválců 1,1i/55 kW, 1,3i/68 kW a 1,5i/80 kW. Do této společnosti však přibudou další dva čtyřválce zcela nové generace ClearTec s objemy 1,1 a 1,3 l. Jejich předností budou nízká spotřeba paliva a emise a v nabídce nahradí dosavadní diesely, jež se neprodávaly dobře. Na některých trzích budou motory ClearTec modifikovány pro spalování paliva E85 (flex fuel).

Již předchozí snímky, o kterých jsme vás informovali zde, naznačovaly, že nový Colt bude mít svěží a jednodušší tvary a rovněž „rodinnou“ masku chladiče, přezdívanou „jet fighter“. I když se to možná na první pohled nezdá, veškeré povrchové díly karosérie od sloupku A směrem vpřed jsou zcela nové.

Nový Colt je v porovnání s jeho předchůdcem nižší a širší a boční okna působí rozměrnějším dojmem díky černým sloupkům karosérie. Taktéž záď vozu byla důsledně přestavěna a auto se díky tomu ze zdadu jevý být širším a stabilnějším. Velkou péči konstruktéři věnovali kvalitě zpracování i použitých materiálů a omezení hlučnosti a vibrací pro klidnější a pohodlnější jízdu.

Mitsubishi Colt současné generace přijíždí také ve sportovnjí variantě Ralliart. O její pohon se stará čtyřválec s objemem 1,5 l, který díky turbodmychadlu vykazuje výkon 148 koní a může být vestavěn jak do třídveřové, tak i do pětidvéřové karosérie. Vyznačuje se tužším odladěním podvozku s tlustším předním stabilizátorem a upravenou geometrií, díky čemuž by jízdnívlastnosti Coltu Ralliart měly být výrazně lepší než u dosavadní „sportovní“ verze Colt CZT.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Mitsubishi Colt
TEST VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion: Poslední funkční období

VW Arteon 2.0 TSI DSG 4Motion

Nebude trvat dlouho a Arteon přenechá „funkci“ vlajkové lodi Volkswagenu nové generaci SUV Touareg. Než se tak stane, pojďme si něco říci o nejvýkonnějším provedení nabídky.

19.  4.  2018 | Jan Mička | 44 příspěvků
Minitest Peugeot 308 GTi: Skvělý hot-hatch! Dokud nestisknete „Sport“

Peugeot 308 GTi (minitest)

Vyzkoušeli jsme vrcholnou verzi modelu 308 druhé generace po modernizaci. Dokazuje, že mezi rychlými hatchbacky si může vybrat každý přesně dle svých potřeb a přání.

17.  4.  2018 | Milan Lažanský
TEST Lexus IS 300h: Není dokonalý, ale má k tomu blízko

Lexus IS 300h

Absenci vznětového motoru automobilka Lexus vyvažuje hybridním ústrojím. A jsem toho názoru, že pro model IS je to ta nejlepší možná varianta.

14.  4.  2018 | Jan Mička | 27 příspěvků