Nový Mitsubishi Colt: vyspělejší a bez dieselu

Omlazený model Colt je třetí z nejvýznamnějších novinek, které letos Mitsubishi představuje v Paříži.

Doplňuje tak Lancer s karosérií Sportback a Racing Lancer pro příští Rallye Paříž-Dakar. Nový Colt by měl ve srovnání se svým předchůdcem budit dojem vyspělejšího vozu, tedy dospělejší vzhled, modernější motory, lepší jízdní výkony a kvalitnější zpracování. Ačkoli se vlastně jedná o facelift, je 65 % použitých dílů zcela nových, aby se nový Colt výrazněji cyhradil proti svému předchůdci.

Stávající paleta zážehových motorů zůstává nedotčena a sestává ze čtyřválců 1,1i/55 kW, 1,3i/68 kW a 1,5i/80 kW. Do této společnosti však přibudou další dva čtyřválce zcela nové generace ClearTec s objemy 1,1 a 1,3 l. Jejich předností budou nízká spotřeba paliva a emise a v nabídce nahradí dosavadní diesely, jež se neprodávaly dobře. Na některých trzích budou motory ClearTec modifikovány pro spalování paliva E85 (flex fuel).

Již předchozí snímky, o kterých jsme vás informovali zde, naznačovaly, že nový Colt bude mít svěží a jednodušší tvary a rovněž „rodinnou“ masku chladiče, přezdívanou „jet fighter“. I když se to možná na první pohled nezdá, veškeré povrchové díly karosérie od sloupku A směrem vpřed jsou zcela nové.

Nový Colt je v porovnání s jeho předchůdcem nižší a širší a boční okna působí rozměrnějším dojmem díky černým sloupkům karosérie. Taktéž záď vozu byla důsledně přestavěna a auto se díky tomu ze zdadu jevý být širším a stabilnějším. Velkou péči konstruktéři věnovali kvalitě zpracování i použitých materiálů a omezení hlučnosti a vibrací pro klidnější a pohodlnější jízdu.

Mitsubishi Colt současné generace přijíždí také ve sportovnjí variantě Ralliart. O její pohon se stará čtyřválec s objemem 1,5 l, který díky turbodmychadlu vykazuje výkon 148 koní a může být vestavěn jak do třídveřové, tak i do pětidvéřové karosérie. Vyznačuje se tužším odladěním podvozku s tlustším předním stabilizátorem a upravenou geometrií, díky čemuž by jízdnívlastnosti Coltu Ralliart měly být výrazně lepší než u dosavadní „sportovní“ verze Colt CZT.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Mitsubishi Colt
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků