Nový minivan od Daewoo

V letošním roce si nejprve na asijských, a poté i na evropských trzích, odbude svou prodejní premiéru nový miniMPV, který se jmenuje Daewoo Kalos.
Nový minivan od Daewoo
Inženýři z Daewoo dobře věděli, že jim chybí konkurenceschopný vůz ve třídě malých minivanů, když Matiz už je dost zastaralý a příliš malý, a že právě v segmentu malých vozů se prodává největší procento nových aut.

Na první pohled je jasné, že jednou z priorit byla celková image vozu, a zdá se, že se dílo Klepněte pro větší obrázekdesignérům opravdu povedlo. Vůz svým tvarem trochu připomíná Toyotu Yaris, ale tím určitě nechci říci to, že tvar je okopírovaný. Z designérského hlediska najdeme na voze několik velmi netradičních detailů, které najdeme pouze u tohoto vozu. Mluvím o křivkách karoserie z bočního pohledu. První křivka se ubírá od předního blatníku vodorovně, ale v místě zadních dveří se výrazně snižuje na hranici prahů, což je trend zcela opačný než volí většina dnešních automobilek. Na tuto linii navazuje mírná plocha, která  začíná na úrovni svahu předchozí linie a pokračuje až do zadní části vozu. Celek působí velmi neotřele a dodává vozu originalitu. Přední část se nese ve znamení tradičních linek, když část s přední maskou se jakoby „usmívá“. Zajímavým detailem je provedení středu přední masky a nárazníku v černé barvě, která kontrastuje s modrostříbrnou barvou vozu. V letošním roce si odbude premiéru hatchback a o něco později přijde na trh i verze sedan.

Design interiéru Kalosu se nese ve znamení kruhu, takže v tomto tvaru najdeme jak přístroje, tak i třeba výdechy ventilace, ale i například některé ovládací prvky. V základní výbavě bude obsaženo výškově nastavitelné sedadlo, 4 airbagy, ale také například ABS a další elektronické Klepněte pro větší obrázekpomůcky pro řízení vozu v mezních situacích. Posilovač řízení bude reagovat na rychlost jízdy a otáčky motoru, takže vedení vozu po silnicích by neměl být za jakékoliv situace problém.

Technici Daewoo si dali záležet i na jízdních vlastnostech vozu. Proto najdeme u tohoto malého MPV přední nápravu typu McPherson a nezávisle zavěšená zadní kola. Relativně velký rozvor malého vozu koncepce „každé kolo v rohu“ zaručuje dobré chování za všech podmínek.

Na výběr budou prozatím tři pohonné jednotky, a těmi jsou nově vyvinuté zážehové čtyřválce 1,2 (72k) , 1,4 (82k) a 1,6 (105k) litru ve spojení s klasickou pětistupňovou manuální převodovkou nebo se čtyřstupňovým automatem (netýká se verze 1,2L) Nové motory splňují normy EURO III s výhledem na EURO IV. I když ještě nejsou známy detaily ohledně ceny, předpokládá se, že základní modely by mohly být na úrovni modelů Lanos s lepší výbavou (330tis. Kč???), ale je ve hvězdách, zda se ještě letos dočkáme tohoto automobilu i u nás.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků