Nový minivan od Daewoo

V letošním roce si nejprve na asijských, a poté i na evropských trzích, odbude svou prodejní premiéru nový miniMPV, který se jmenuje Daewoo Kalos.
Nový minivan od Daewoo
Inženýři z Daewoo dobře věděli, že jim chybí konkurenceschopný vůz ve třídě malých minivanů, když Matiz už je dost zastaralý a příliš malý, a že právě v segmentu malých vozů se prodává největší procento nových aut.

Na první pohled je jasné, že jednou z priorit byla celková image vozu, a zdá se, že se dílo Klepněte pro větší obrázekdesignérům opravdu povedlo. Vůz svým tvarem trochu připomíná Toyotu Yaris, ale tím určitě nechci říci to, že tvar je okopírovaný. Z designérského hlediska najdeme na voze několik velmi netradičních detailů, které najdeme pouze u tohoto vozu. Mluvím o křivkách karoserie z bočního pohledu. První křivka se ubírá od předního blatníku vodorovně, ale v místě zadních dveří se výrazně snižuje na hranici prahů, což je trend zcela opačný než volí většina dnešních automobilek. Na tuto linii navazuje mírná plocha, která  začíná na úrovni svahu předchozí linie a pokračuje až do zadní části vozu. Celek působí velmi neotřele a dodává vozu originalitu. Přední část se nese ve znamení tradičních linek, když část s přední maskou se jakoby „usmívá“. Zajímavým detailem je provedení středu přední masky a nárazníku v černé barvě, která kontrastuje s modrostříbrnou barvou vozu. V letošním roce si odbude premiéru hatchback a o něco později přijde na trh i verze sedan.

Design interiéru Kalosu se nese ve znamení kruhu, takže v tomto tvaru najdeme jak přístroje, tak i třeba výdechy ventilace, ale i například některé ovládací prvky. V základní výbavě bude obsaženo výškově nastavitelné sedadlo, 4 airbagy, ale také například ABS a další elektronické Klepněte pro větší obrázekpomůcky pro řízení vozu v mezních situacích. Posilovač řízení bude reagovat na rychlost jízdy a otáčky motoru, takže vedení vozu po silnicích by neměl být za jakékoliv situace problém.

Technici Daewoo si dali záležet i na jízdních vlastnostech vozu. Proto najdeme u tohoto malého MPV přední nápravu typu McPherson a nezávisle zavěšená zadní kola. Relativně velký rozvor malého vozu koncepce „každé kolo v rohu“ zaručuje dobré chování za všech podmínek.

Na výběr budou prozatím tři pohonné jednotky, a těmi jsou nově vyvinuté zážehové čtyřválce 1,2 (72k) , 1,4 (82k) a 1,6 (105k) litru ve spojení s klasickou pětistupňovou manuální převodovkou nebo se čtyřstupňovým automatem (netýká se verze 1,2L) Nové motory splňují normy EURO III s výhledem na EURO IV. I když ještě nejsou známy detaily ohledně ceny, předpokládá se, že základní modely by mohly být na úrovni modelů Lanos s lepší výbavou (330tis. Kč???), ale je ve hvězdách, zda se ještě letos dočkáme tohoto automobilu i u nás.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 66 564 km
Cena: 163 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2007
Stav: 97 288 km
Cena: 250 000 Kč
MINI Countryman 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 47 983 km
Cena: 378 000 Kč
MINI Mini 1,4
Rok výroby: 2009
Stav: 156 911 km
Cena: 130 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2010
Stav: 83 187 km
Cena: 316 000 Kč
MINI Mini 1,6
Rok výroby: 2009
Stav: 110 855 km
Cena: 250 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků