Nový Mercedes třídy S ukazuje řízení zadní nápravy i chytré odpružení z GLS

Mercedes pokračuje v odhalování nové generace třídy S. Teď přichází na řadu interiér a chytrý podvozek.

Kousek po kousku nám Mercedes ukazuje novou generaci třídy S. Po odhalení přídě vozu a demonstrace nového head-up displeje s rozšířenou realitou se nyní upoutávky zaměřují především na interiér a nejnovější infotainment, stejně jako nové technologie, které najdeme na podvozku limuzíny.

Nový Mercedes S ukazuje svůj head-up displej. Jeho rozšířená realita vypadá skvěle

Nový Mercedes S ukazuje svůj head-up displej. Jeho rozšířená realita vypadá skvěle

Nahlédnutí do interiéru vlastně neukazuje nic nového, co bychom už neviděli na uniklých fotkách prototypu. Architektura kabiny je zcela nová a dnešní trend velkých displejů a dotykových ploch využívá naplno. Fyzické tlačítko v limuzíně najdete těžko. Nově však nechybí pohled na různá zobrazení přístrojového štítu nebo displeje infotainmentu pro posádku vzadu.

Dále Mercedes láká na pokročilý vzduchový podvozek třídy S, který bude po vzoru velkých SUV GLE a GLS vybaven systémem E-Active Body Control, průběžně měnícím tvrdost odpružení u každého kola zvlášť. Systém pomůže v „esku“ nově i po stránce bezpečnosti v rámci detekce bočního nárazu, kdy se vozu automaticky zvýší světlá výška, aby síla nárazu mířila do nižší a tužší části karoserie.  

Nový Mercedes Citan se rýsuje. Třída T nebude jen převlečený Renault Kangoo

Nový Mercedes Citan se rýsuje. Třída T nebude jen převlečený Renault Kangoo

Nová třída S dostane také poprvé systém natáčení kol zadní nápravy pro zvýšení agility dlouhé limuzíny a například zjednodušení parkování v těsných prostorech. Systém bude Mercedes nabízet ve dvou verzích, přičemž maximálně se budou moci zadní kola vytočit až do úhlu 10 stupňů, ostatně na zveřejněných fotkách maskovaného prototypu jde výrazné natočení zadních kol skvěle vidět.

Naplno se má nová generace limuzíny představit už v září. Do té doby nás Mercedes určitě ještě poctí dalšími upoutávkami a informacemi. Elektrický ekvivalent EQS by se rovněž mohl ukázat do konce letošního roku, se startem prodejů v roce 2021.

Za volantem nové Toyoty Yaris: Hybrid s třemi válci nelže a má skvělý podvozek!

Toyota Yaris 1.5 Hybrid

Čtvrtá generace yarisu je v Evropě nejdůležitějším modelem značky. Pro Čechy navíc zajímavá i tím, že se bude nově vyrábět u nás u Kolína. S novinkou jsme se mohli blíže seznámit na prázdných silnicích v okolí Bruselu.

11.  8.  2020 | Michal Dokoupil | 63 příspěvků
TEST Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4: Jak roztomilý Japonec vyzrál na EU

Suzuki Ignis 1.2 DualJet Hybrid 4x4

Zatímco řada evropských automobilek šíří názor, že malá SUV a crossovery pohon 4x4 nepotřebují, Suzuki se s tím nepáře a v modelu Ignis jej nabízí. Po nedávné modernizaci dokonce s hybridním pohonem, který je pro daný model jedinou možností.

9.  8.  2020 | Jan Mička | 54 příspěvků
Chevrolet Corvette C1 vzbudil rozruch v centru Prahy. Tento rudý skvost řídí žena

Chevrolet Corvette C1

Kdy jste naposledy spatřili na silnici Chevrolet Corvette? Možná docela nedávno. Jenže se s vámi vsadíme o cokoliv, že původní typ C1 z poloviny 50. let to rozhodně nebyl. Přesto i v Česku jeden takový vzácný zámořský klenot jezdí!

8.  8.  2020 | Lukáš Prejzek | 12 příspěvků