Nový Mercedes SLK bude poprvé dostupný i s dieselem

11 komentářů

Carlsson
8. listopadu • 1:11

SLK s naftou je vyborná volba;-)

mabosk
7. listopadu • 11:25

Ale to aby sa potom clovek hanbil jazdit s otvorenou strechou :-/

w
7. listopadu • 11:38

veru, kacirstvo to je a navyse uplne zbytocne, nakolko najvacsia zmena v zaujme honbou za nizsimi emisiami musi nastat medzi volantom a sedadlom...

Arnie J
7. listopadu • 10:13

4válcový diesel a mrštný, to je protimluv. Vím o čem mluvím :D

Zelí
8. listopadu • 12:42

Je potřeba se podívat na naměřené hodnoty zrychlení u existujících aut, která jsou v širokém rozsahu osazena jak benzínovými tak i naftovými motory. Takovým vhodným demonstrantem je např. BMW řady 5. Navíc bmw je excelentní motorář jak v benzínech tak i v naftě.
Vycházejme z podrobných materiálu výrobce. Tedy ne nějakými údaji co naměřil pan Janda nebo franta od vedle. Sedan 530d s dieslovým třílitrem o výkonu 170kw má zrychlení z 80-120km/h, čili provozně nejpoužívanější akcelerace za 5,1 sec. Benzínový 530i o výkonu 190kw to zvládne za 6,6sec, 540i o výkonu 225kw to má za 6,3sec. a nejvýkonější benzín 550i s výkonem 270kw to má za 5,2sec. To se vůbec raději nedívám na spotřebu.
Z toho je patrné, že opak je pravdou - naftový motor i s nižším výkonem je mrštný, naopak benzínové motory jsou nějaké zdechlé. Není proto žádný důvod je do sportovního auta neosadit.
Jediným důvodem proč tam ještě nejsou jsou zabetonované mozky zákazníků. Jak koneckonců dokládá i tato diskuze.

WinDiesel
8. listopadu • 21:48

Bezvýhradný souhlas. Ještě v tom nejeli (zkusit to vlastně ani nechtějí) a už to odsuzují. Tvoje argumenty jsou správné a ty kydy o černém kouři již začínají být trochu směšné až komické.

Zelí
8. listopadu • 22:27

Udaje jsem vzal z interního materiálu bmw, na kterém je uvedeno jen pro interní potřebu. Oni nemají zájem narovnat zákazníkům hlavu, jen ať si ty pětilitry za ty prachy kupujou, když se jim to tak líbí (hlavně ten zvuk setrvačníkového autíčka z dětství je neodolatelný).
Z tohoto materiálu jsou taky zajímavé údaje o dojezdu. Zákazník by samozřejmě váhal koupit si pětilitr, když by věděl, že k pumpě bude jezdit po pěti stech kilometrech, zatímco s "mrštnějším" dieslem po tisícovce. Ale on by si to pak žádný šetrný burš nekoupil.

Ace2
7. listopadu • 11:02

No to asi nevíš, protože 205koní a kolem 500nm kroutícího momentu v autě vážícím pouze 1350kg bude dělat celkem slušnou příruční stíhačku:-D To auto bude mít asi skvělé jízdní výkony a spotřebu.

Vasut
7. listopadu • 16:37

Spotreba je u aut tohodle typu kazdymu u zadku a 205koni z toho urcite raketu neudela - teda leda ze by predchozi auto majitele byla Fabia 1.2. Krome toho z toho poleze cerny kour a saze - fuuj :-/

Tomáš Nic.
8. listopadu • 18:30

poměr kg/kw? nikdy neslyšel??

Ace2
8. listopadu • 0:01

Hmm tak SLK je levné a dostupné auto, tedy spotřeba bude tyto zákazníky zajímat, zrychlení bude mít pravděpodobně kolem 6 vteřin což je více jak zajímavé a černý kouř ani zase z toho jít nemohou. Protože splnuje EURO 5. Jediné co se tomu bude dát vytýkat, je nesportovní zvuková kulisa.

Doporučujeme

Články odjinud