Nový Mercedes SLK bude poprvé dostupný i s dieselem

Konkurenční Audi nabízí motor TDI ke svému sportovnímu TT již nějaký ten pátek a zdá se, že Mercedes-Benz se na podobný krok rovněž chystá. Podle některých spekulací by se v nabídce pohonných jednotek pro příští generaci SLK měl objevit výkonný diesel se sníženými emisemi CO2 na hodnotu 138 g na kilometr.

Za zástupce naftových motorů zřejmě automobilka vybere svůj nový 2,2 litrový vznětový čtyřválec s přívlastkem BlueEfficiency, který se v současnosti dodává do modelu C250. Automobilka argumentuje, že doba, kdy byly dieselové agregáty v sportovních modelech pouhou utopii, jsou pryč a současné technologie posouvají tyto jednotky na zcela jinou úroveň. Nový diesel má být nejenže „ekologický“, ale i vskutku výkonný a mrštný, disponovat přitom bude nejnovějším filtrem pevných částic a vstřikováním common-rail.

Klepněte pro větší obrázek
Mercedes Benz SLK
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků