Nový Mercedes E Coupe stojí na platformě třídy C

Mercedes veřejnost překvapil, když nové kupé řady E nabídl za cenu nižší než výchozí sedan. V USA se totiž nový sedan třídy E prodává v základní verzi E350 za 49 475 dolarů, zatímco srovnatelné kupé E350 startuje s cenovkou 48 925 dolarů. Část té přemýšlivější veřejnosti jen kroutila hlavou, kupé přeci bývá situováno jako exkluzivní verze sedanu. A uznejte, který současný výrobce prodává své kupé levněji než běžný sedan?

Dobře, chlapci ve Stuttgartu možná cenu kupé upravovali podle přímé konkurence, kterou chtěli „podseknout“, ale co na to image tohoto modelu při pohledu do ceníku? Nyní je však již jasno. Ačkoli vypadají sedan a kupé řady E jako přímí sourozenci, pod karosérií je tomu jinak. Zatímco sedan disponuje zcela novou platformou, kupé stanulo na podvozku stávající generace třídy C. Ten je pochopitelně jednodušší, menší a... levnější. Novou generaci Mercedesu třídy E jsme vám v provedení sedan podrobně představili zde, jako kupé pak na tomto místě.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Na první pohled působí sedan a kupé řady E jako rodní bratří, ale zdání někdy klame...

Teď je tedy již tato cenová politika pochopitelná, ale značce Mercedes-Benz bychom přesto křivdili, pokud bychom jejich rozhodnutí vnímali pouze jako snahu o absurdní snižování vývojových a výrobních nákladů, nebylo by to totiž tak úplně spravedlivé. Šéf amerického Mercedesu Ernst Lieb totiž použití podvozku třídy C v kupé E pro Automotive News obhajuje slovy, že platforma C se během vývoje ukázala jako tužší a vhodnější pro vůz se sportovnějšími ambicemi.

Na podobné „partyzánštiny“ jsou však ve Stuttgartu evidentně kadeti. Před několika měsíci k našim uším doléhala strohá oznámení Mercedesu o rušení řady kupé CLK. I tyto vozy svým designem odkazovaly na tehdejší sedany řady E, ačkoli ve skutečnosti vycházely z levnějších a menších platforem řady C. „Zaříznutí“ někdejšího typu CLK, o němž jsme psali třeba na tomto místě, většina veřejnosti vnímala tak, že u Mercedesu uznali podobné metody jako nedůstojné a že se jim v budoucnu vyvarují.

Nyní se však ukázalo, že šlo pouze o přípravu na změnu označení. Ve svém důsledku se tak opak stal pravdou - zatímco model CLK byl z řady E alespoň formálně vyčleněn, nové kupé je i svým jménem přímo součástí dané typové řady, přesto z ní technicky stále nevychází. Nemáme pochopitelně nic proti racionální regulaci nákladů, ale podle našeho názoru jsou podobná opatření drobným podvodem na méně informované zákazníky a stále prominentní značka Mercedes-Benz je nemá zapotřebí...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz E kupé
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz E sedan
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků