Nový Mercedes CLS 2011 je oficiálně venku

Po dlouhých měsících čekání, řadě špionážních snímků a úniku oficiálních materiálů Mercedes konečně představil nové CLS.

Půle první dekády 21. století se navždy do dějin zapíše jako doba rozmachu myšlenky „prestižního čtyřdveřového kupé“. Jedním z prvních, kdo se jí ujal, byl v roce 2004 Mercedes-Benz, když představil svůj model CLS. Pány od Mercedesu většina veřejnosti tehdy považovala za blázny, ale nyní podobné vozy vyrábí i Audi, Aston Martin nebo Porsche a BMW nedávno potvrdilo blížící se premiéru novinky vycházející ze studie Gran Coupe. Stroje s linií střechy navozující dojem kupé produkuje ale též exotický Hyundai (nová generace Sonaty) i sedlácký Volkswagen (Passat CC). Ačkoli většina z nás stále nehodlá opustit názor, že kupé více jak jeden pár dveří mít prostě nemůže, první generaci Mercedesu CLS nelze s odstupem času upřít svéráznou eleganci ani obchodní úspěch.

Zcela nová generace se proto drží původního tématu, je však ještě více stylová a moderní a představí se na letošním autosalonu v Paříži. Při prvním pohledu zaujmou především ostře zaříznuté přední světlomety, z nichž každý disponuje sadou 71 LED. Jejich shluky slouží potkávacím i parkovacím a dálkovým světlům, ale též nasvětlování zatáček a blinkrům. A to je velká věc.

Uvnitř najdeme i nadále místo pro čtyři pasážéry, ztvárnění interiéru je kombinací sportovních, elegantních a moderních prvků, celek navíc působí útulným a komfortním dojmem. Tedy alespoň soudě podle oficiálních snímků. Na nich si všimneme i nového sportovního tříramenného volantu, volič převodovky se přestěhoval po vzoru větších modelů CL a S ze středového tunelu pod volant.

O pohonných jednotkách zatím nepadlo ani slovo, přesto si trochu zaspekulujme. Základem nabídky se zřejmě stane model CLS350 a novým přímovstřikovým zážehovým šestiválcem o objemu 3,5 l, následovat bude CLS550 s osmiválcem o objemu 4,6 l, dvojicí turbodmychadel a výkonem okolo 430 koní (315 kW). Vrcholná verze AMG jistě chybět nebude, stejně jako dieselové verze, zejména CLS350 CDI, jež jistě zajistí většinu evropských prodejů.

Na detaily si musíme počkat do doby těsně předcházející plánované pařížskému autosalonu. Právě tam si nová generace Mercedesu CLS odbude svou premiéru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Mercedes CLS 2011

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 192 892 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 47 545 km
Cena: 480 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků