Nový Mercedes CLS 2011 je oficiálně venku

Po dlouhých měsících čekání, řadě špionážních snímků a úniku oficiálních materiálů Mercedes konečně představil nové CLS.

Půle první dekády 21. století se navždy do dějin zapíše jako doba rozmachu myšlenky „prestižního čtyřdveřového kupé“. Jedním z prvních, kdo se jí ujal, byl v roce 2004 Mercedes-Benz, když představil svůj model CLS. Pány od Mercedesu většina veřejnosti tehdy považovala za blázny, ale nyní podobné vozy vyrábí i Audi, Aston Martin nebo Porsche a BMW nedávno potvrdilo blížící se premiéru novinky vycházející ze studie Gran Coupe. Stroje s linií střechy navozující dojem kupé produkuje ale též exotický Hyundai (nová generace Sonaty) i sedlácký Volkswagen (Passat CC). Ačkoli většina z nás stále nehodlá opustit názor, že kupé více jak jeden pár dveří mít prostě nemůže, první generaci Mercedesu CLS nelze s odstupem času upřít svéráznou eleganci ani obchodní úspěch.

Zcela nová generace se proto drží původního tématu, je však ještě více stylová a moderní a představí se na letošním autosalonu v Paříži. Při prvním pohledu zaujmou především ostře zaříznuté přední světlomety, z nichž každý disponuje sadou 71 LED. Jejich shluky slouží potkávacím i parkovacím a dálkovým světlům, ale též nasvětlování zatáček a blinkrům. A to je velká věc.

Uvnitř najdeme i nadále místo pro čtyři pasážéry, ztvárnění interiéru je kombinací sportovních, elegantních a moderních prvků, celek navíc působí útulným a komfortním dojmem. Tedy alespoň soudě podle oficiálních snímků. Na nich si všimneme i nového sportovního tříramenného volantu, volič převodovky se přestěhoval po vzoru větších modelů CL a S ze středového tunelu pod volant.

O pohonných jednotkách zatím nepadlo ani slovo, přesto si trochu zaspekulujme. Základem nabídky se zřejmě stane model CLS350 a novým přímovstřikovým zážehovým šestiválcem o objemu 3,5 l, následovat bude CLS550 s osmiválcem o objemu 4,6 l, dvojicí turbodmychadel a výkonem okolo 430 koní (315 kW). Vrcholná verze AMG jistě chybět nebude, stejně jako dieselové verze, zejména CLS350 CDI, jež jistě zajistí většinu evropských prodejů.

Na detaily si musíme počkat do doby těsně předcházející plánované pařížskému autosalonu. Právě tam si nová generace Mercedesu CLS odbude svou premiéru.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Nový Mercedes CLS 2011
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 38 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků