Nový Mercedes-Benz třídy V chce být „Mercedes mezi MPV“

57 komentářů

petr b.
28. října • 18:23

Ahojte všichni, čtu tady snad jen negace. To všichni jezdíte Transportéry? Ok, jezdete ja jsem šťastný ze existuje V Clase, dekuji ze je výjimečný vůz na který jiní nemají odvahu. Čau :)

Driver
1. února • 21:48

:-D Tyhle kecy o poháněné nápravě jsou k smíchu.
Máme Viano i Multivan
V zimě po Německu Multivan 160-190 jako v létě ať už 4Motion nebo předokolky, protože mají trakci i stabilita je úžasná.
Viano? Pokud nemáš 4Matic tak musíš jet hodně opatrně, i silný boční vítr Tě na dálnici otočí!!!
ESP to umí tak ohlídat, že auto zastavuje :o)
Navíc staré 2.5TDI PD 128kW najedou milion na jedny trysky i na jedno čerpadlo a jezdí furt. Nehnijou, sem tam u kliky oloupaný lak.Viano 2.2CDI 110kW má u milionu třetí trysky i čerpadlo a hnije to skoro všude. Do Multivanu se leze jak na rozhlednu, hrozně pitomě a na delší trasy vadí krátký prostor pro nohy a pravé koleno mám v palubovce. Viano je nižší jako nafouknutý Sharan. Člověk se v něm cítí jako v Mercedesu. Ale třeba páčka blinkru je děs.Navi je děs, ty stěrače jsou pomalu, atd... Dotyková navi v Multivanu horkovzdušné webauto a postel má Multivan nejlepší. Viano je taková nedokonalá kopie Multivanu. No a dneska už ty motory 2.5TDI nejsou a abych pravdu řekl, ty auta jsou tak drahá, že tolik vad, co to má, to můžeš akceptovat jen Hotel. Ten interiér v kůži, k tomu příplatky a jsi za 2.000.000kč... Není asi nic lepšího, ale jestli je E klasse nebo i GL téměř dokonalé auto ve své třídě, tak tyhle auta dokonalá nejsou. Jako dodávky jsou super ale jako Business car čekejte i přes výbavu mnoho kompromisů.

Petr
4. února • 13:10

to jseu plky: "Vinao...i silný boční vítr Tě na dálnici otočí"

Driver
1. února • 21:48

:-D Tyhle kecy o poháněné nápravě jsou k smíchu.
Máme Viano i Multivan
V zimě po Německu Multivan 160-190 jako v létě ať už 4Motion nebo předokolky, protože mají trakci i stabilita je úžasná.
Viano? Pokud nemáš 4Matic tak musíš jet hodně opatrně, i silný boční vítr Tě na dálnici otočí!!!
ESP to umí tak ohlídat, že auto zastavuje :o)
Navíc staré 2.5TDI PD 128kW najedou milion na jedny trysky i na jedno čerpadlo a jezdí furt. Nehnijou, sem tam u kliky oloupaný lak.Viano 2.2CDI 110kW má u milionu třetí trysky i čerpadlo a hnije to skoro všude. Do Multivanu se leze jak na rozhlednu, hrozně pitomě a na delší trasy vadí krátký prostor pro nohy a pravé koleno mám v palubovce. Viano je nižší jako nafouknutý Sharan. Člověk se v něm cítí jako v Mercedesu. Ale třeba páčka blinkru je děs.Navi je děs, ty stěrače jsou pomalu, atd... Dotyková navi v Multivanu horkovzdušné webauto a postel má Multivan nejlepší. Viano je taková nedokonalá kopie Multivanu. No a dneska už ty motory 2.5TDI nejsou a abych pravdu řekl, ty auta jsou tak drahá, že tolik vad, co to má, to můžeš akceptovat jen Hotel. Ten interiér v kůži, k tomu příplatky a jsi za 2.000.000kč... Není asi nic lepšího, ale jestli je E klasse nebo i GL téměř dokonalé auto ve své třídě, tak tyhle auta dokonalá nejsou. Jako dodávky jsou super ale jako Business car čekejte i přes výbavu mnoho kompromisů.

dave_007
1. února • 1:06

Konecne nekdo vyslysel tuzby milovniku velkeho kufru. :-D To si ted bude moci kdejaky tatulda libovat kolik se mu do auta vejde prepravek. :-) A jak jiste vsichni uznate, o tom to prece je!Podle meho nazoru jsou silne motory do takove skrine uplne zbytecne. Ze stejneho duvodu proc jsou zbytecne do dodavek: Dokud tu krabici nepostavi na dostatecne tuhy ram (coz asi nepostavi), bude se proste kroutit jako Rath u soudu. Takze i presto, ze muze mit teziste relativne nizko vzhledem k sirce, jisty a rychly prujezd zatackou se nekona. V zatacce je stopa kol takove skrine dana predevsim podelnym zkrutem karoserie a nevykompenzuje to ani sebelepsi reseni podvozkovych skupin. K cemu tedy chtit v takove zkrutne krabici silnej motor? Ukajet se pri prime jizde po dalnici?Reseni jsou v podstate dve:
1) Vnitrni prepazky v karoserii - to uz ovsem existuje a jmenuje se to sedan.
2) Znacne zvysit silu steny karoserie - to uz take existuje a jmenuje se to obrnenec.
3) (Ne)linearni kombinace 1) a 2).Ale prepravek to opravdu preveze docela dost. :-D

Vana666
1. února • 7:56

dave: raději nepiš komentáře v podroušeném stavu, ráno toho budeš litovat
Kde proboha vidíš ten velký kufr ?? A proč si myslíš že silný motor je kvůli rychlým průjezdům zatáček ? Dyť je to právě naopak, silný motor potřebuješ na rovné dálnici protože váha a odpor vzduchu.
Takovéhle hroudy se stejně v zatáčkách hlavně naklánějí a nějaké kroucení karosérie je zcela podružný problém. A protahuj chvilku zatáčky a vzadu se ti všichni zblijou. Máš docela zkreslené představy o využití aut.

dave_007
1. února • 21:19

Neboj se, litovat rozhodne nebudu. To jste jen Ty a par dalsich ubozaku nepochopili, ze mam pravdu. Silny motor do dodavky potrebuje kazdy, kdoz potrebuje ukajet sve ego na rovne dalnici.Ty mas, podle meho nazoru, zkreslene predstavy o uplne vsem. Tedy krome pouziti dodavek, tam zrejme opravdu valis! To je totiz stejne zasadni jako ty prepravky. V zadnem pripade ovsem nepochybuji, ze skutecne veris, ze jsi vsude byl nejmene 2x a vsechno vis nejlip. Ve skutecnosti ovsem zvladas tak akorat psat - na autorevue a autoweb.

Vana666
1. února • 22:31

dave: Jistě, mám naprosto zkreslené představy. Možná ti ale napoví nulový počet souhlasů u tvého prvního příspěvku. Tu tvoji velkou pravdu nechápe nikdo, takže se nad tím sám zamysli.Mimochodem, to ukájení na dálnici napadlo akorát tebe, takže asi s tím máš zkušenosti. Normální lidi takové deviace nemají a výkonné motory chtějí především kvůli příjemnému a svižnému cestování.

dave_007
1. února • 23:35

Vis, ackoliv mi ta moje 'velka pravda' je uplne k nicemu, bude tu na veky. Ale Ty ne. A dokonce ani Tvi sprateleni pomyleni klikaci. Ta pravda tu bude miliardy let i po tom, co Ty prestanes zmatene vykrikovat, ze to tak neni. A i kdyby jsi presvedcil cele lidstvo, aby vykrikovalo s Tebou, stacit na popreni te pravdy to nebude.Hele, ze Ty se sem chodis hadat? Jeste jsem od Tebe snad nevidel prispevek, kde by jsi se do nekoho nenavazel. Pokud Ti takto muzeme pomoci uvolnit nesnesitelne vnitrni napeti, radi poslouzime. Je to vzdy lepsi ulevit si zde nez nekde venku na nejake bezbranne osobe.A neboj, nebudu po Tobe chtit honorar za terapii. Jsem lidumil. :-D

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Shimi
2. února • 9:09

dave_007: No ty kráso, tak takhle jsem se po ránu už dlouho nezasmál :-D Že prý "na věky" a "miliardy let" :)))) To už je na diagnózu. Ale jako jóó, jsi frajer, mít takový sebevědomí to už chce velký fištrón.

dave_007
2. února • 17:46

O, diky! Jsem rad, ze alespon nekdo naplnil ma ocekavani a napsal takovou reakci. On se vzdy nekdo najde. :-D

Vana666
2. února • 8:41

Další diskuze s tebou by byla ztráta času

dave_007
2. února • 17:47

Zatimco diskuse s Vami jiz byla ztrata casu. A lespi to uz nebude.

Tomas
31. ledna • 22:22

Tri roky jezdím s Multivanem 2.0 biTDI, 180k, DSG, 4motion. Pred tim Espace, Transit/Tourneo. Vsechny ty motory, ktere zatim V-Klasse nabízí jsou nedostatečné, s nejvýkonnějším 190k se s tímhle typem auta da jezdit s dynamikou běžného osobaku ale na zadnou divočinou to neni. Čtyřkolka je nezbytnosti v zimě na hory, kdyz taková kráva nekde uvazne, vytlačit se neda. Tak snad se MB pochlapi s dalšími motorizacemi. Pak by to ale chtělo taky adaptivní podvozek, jinak se bude kymacet v zatáčkách jak opilý námořník. Skoda te lavice vzadu, tri samostatne vyjímatelna sedadla by byla lepsi. Ale jinak vnitřek moc hezky.

Lukas-e30
31. ledna • 23:14

Sestihrnek prijde taky, ale prijde az dorazi riuzny hybridni verze.... Emise sou svine :(

řidič
31. ledna • 21:48

S Vianem jsem toho procestoval po Evropě celkem dost- bez problémů.Jednalo se model 2006 220 CDI. Zvažoval jsem Multivan, ale Viano vyšlo ve stejné výbavě levněji a sloužilo k plné spokojenosti.

asdf
31. ledna • 20:30

Měli si licencovat Espace od Renaultu, alespoň by měli kvalitní základ na kterém by mohli stavět. B-]

milan.ko
31. ledna • 20:15

Mne to vobec dokopy nejde. Auto je v podstate dodavka, cize skatula, predok sa snazi tvarit ako osobne auto a interier ako luxusna limuzina ... Vobec ale vobec mi to nepasuje.

romačo
31. ledna • 18:32

Dúfam že bude hrdzavieť a pri tom stáť majland....

Vana666
31. ledna • 16:47

Podélné uložení motoru by bylo výhodou jen kdyby to dělali jako trvalou čtvyřkolku.
Zadokolka je v tomhle případě jasnou nevýhodou.
Jinak interiér docela fajn

Petr
1. února • 15:00

při zatížení, nákladem nebo pasažéry a maximálním zatížení zadku, ještě oceníte, že máte co nejvíce rozloženou hmotnost na předku a náhon na zadek a o to u dodávek jde, aby se při zatížení extrémně nezhoršili jízdní vlastnosti, neodlehčil předek s hnací nápravou a z tohoto hlediska je napříč uložený motor a náhon na zadek nejlepší řešení, on největší světový výrobce náklaďáků přeci jenom má dost zkušeností a schopností než místní pepíci

navitu
19. února • 6:59

Ty si snad technický analfabet. jak můžeš napsat něco takového, už jsi někde objevil auto
napříč motorem a zadním náhonem. možná tak nejaká sekačka s hydropohonem.

JKL
8. března • 8:22

Ale mne by také zajímalo, který největší světový výrobce náklaďáků je vyrábí s motorem NAPŘÍČ a zadním pohonem. Když už je to tedy dle tebe nejlepší řešení.

yoggi
1. února • 20:15

No neviem, ale urcite nie je nic horsie ako zadny nahon u dodavky do 3,5 t (N1). Ak je to nezatazene tak to v zime nema sancu a to iste na trave, uz som ich niekolko tlacil. To je to iste napr. BMW 1, zatial co po zasnezenej ulici som s predokolkou fabiou isiel bez vacsich problemov, chlapik ma bavoraku stal a prosil ma o poltlacenie, ked som ho tlacil asi 50m a zistil , ze nema sancu zaparkoval a isiel domov. ;-)
Tak ako si pisal, ze napr. iveco pouziva zadny nahon, ano. Ak je vzadu dvojmontaz, ma to zmysel. Dvojmontaz mozes mat aj u iveca 35C.. (3,5t), lenze tu mas zatazenie tak max. 900kg. U verzii 50C..(5t) alebo 65C.. (6,5t) uz dvojmontaz ma zmysel s dovodu: u 6,5t mozes nalozit cca 3t a predpoklada sa, ze nebudes vozit baliky, takze trakcia bude. Klasicka jednomontaz naprava by to nezvladla zatazenie, preto sa pouziva iba do 3,5t.
Urcite poznas auto Liaz sklapac S3 dvojnapravovy, zadokolka. Ak si nechas dopravit strk na dvor a je mokro, pripadne ho mas nerovny, hrbolaty a vyjazd je do kopca tak, pokial ma nalozenych 9t strku (celkova 17t)tak relativne v pohode, ak to zlozi je problem, lebo tazky predok (motor) a dve kolesa sa boria, zatial co lahky zadok a 4 kolesa maju trakciu mizernu, cize hrabe a hrabe, potom je to o stasti, pripadne traktore ;-)

Marek Zrak
1. února • 20:25

Vana: já reagoval jen na Petra o (ne)výhodách zadku, uložení motoru je mi šumák.

Vana666
1. února • 15:37

Hele ty pepíku, asi nevíš ale auta nejezdí vždy jen plně naložené. Takže zatímco přední náhon dodávkoidního auta má celkem konstantní trakci ať je zatížené nebo prázdné, zadní náhon je v případě prázdného auta na horším podkladu zcela ztracený. Už jsem několikrát pomáhal takovéhle krámy vyprošťovat z míst, kde FWD v pohodně projížděly (např. mokrá tráva na rovině). A musím konstatovat, že posádky zmíněných uvázlých aut neměly pro největšího světového výrobce náklaďáků zrovna slova chvály. Takže tvoje teorie jsou sice hezké, ale diametrálně odlišné od praxe.

Petr
1. února • 17:57

nojo pepík teoretik, necnosti koncepce se zdařile podařilo utlumit asistenčními prvky a neměl jsem problémy ani v horách na sněhu v kopci, naopak koncepci oceníte při zatížení, kdy se vám jízdní vlastnosti ještě zlepší oproti předokolkám, kterým se odlehčí předek, značné zhoršení trakce lidé nečekají a dostávají se tak do nebezpečných situací, opravu stabilní úrovň u předokolek může napsat jen tan, kdo s naloženou odávkou nikdy nejel

Marek Zrak
1. února • 19:10

Drtivá většina dodávek jsou předokolky, úžasný pohon zadní nápravy je v praxi dost diskutabilní.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
milan
1. února • 22:12

mal som ww transportéra, staré vito, teraz mám posledné vito. na každom aspoň 200000. ak Vám to pomôže, tak to posledné by som nevymenil. Jazdím každý deň, som živnostník a nestalo sa mi, že by som mal najmenší problém so zadným náhonom. Skôr naopak. ...a elektronika? Tak ako v Mercedese. Čo je v ňom namontované, to pracuje na 100% a logicky.

Petr
1. února • 19:17

protože předokolní řešení je levnější a jednoduší technické řešení, osobně jsem zastáncem předokolek všude (pro zábavu náhon na všechna), ale zde jste si to vyzkoušel a zatížené auto, které jede lépe než nezatížené je z mého pohledu lepší řešení než naopak, ostatně Iveco, VW nebo MB asi k tomu mají nějaký důvod a než tupě se tomu vysmívat, chtělo by se to umět zamyslet a hledat proč to tak dělají

Vana666
1. února • 20:01

Taky jsem se zamýšlel proč to vlastně dělají. Kromě už zmíněné podstatně horší trakce je tu i obrovská nevýhoda velmi vysoké podlahy ložného prostoru kvůli zadního diferáku a tím i vysoké stavby celého auta. Stačí srovnat třeba Ducato a Crafter/Sprinter, rozdíl je obrovský

Petr
1. února • 20:42

už to že se takto ptáte je opravdu hloupé a ukazuje to na teoretika, zde zamyšlení: http://www.dnoviny.cz/silnicni-doprava/technika... ... PROČ ZADNÍ, konstruktéři říkají lepší trakce, PROČ PŘEDNÍ, konstruktéři říkají levnější řešení, přesně jak od začátku píšu

Vana666
1. února • 21:16

Nevím podle čeho hodnotíte kdo je teoretik. S dodávkama RWD i FWD a jejich modifikacema mám najeto hodně přes půl miliónu km, takže bych zdvořile požádal o hodnocení aspoň pokročilý teoretik. Je mi jasné že vy jako praktik musíte mít nejmíň tři miliónyA nevím proč ty kecy o hlouposti otázek a hlavně k čemu ten link. Abysme se dozvěděli že zadní náprava zatíženého RWD auta má lepší trakci? O tom nikdo přece nepochybuje. Problém o kterém mluvíme je že zadní náprava nezatíženého RWD má ve špatných podmínkách trakci mizernou. Což platí pro dodávky, osobáky a vlastně pro všechny auta s motorem vpředu

Vana666
1. února • 18:35

haha, jinými slovy díky asistenčním prvkům možná projedeš s tvou zadokolkou úseky, které předokolka dá suše i bez asistence. Leč moje zkušenosti jsou jiné, co jsem viděl vyprošťovat tyhle krámy tak jediný asistenční systém který opravdu pomohl byli čtyři chlapi tlačící zezadu.Takže bys mohl trochu osvětlit jakéže odlehčení předku máš na mysli. Protože když naložíš dodávku tak předek se vždy zatíží víc, ledaže bys nakládal tunu až za zadní osu ?
Klidně také rozveď co myslíš tou náhlou nebezpečnou situací u FWD. A nezapomeň na to tvoje vysněné auto s napříč uloženým motorem a náhonem na zadek, které že to je, velký praktiku ?P.S.: kdysi jsem jezdil s dodávkou a zadním pohonem pravidelně, prázdý tam a plný zpět. Na sněhu byla ta cesta s prázdným autem vždycky katastrofa, takže celé tvoje dnešní blouznění považuju za opravdu dobrý vtip.

Vana666
1. února • 15:41

Petr: jo a to že je podle tebe "...napříč uložený motor a náhon na zadek nejlepší řešení,..." to považuju za úplné blouznění. Jmenuj mi jediné auto které má takhle nesmyslnou koncepci.

Petr
1. února • 19:18

jak jsem psal, Pepík teoretik, například Iveco Daily

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Petr
1. února • 19:21

PS: a např. od 3,5 tuny výš prakticky většina

Vana666
1. února • 19:57

Zklamu tě, nenašel jsem jedinou fotku Iveca Daily a vlastně ani žádného jiného auta, kde by byl motor napříč a zároveň zadní náhon. Podle mě by to byla naprosto debilní konstrukce. Ale pokud máš jiné informace, klidně nás přesvědči a dej link. Nevěřím že něco najdeš

Marek Zrak
1. února • 19:27

Dělají to u těžších tonáží a vetšinou je to už na tuplákách, o tom se nekdo nepře, ale já bych do dodávky s nosností okolo 1,3t do zadku nešel.

Vana666
1. února • 20:11

Marek Zrak: co dělají na tuplácích u těžších tonáží, motor napříč a zadní náhon ?
Kdepak, u těžších aut je motor zásadně podélně !!

Petr
1. února • 20:46

zástavba motoru (podélně, napříč) už zde nehraje takovou roli (MPV), ale zásadnější je tu spíše náhon, samožřejmě obrovské motory nebudou napříč a zase u lehkých je to výhodnější vzhledem k rozložení váhy (dodávky) na nápravu a bezpečnosti

Vana666
1. února • 20:52

Žádám ještě jednou, dej aspoň jeden jediný příklad konkrétního modelu auta, které má motor napříč a zadní náhon - tedy koncepce kterou považuješ za nejlepší. Já žádné takové auto neznám

Petr
2. února • 14:43

to že se nějaký trouba jo vy takto ptá má znamenat jako co nebo co to má dokazovat, jako, že když to nikdo nedělá, tak trouba usoudí, že je to špatné řešení nebo o co se snažíte, je to prostě nejdražší řešení, proto se to nedělá (nejlevnější je náhon na předek), ale pro zatíženou dodávku nejlepší, ostatně Viano/Vito první generace mělo náhon na předek a druhá generace již dražší řešení na zadek, proč asi...

Vana666
2. února • 15:40

Petr: takže pořád invektivy a zesměšňování? Dobrá ty blbečku, já je umím taky. Jsi hloupý a vysvětlím ti proč. Protože to tvoje debilní řešení s motorem napříč a pohonem vzadu by znamenalo jeden úplně zbytečný pravoúhlý převod navíc - mezi příčnou převodovkou a podélnou hnací hřídelí směřující dozadu. Až budeš chodit do školy, budeš se učit že pravoúhlé převody jsou velmi ztrátové. Proto by si dnes žádný konstruktér nedovolil do pohonu jen tak zbytečně vkládat prvky zvyšující spotřebu, zvláště u výkonných a těžkých aut. A proto jsou v případě zadního pohonu motory uložené zásadně podélně.
Pokud už máš školu za sebou a přesto nemáš tušení ani o takových základních věcech, svědčí to o úrovni tvé inteligence. Howgh, domluvil jsem s tebou.

Petr
2. února • 23:45

Pepíku, takový génius, celý MB strčí do kapci, dup dup dup, křičí blb, už s tebou mluvit nebudu a nebudu :-D a jen řidič dodávky, to je smutné, kde se stala chyba :-D

Vana666
3. února • 7:38

chyba je v tvém odhadu, nejsem řidič dodávky :-)

Petr
4. února • 13:12

níže píšete, že jste najel půl milionu v dodávce, tak co tedy jste

Vana666
3. února • 8:39

Petr: ... ale ten pokus o vysmívání se práci druhých je jen dalším důkazem tvé ubohosti

Petr
3. února • 12:30

blbe nedokážeš dodržovat ani to čím se oháníš, tak to jsi korunovaný, psal jsi, že budeš držet hubu, tak už ji drž

Marek Zrak
3. února • 23:03

Petr: jsi ubožák.

Petr
4. února • 13:06

vaše názory jsou mi ukradené

Vana666
3. února • 13:09

myslel jsem že se jako idiot jenom chováš, ale ty jím opravdu jsi.
na další tvoje příspěvky nereaguju

Petr
4. února • 13:08

smůla, idiot je ten, kdo napíše, že nebude reagovat a stále reaguje, prostě když machrujete, tak mějte tolik sebeovládání a dodržte to

Řidič
2. února • 19:13

Bych se vykašlal, i nevětší výrobce náklaďáků udělá chybu, a mimochodem, většina náklaďáků- těch velkých má motor nad přední nápravou a převodovka je až za ní, kvůli rozložení hmotnosti mezi nápravy... a stejně to v zimě prázdnému kozlu klouže a nerozjede se ani do mírného kopce.
..(to se pak nadává na kamiony, ale to je zase jiná písnička)

Petr
1. února • 19:32

viděl jsem to stejně, ale překvapilo mě předchozí Viano jak nemělo problém v kopci na sněhu (díky asistenčním vychytávkám), takže jsem to akceptoval i u aut, která slouží spíše jako MPV a nikdy žádný těžký náklady nevezou, ale když jsem jel z maximálně zatíženou dodávkou, tak bych zase nechtěl předokolku

Antiautomat
31. ledna • 16:39

Kto sa co len raz previezol podobnym autom, vie aky motor do toho patri.

Pavwl
16. srpna • 17:00

Já jsem jezdil Vitem, Vianem a motor 3,0 6V s automatem je jediné možné řešení. Jakýkoliv ústupek je na 2,5 tunové auto naprostý nesmysl. V této kategorii 2 litrové motory začal dělat Multivan a MB se k němu přidal. Takže pokud mi někdo nabídne 3,0 Multivan 4x4 automat tak po něm skočím. Nebo to samé MB. Jinak nevím. Asi dovoz z USA

Doporučujeme

Články odjinud