Stejně jako osobní Vito dostalo luxusní derivát v podobě třídy V, rozhodl se Mercedes-Benz stejným způsobem posunout i menší Citan. Odvodit třídu od počátečního písmene už nešlo, a proto automobilka otevřela třídu T.
Vzhledem k vymírajícímu segmentu MPV se automobilky šikovně přesouvají k malým dodávkám, ale ani těch překvapivě není mnoho. Citroën, Opel a Peugeot své zástupce nabízí pouze jako elektromobily. Toyota sice uchvátí cenou, ale s výkony a výbavou to už sláva není. Dalším zástupcem byl právě Citan, který ale nedokázal poskytnout tak kvalitní výbavu jako Volkswagen Caddy. Proto automobilka vytvořila více osobní a luxusní třídu T, aby náskok konkurence smazala.
Hodnotný dojem dává třída T najevo maskou chladiče s chromovanými prvky, průměry kol startujících na 16 palcích (za 17palcovou sestavu si lze připlatit) a výběrem z deseti laků karoserie, přičemž 6 z nich je metalických. Přední světla mají LED blinkry i denní svícení, hlavní zdroje mají však halogenové výbojky. Full-LED sestava je za příplatek, nebo jako součást vyšší výbavy.
Odklon od užitkové třídy dává „téčko“ najevo multifunkčním volantem s dotykovými plochami, 5,5palcovým přístrojovým štítem a 7palcovou obrazovkou systému MBUX. Pro něj je samozřejmostí handsfree, digitální příjem rádia a zrcadlení chytrých telefonů. Vyšší verze nabídne hlasové ovládání a online navigaci s prediktivní funkcí učení. Pokud některé cesty vykonáváte pravidelně, vůz rozpozná trasu a nabídne automaticky výběr cílových destinací. S využitím služeb Mercedes me můžete být ve spojení s vozem na dálku. Tímto způsobem lze ovládat zámky dveří, kontrolovat důležitá data nebo zobrazit polohu auta.
Interiér je čalouněn černou tkaninou Norwich se šedou voštinovou strukturou. U výbav Style a Progressive je nabízena černá umělá kůže s mikrovláknem, kterou lze ještě doplnit bílým prošíváním. Rozmazlit se můžete také bílým dekorativním osvětlením, nebo variantou s osmi barvami. Klimatizace je samozřejmostí, ale za dvouzónovou variantu musíte připlatit.
Mnohem podstatnější je fakt, že třída T disponuje třemi plnohodnotnými sedadly ve druhé řadě, kam se vejdou tři dětské sedačky. Opěradla lze samostatně složit a tím vytvořit rovnou podlahu. Zavazadlový prostor o objemu téměř 520 litrů má 6 kotvících bodů a nízkou nákladovou hranu pouhých 561 mm. Maximální objem činí 2 127 litrů. Příjemná je volba jednoho výklopného křídla, nebo asymetricky dělené dveře kufru s možností otevření v úhlu 90° a 180°. Pokud budete něco nakládat bokem, otvor má rozměry 614 x 1059 mm. Boční posuvné dveře mají výklopná okna, ale připlatit si můžete i za elektrické ovládání. Praktickým prvkem jsou střešní ližiny s integrovanými úchyty. Zatížení střechy je možné břemenem do 80 kg. Jinak třída T utáhne přívěs do hmotnosti 1,5 tuny a čep tažného zařízení snese 75 kg.
Z praktického hlediska rodiny ocení velký počet odkládacích míst, zejména rozměrnou stropní polici, kapsy ve dveřích pro 1,5litrovou lahev a možnost výklopných stolků pro druhou řadu s držáky na kelímky.
Je úctyhodné, jakou míru užitné hodnoty dokázala automobilka vytvořit při délce vozu 4498 mm, šířce 1895 mm a výšce 1811 mm. Na výletě i v běžném dnu ve městě potěší třída T sedmi airbagy, vysokou strukturální tuhostí a záplavou jízdních asistentů. Nechybí pomoc rozjezdu do kopce, asistent bočního větru, aktivní udržování v jízdním pruhu, protikolizní asistent, detekce překážky v mrtvém úhlu a mnoho dalšího.
Co se týče pohonů, je třídě T vyhrazen jeden zážehový a jeden vznětový motor ve dvou úrovních výkonu. Základní diesel T 160 d nabídne 95 k (70 kW) a 260 Nm, zatímco silnější T 180 d potěší 116 k (85 kW) a 270 Nm s funkcí krátkodobého navýšení výkonu na 89 kW a 295 Nm. Čtyřválcový přeplňovaný benzín 1.3 litru je u verze T 160 laděn na 102 k (75 kW) a 200 Nm, v případě provedení T 180 na 131 k (96 kW) s 240 Nm. O krocení výkonu se starají kotoučové brzdy s průměry 296 mm vpředu a 292 mm vzadu.
Přední kola jsou zavěšena na vzpěrách McPherson a spodních příčných ramenech. Vzadu je použita jednoduchá koncepce podélných ramen spojených zkrutnou příčkou. Pružiny a tlumiče jsou uloženy odděleně, což přináší vysokou úroveň jízdního komfortu.