Po skoro nekonečné vlně upoutávek, která nám řadu prvků velké limuzíny od Mercedesu již ukázala, se nová generace třídy S (W223) již naplno prezentuje světu. „Esko“ chce být nadále lídrem nových technologií stejně jako v minulosti a novinka v tomto ohledu určitě nezaostává. Jak byste čekali, zvenku se mnoha novinek nedočkáte, limuzína však exceluje uvnitř.
Nový Rolls-Royce Ghost oficiálně: Sám vám otevře dveře a má pohon všech kol
Nové „esko“ přijíždí s oblejšími tvary karoserie, což ještě zvýrazňují nové kompaktnější světlomety, samozřejmě s laserovou technologií a funkcí promítání značení na vozovku. S novým nárazníkem je nyní i větší maska chladiče trochu blíže zemi. Elegance nicméně limuzíně stále nechybí, tvary zádě i svítilny mají jednoduché tvary a kliky dveří jsou teď zapuštěny do karoserie.
Přestože bude čtyřmístná konfigurace interiéru třídy S tou luxusnější volbou, Mercedes bude stále nabízet i pětimístnou verzi. Dle předpokladů je novinka zase prostornější. Verze se standardním rozvorem 3106 mm (+71 mm) celkem na délku měří 5179 mm, široká je 1921 mm (+22 mm) a vysoká 1503 mm (+10 mm). Rozvor prodloužené LWB varianty narostl na 3216 mm (+51 mm) a celkem měří 5289 mm (+34 mm).
Mercedes již testuje novou generaci SL. Vývoj roadsteru je nyní v rukách AMG
Nová třída S stojí na vzduchovém podvozku, který je po vzoru velkých SUV GLE a GLS vybaven systémem E-Active Body Control, průběžně měnícím tvrdost odpružení u každého kola zvlášť. Systém zde pomáhá i po stránce bezpečnosti v rámci detekce bočního nárazu, kdy se vozu automaticky zvýší světlá výška až o 80 mm, aby síla nárazu mířila do nižší a tužší části karoserie. Vůz má i systém natáčení kol zadní nápravy s možností vytočit zadní kola až do úhlu 10 stupňů.
Interiér prošel řádným zjednodušením, což mají samozřejmě na svědomí obrazovky a dotykové plochy, přes které bude řidič a posádka ovládat veškeré klíčové funkce vozu. Vedle přední digitálního přístrojového štítu a 12,8palcové obrazovky nové generace infotainmentu MBUX budou mít totiž cestující vzadu k dispozici svou vlastní obrazovku, včetně mobilního tabletu uloženého vzadu v panelu mezi sedačkami (tedy až 5 displejů). Chytrý hlasový asistent je taky k dispozici, stejně jako možnost ovládání funkcí gesty. Dohromady se Mercedes zbavil v nové třídě S celkem 27 fyzických tlačítek. Dotykové plochy jsou i na volantu.
Mercedes-AMG Project One prochází testy. S technikou F1 míří na Nürburgring
Třída S řidiče sleduje a rozpoznává jeho záměry pomocí kamer na stropní ovládací jednotce. Systém sleduje třeba otočení hlavy, pohyby rukou a řeč těla, na což reaguje aktivací příslušných funkcí vozidla. Pokud se řidič podívá například přes rameno dozadu směrem k zadnímu oknu, interiérový asistent automaticky otevře sluneční roletu před zadním oknem.
Počet asistentů byl tedy zase rozšířen, hlavní zprávou ovšem je, že v rámci legislativně náročného použití nového systému Drive Pilot bude třída S zhruba od druhé poloviny roku 2021 schopna i vysoce autonomní jízdy 3. úrovně na vhodných dálničních úsecích v Německu, a to ve velmi hustém provozu nebo v kolonách. Značka dodává, že řidiči bude práce usnadněna natolik, že se může věnovat dokonce i vedlejším činnostem, například surfování na internetu nebo vyřizování e-mailů.
Nové BMW M5 má české ceny. Příplatky v hodnotě auta do města jsou tu běžné
Co ještě je nového? Třeba vyhřívání měkkých polštářů na hlavových opěrkách zadních sedadel, vrcholný 4D audiosystém Burmester s celkem 30 reproduktory, dříve probíraný head-up displej s rozšířenou realitou nebo pokročilý systém ambientního osvětlení – to je nyní součástí i funkcí asistenčních systémů. Například monitorování slepého úhlu řidiče varuje animací a jiným zbarvením části osvětlení.
Při uvedení na trh začíná nabídka motorů nového „eska“ řadovými benzinovými i naftovými šestiválci o objemu tří litrů v různých výkonových stupních. Základem bude diesel S 350 d o výkonu 210 kW (286 koní), na druhé straně pak benzinové mild-hybridní S 500 4Matic o síle 320 kW (435 koní). Devítistupňová automatická převodovka je u všech motorů standardem.
Vlajkové lodi Bentley vzniklo již 40 tisíc kusů. Víte, co má společného se Škodou Fabia?
Později nicméně zavítá do prodeje i osmiválcová mild-hybridní verze, kdežto později v roce 2021 bude následovat i plug-in hybrid s možností jízdy až 100 km čistě na elektřinu. Detaily o výkonných AMG verzích si tedy Mercedes zatím nechává pro sebe. Už dříve se však mluvilo o hybridním AMG S63e, kde čtyřlitrový twin-turbo V8 doplňuje elektromotor pro systémový výkon přes 588 kW (800 koní). Takto vybavená limuzína by měla zvládnout sprint na 100 km/h za zhruba 3,5 sekundy.
Zákazníci v Německu mohou novou třídu S objednávat už od poloviny září, u prodejců se limuzína objeví ještě během prosince. Cenovky pro český trh se teprve dozvíme, stejně jako start předobjednávek.