Nový Mercedes-Benz třídy S: malý Maybach

Nový Mercedes-Benz třídy S, jenž nahradí současný model, se představí na autosalonu ve Frankfurtu v září 2005. Již nyní však AMS zveřejnilo některé zajímavé informace. Tak například nová třída S se především vzezřením zádě přiblíží luxusnímu Maybachu. V průběhu životního cyklu dostane nové S také hybridní pohon tvořený šestiválcem 3.7 l s výkonem 180 kW/245 k a dvěma elektromotory s výkonem 30 kW/41 k a 25 kW/34 k.

Mercedes na hybridním pohonu usilovně pracuje a jednotku 3.7 litru doplní i osmiválcovým dieselem. Pro vyznavače klasického pohonu budou zpočátku k dispozici osvědčené osmiválcové motory, nová generace těchto jednotek se čtyřmi ventily na válec, větším objemem a vyšším výkonem přijde na přelomu roku 2006 a 2007. Podle neoficiálních informací automobilka dokončuje práce na nových naftových motorech CDI s dvojitým přeplňováním.

Nijak překvapivá není zmínka o tom, že nová generace třídy S nedostane brzdy SBC. Ty jsou totiž příliš drahé a všechny jejich funkce lze realizovat i s brzdami klasickými. Změny proporcí budou nepatrné, ale počítá se i s prodlouženou verzí. Vnější kabát se inspiruje Maybachem, tvary interiéru se zřejmě zásadně nezmění. Systém COMAND bude jednodušší, zmizí zbytečné funkce a přehlednějším se stane i menu. Povýšena bude i stránka bezpečnosti, ohleduplnější bude nové S i k chodcům.

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků