Nový Mercedes-Benz třídy S: malý Maybach

Nový Mercedes-Benz třídy S, jenž nahradí současný model, se představí na autosalonu ve Frankfurtu v září 2005. Již nyní však AMS zveřejnilo některé zajímavé informace. Tak například nová třída S se především vzezřením zádě přiblíží luxusnímu Maybachu. V průběhu životního cyklu dostane nové S také hybridní pohon tvořený šestiválcem 3.7 l s výkonem 180 kW/245 k a dvěma elektromotory s výkonem 30 kW/41 k a 25 kW/34 k.

Mercedes na hybridním pohonu usilovně pracuje a jednotku 3.7 litru doplní i osmiválcovým dieselem. Pro vyznavače klasického pohonu budou zpočátku k dispozici osvědčené osmiválcové motory, nová generace těchto jednotek se čtyřmi ventily na válec, větším objemem a vyšším výkonem přijde na přelomu roku 2006 a 2007. Podle neoficiálních informací automobilka dokončuje práce na nových naftových motorech CDI s dvojitým přeplňováním.

Nijak překvapivá není zmínka o tom, že nová generace třídy S nedostane brzdy SBC. Ty jsou totiž příliš drahé a všechny jejich funkce lze realizovat i s brzdami klasickými. Změny proporcí budou nepatrné, ale počítá se i s prodlouženou verzí. Vnější kabát se inspiruje Maybachem, tvary interiéru se zřejmě zásadně nezmění. Systém COMAND bude jednodušší, zmizí zbytečné funkce a přehlednějším se stane i menu. Povýšena bude i stránka bezpečnosti, ohleduplnější bude nové S i k chodcům.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků