Nový Mercedes-Benz třídy S: malý Maybach

Nový Mercedes-Benz třídy S, jenž nahradí současný model, se představí na autosalonu ve Frankfurtu v září 2005. Již nyní však AMS zveřejnilo některé zajímavé informace. Tak například nová třída S se především vzezřením zádě přiblíží luxusnímu Maybachu. V průběhu životního cyklu dostane nové S také hybridní pohon tvořený šestiválcem 3.7 l s výkonem 180 kW/245 k a dvěma elektromotory s výkonem 30 kW/41 k a 25 kW/34 k.

Mercedes na hybridním pohonu usilovně pracuje a jednotku 3.7 litru doplní i osmiválcovým dieselem. Pro vyznavače klasického pohonu budou zpočátku k dispozici osvědčené osmiválcové motory, nová generace těchto jednotek se čtyřmi ventily na válec, větším objemem a vyšším výkonem přijde na přelomu roku 2006 a 2007. Podle neoficiálních informací automobilka dokončuje práce na nových naftových motorech CDI s dvojitým přeplňováním.

Nijak překvapivá není zmínka o tom, že nová generace třídy S nedostane brzdy SBC. Ty jsou totiž příliš drahé a všechny jejich funkce lze realizovat i s brzdami klasickými. Změny proporcí budou nepatrné, ale počítá se i s prodlouženou verzí. Vnější kabát se inspiruje Maybachem, tvary interiéru se zřejmě zásadně nezmění. Systém COMAND bude jednodušší, zmizí zbytečné funkce a přehlednějším se stane i menu. Povýšena bude i stránka bezpečnosti, ohleduplnější bude nové S i k chodcům.

TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

dnes | Radek Pecák | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 14 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků