Nový Mercedes-Benz třídy G získává obrysy, pořádně zhubne

Nový Mercedes-Benz třídy G získává obrysy, pořádně zhubne

Mercedes-Benz chystá na rok 2016 premiéru úplně nové třídy G, která má znamenat po desítkách let ustrnulého vývoje revoluci. Zatímco současná třída G je spíše vojenský speciál a hračka pro skalní nadšence, nové G určené pro soukromé zákazníky má být plnohodnotné SUV.

Nezmizí ale schopnosti v terénu. Zdá se, že z třídy G by se mohl stát obávaný soupeř legendárního Range Roveru. Pořád bude mít tři uzávěrky diferenciálů, ale výrazně se má zlepšit chování na silnici a kultivovanost.

Mercedes-Benz G 63 AMG: první jízdní dojmy

Mercedes-Benz G 63 AMG: první jízdní dojmy

Tomu pomůže mimo jiné připravovaná hliníková platforma, která povede k drastické dietě. Podle posledních zpráv se má hmotnost Mercedesu třídy G snížit až o 374 kg. Caterham z něj ale nebude, pořád na váze ukáže zhruba 2,2 tuny. Vedle lepší ovladatelnosti je prý hlavním cílem spotřeba paliva nižší o 20 %.

Mercedes-Benz G63 AMG 6x6: kam se hrabe Hummer

Mercedes-Benz G63 AMG 6x6: kam se hrabe Hummer

Velké změny se očekávají na podvozku. Nápravy mají být nezávislé a podvozek bude hydropneumatický a nastavitelnou výškou. Motory ještě zůstávají skryté v tajence, ale očekávejte přeplňované benzínové osmiválce a na evropském trhu samozřejmě i diesely.

Mercedes prý ale bude nadále vyrábět původní hranatý model třídy G, který ale už nebude dodáván soukromým zákazníkům. Uvidíme, jestli si nová civilnější třída G vydobude podobně ikonický status jako starý model, který se začal v osobní verzi vyrábět už v roce 1979 a od té doby se výrazně nezměnil.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 23 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků