Nový Mercedes-Benz třídy G oficiálně: Legenda je zpět, známe i cenu

Novou generaci třídy G představil Mercedes-Benz při příležitosti letošního autosalonu v Detroitu.

Automobilka Mercedes-Benz nás v posledních týdnech zásobovala informacemi o nové generaci třídy G natolik, že jsme ji už vlastně stihli poznat téměř kompletně. Nejdříve to byl interiér, který jsme si byli v rámci prezentace ve Stuttgartu prohlédnout na vlastní oči, poté vypustila do světa snímky maskovaného vozu testovaného v okolí Štýrského Hradce, kde se bude vůz (znova) vyrábět, a do toho přibývala i videa, v nichž ale nebylo vidět více, než je nezbytně nutné.

Dnes už je ale všem lákadlům konec. Mercedes-Benz totiž novou třídu G oficiálně představil při příležitosti autosalonu v Detroitu a s tím pustil do světa i zatím největší množství fotek a informací. Tak se tím pojďme prokousat.

Mercedes zalil první třídu G do pryskyřice. Kvádr vystaví v Detroitu

Mercedes zalil první třídu G do pryskyřice. Kvádr vystaví v Detroitu

Základem je stále žebřinový rám, který by off-roadu rozhodně neměl chybět, torzní tuhost vozu však ve srovnání s předchůdcem narostla přibližně o 55 procent. To všechno při redukci hmotnosti o 170 kilogramů díky materiálům zahrnujícím vysokopevnostní oceli a hliník. Z lehkého hliníku jsou vyrobeny například dveře nebo ohromná kapota motoru.

Navzdory faktu, že se karoserie po vizuální stránce téměř nezměnila, registrujeme nárůst vnějších rozměrů. Vůz je o 53 milimetrů delší a 121 milimetrů širší než předchůdce, prostor pro nohy vpředu a vzadu narostl o 38, respektive 150 milimetrů, až o téměř 70 milimetrů je i více místa v loktech. Světlá výška mezi nápravami je nyní větší o 6 milimetrů (241 mm), vůz se může brodit až v 70centimetrové hloubce (+10 cm) a lepší je samozřejmě i průchodnost terénem.

Ani šest kol nepomohlo. Mercedes-AMG G63 6x6 tahala ze závěje rolba

Ani šest kol nepomohlo. Mercedes-AMG G63 6x6 tahala ze závěje rolba

Přední lichoběžníková náprava je uchycena přímo k rámu bez využití pomocného rámu, vzadu je pak nová tuhá náprava s příčným vymezením Panhardovou tyčí. Výsledkem změn má být komfortnější chování při běžném použití a lepší vlastnosti v terénu ve srovnání s předchůdcem. Přidejte si k tomu snížení hlučnosti a vibrací během jízdy a dojde vám, že ty desítky let vývoje prostě musí v reálu poznat i naprostý laik.

V tiskových materiálech zatím Mercedes-Benz uvedl pouze jediný dostupný agregát, ale zato pořádný. Verzi G500 bude pohánět čtyřlitrový benzinový osmiválec biturbo o výkonu 310 kW a točivém momentu 610 N.m v rozmezí 2000-4750 otáček, který je spojen s novou devítistupňovou automatickou převodovkou s hydrodynamickým měničem momentu. Vůz by měl kombinovaně jezdit za 11 l/100 km.

Mercedes uvádí, že byla převodovka speciálně upravena pro potřeby off-roadu. Snížila se však například doba řazení díky novému softwaru a širší rozpětí převodových poměrů bude přínosem pro pohodlí při jízdě.

Kolik si přidává Mercedes-AMG E63, když uhání třístovkou? Překvapivě málo

Kolik si přidává Mercedes-AMG E63, když uhání třístovkou? Překvapivě málo

Tři uzamykatelné diferenciály a redukce zůstávají zachovány, novinkou je však G-Mode, který se automaticky aktivuje po uzamčení jednoho z diferenciálů či aktivování redukce. Dojde tím ke změně nastavení tlumení, řízení, odezvy pedálu plynu a tak dále, aby byla zajištěna lepší průchodnost terénem, zřejmě i když s off-roady nemáte moc zkušeností.

Vůz bude v prodeji už od června za ceny od 107.040 eur (asi 2,7 milionu korun). Výbava zahrnuje spoustu (pro třídu G) nových prvků, jako jsou například diodové světlomety, asistenční systémy a tak dále. Nebude chybět ani spartánská verze Professional, na druhé straně pak budou figurovat verze AMG nabízející ten největší možný luxus a výkon.

Minitest VW Amarok 3.0 TDI V6 4Motion Aventura: Všech pick-upů král

VW Amarok 3.0 TDI/190 kW 4Motion (minitest)

Volkswagen, nikoli bez souvislosti s novým emisním měřícím cyklem WLPT, pozměnil motorovou nabídku svého již deset let sloužícího pick-upu Amarok, který nyní nabízí v podstatě jediný motor. Nebojte se, jsou to dobré zprávy.

včera | Petr Schnagl | 23 příspěvků
Minitest Renault Kadjar 1.3 TCe: Malé srdce, velké odhodlání

Renault Kadjar 1.3 TCe (minitest)

Kadjar se v přívalu nových crossoverů možná poněkud ztrácí. O to více ale zaujme, když začnete zkoumat, co je za tou nenápadnou fasádu. A to i malé třináctistovce navzdory, protože funguje pozoruhodně dobře.

19.  3.  2019 | Miro Mihálik | 11 příspěvků
Minitest Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid 2WD: Napravení reputace?

Honda CR-V 2.0 i-MMD Hybrid (minitest)

Honda se u nové generace modelu CR-V vzdala naftového motoru. Alternativou je hybrid s velice slušným výkonem 135 kW, který mě fascinoval ve více ohledech. Hlavně pak technikou.

17.  3.  2019 | Jan Mička | 37 příspěvků