Novou generaci třídy G představil Mercedes-Benz při příležitosti letošního autosalonu v Detroitu.
Automobilka Mercedes-Benz nás v posledních týdnech zásobovala informacemi o nové generaci třídy G natolik, že jsme ji už vlastně stihli poznat téměř kompletně. Nejdříve to byl interiér, který jsme si byli v rámci prezentace ve Stuttgartu prohlédnout na vlastní oči, poté vypustila do světa snímky maskovaného vozu testovaného v okolí Štýrského Hradce, kde se bude vůz (znova) vyrábět, a do toho přibývala i videa, v nichž ale nebylo vidět více, než je nezbytně nutné.
Dnes už je ale všem lákadlům konec. Mercedes-Benz totiž novou třídu G oficiálně představil při příležitosti autosalonu v Detroitu a s tím pustil do světa i zatím největší množství fotek a informací. Tak se tím pojďme prokousat.
Základem je stále žebřinový rám, který by off-roadu rozhodně neměl chybět, torzní tuhost vozu však ve srovnání s předchůdcem narostla přibližně o 55 procent. To všechno při redukci hmotnosti o 170 kilogramů díky materiálům zahrnujícím vysokopevnostní oceli a hliník. Z lehkého hliníku jsou vyrobeny například dveře nebo ohromná kapota motoru.
Navzdory faktu, že se karoserie po vizuální stránce téměř nezměnila, registrujeme nárůst vnějších rozměrů. Vůz je o 53 milimetrů delší a 121 milimetrů širší než předchůdce, prostor pro nohy vpředu a vzadu narostl o 38, respektive 150 milimetrů, až o téměř 70 milimetrů je i více místa v loktech. Světlá výška mezi nápravami je nyní větší o 6 milimetrů (241 mm), vůz se může brodit až v 70centimetrové hloubce (+10 cm) a lepší je samozřejmě i průchodnost terénem.
Přední lichoběžníková náprava je uchycena přímo k rámu bez využití pomocného rámu, vzadu je pak nová tuhá náprava s příčným vymezením Panhardovou tyčí. Výsledkem změn má být komfortnější chování při běžném použití a lepší vlastnosti v terénu ve srovnání s předchůdcem. Přidejte si k tomu snížení hlučnosti a vibrací během jízdy a dojde vám, že ty desítky let vývoje prostě musí v reálu poznat i naprostý laik.
V tiskových materiálech zatím Mercedes-Benz uvedl pouze jediný dostupný agregát, ale zato pořádný. Verzi G500 bude pohánět čtyřlitrový benzinový osmiválec biturbo o výkonu 310 kW a točivém momentu 610 N.m v rozmezí 2000-4750 otáček, který je spojen s novou devítistupňovou automatickou převodovkou s hydrodynamickým měničem momentu. Vůz by měl kombinovaně jezdit za 11 l/100 km.
Mercedes uvádí, že byla převodovka speciálně upravena pro potřeby off-roadu. Snížila se však například doba řazení díky novému softwaru a širší rozpětí převodových poměrů bude přínosem pro pohodlí při jízdě.
Tři uzamykatelné diferenciály a redukce zůstávají zachovány, novinkou je však G-Mode, který se automaticky aktivuje po uzamčení jednoho z diferenciálů či aktivování redukce. Dojde tím ke změně nastavení tlumení, řízení, odezvy pedálu plynu a tak dále, aby byla zajištěna lepší průchodnost terénem, zřejmě i když s off-roady nemáte moc zkušeností.
Vůz bude v prodeji už od června za ceny od 107.040 eur (asi 2,7 milionu korun). Výbava zahrnuje spoustu (pro třídu G) nových prvků, jako jsou například diodové světlomety, asistenční systémy a tak dále. Nebude chybět ani spartánská verze Professional, na druhé straně pak budou figurovat verze AMG nabízející ten největší možný luxus a výkon.