Nový Mercedes-Benz třídy E má dotykový volant i autopilota

Po neoficiální předpremiéře se nová generace Mercedesu-Benz třídy E představuje oficiálně. Vůz je lehčí, úspornější, má nový motor a množství nejrůznějších asistentů.
Nový Mercedes-Benz třídy E má dotykový volant i autopilota
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz třídy E, Videa
  2. Mercedes-Benz třídy E: Fotogalerie

Po nedávné neoficiální předpremiéře představuje Mercedes novou generaci třídy E oficiálně. Novinka je oproti předchozí generaci o 43 mm delší a má o 65 mm větší rozvor náprav. Designově ale nejde o překvapení, protože vůz přesně kopíruje stávající třídu S a třídu C. Uhlazené tvary ovšem mají jednu zajímavou výhodu - výbornou aerodynamiku. Sedan vykazuje součinitel odporu vzduchu pouze 0,23.

Design | Mercedes-Benz | Sedany

 Mercedes-Benz E W213 předčasně odhalen, prohlédněte si galerii

Stejně jako u jiných Mercedesů poslední doby bude i zde na výběr několik různých variant. Kromě té základní mohou zájemci sáhnout po provedení Exclusive, Avantgarde nebo AMG Line. Každá z těchto variant znamená trochu odlišný design.

Interiér má být prvotřídně zpracovaný, což celkem dobře dokládají zveřejněné fotografie. Mercedes slibuje speciální péči o tvar sedadel, takže by měl vůz být také patřičně komfortní. Zadní opěradlo je dělené v poměru 40/20/40.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nabídka bude velmi bohatá. Novou třídu E si můžete koupit v jedné ze čtyř variant. Interiér slibuje precizní zpracování a velmi luxusní vzhled ve vrcholných verzích 

Pokud si připlatíte, dostanete do své třídy E dva velké displeje s vysokým rozlišením podobně, jak to známe z třídy S. Každý z těchto displejů má velikost 12,3". Řidič kromě jiného dostane možnost volby tří různých variant přístrojového štítu (Classic, Sport a Progressive). Ovládat všechna možná multimédia pak budete kromě klasických ovladačů také další novinkou - dotykovými ovladači umístěnými na volantu. Mimochodem diodové osvětlení interiéru má ve svém nastavení 64 barevných odstínů.

Technika | Luxusní auta | Mercedes-Benz

Další vůz s „autopilotem“? Nová třída E sama zvládne změnu pruhu

Pro začátek se bude třída E nabízet ve verzích E 200 a E 220 d. Prvním jmenovaným je benzinový dvoulitr s parametry 135 kW (184 k) a 300 Nm. Zajímavější je ale druhá možnost, což je nový naftový čtyřválec s objemem válců 1950 cm3, výkonem 143 kW (195 k) a vrcholem točivého momentu 400 Nm. Takový vůz zrychlí na 100 km/h za 7,3 s a v průměru spotřebuje 3,9 l/100 km. Později dorazí ještě dieselový šestiválec (190 kW/258 k, 620 Nm), základní naftová verze naladěná na 110 kW (150 k) nebo hybrid 350 e s oficiální spotřebou 2,1 l/100 km.

Na své si nakonec přijdou také zájemci o šestiválcový benzin. Mercedes-Benz E 400 má 245 kW (333 k), 480 Nm a spojen je s pohonem všech kol. Bez ohledu na vaší volbu bude v autě vždy start/stop systém a devítistupňový automat.

Co se podvozku týká, i tam si můžete volit z několika možností. Standardem jsou ocelové pružiny, na přání je možné dostat komfortní odpružení, komfortní odpružení laděné lehce sportovně s podvozkem sníženým o 15 mm, nebo klasický sportovní podvozek taktéž snížený o 15 mm. K dispozici samozřejmě bude i vzduchové odpružení Air Body Control.

Nový Mercedes-Benz třídy E dorazí také s obrovským zástupem různých asistentů, přičemž tím nejzajímavějším je určitě Drive Pilot, kdy vůz může sám následovat automobil jedoucí vpředu a to až do rychlosti 210 km/h. Další zajímavou novinkou je Active Lane-change Assistant, který na pokyn řidiče automaticky změní jízdní pruh.

Třída E pak bude například sama brzdit v případech, kdy budete couvat na ulici, po které něco pojede a vy nezareagujete, podobně jako třeba BMW řady 7 nové generace pak mohou budoucí majitelé využít také automatické parkování ovládané dálkově přes mobilní telefon, respektive přes aplikaci. Systém Digital Vehicle Key taktéž umožní používat chytrý telefon místo klíčku. Absolutní konektivita je samozřejmostí. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz třídy E, Videa
  2. Mercedes-Benz třídy E: Fotogalerie
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků