Nový Mercedes-Benz třídy E má dotykový volant i autopilota

Po neoficiální předpremiéře se nová generace Mercedesu-Benz třídy E představuje oficiálně. Vůz je lehčí, úspornější, má nový motor a množství nejrůznějších asistentů.
Nový Mercedes-Benz třídy E má dotykový volant i autopilota
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz třídy E, Videa
  2. Mercedes-Benz třídy E: Fotogalerie

Po nedávné neoficiální předpremiéře představuje Mercedes novou generaci třídy E oficiálně. Novinka je oproti předchozí generaci o 43 mm delší a má o 65 mm větší rozvor náprav. Designově ale nejde o překvapení, protože vůz přesně kopíruje stávající třídu S a třídu C. Uhlazené tvary ovšem mají jednu zajímavou výhodu - výbornou aerodynamiku. Sedan vykazuje součinitel odporu vzduchu pouze 0,23.

 Mercedes-Benz E W213 předčasně odhalen, prohlédněte si galerii

 Mercedes-Benz E W213 předčasně odhalen, prohlédněte si galerii

Stejně jako u jiných Mercedesů poslední doby bude i zde na výběr několik různých variant. Kromě té základní mohou zájemci sáhnout po provedení Exclusive, Avantgarde nebo AMG Line. Každá z těchto variant znamená trochu odlišný design.

Interiér má být prvotřídně zpracovaný, což celkem dobře dokládají zveřejněné fotografie. Mercedes slibuje speciální péči o tvar sedadel, takže by měl vůz být také patřičně komfortní. Zadní opěradlo je dělené v poměru 40/20/40.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nabídka bude velmi bohatá. Novou třídu E si můžete koupit v jedné ze čtyř variant. Interiér slibuje precizní zpracování a velmi luxusní vzhled ve vrcholných verzích 

Pokud si připlatíte, dostanete do své třídy E dva velké displeje s vysokým rozlišením podobně, jak to známe z třídy S. Každý z těchto displejů má velikost 12,3". Řidič kromě jiného dostane možnost volby tří různých variant přístrojového štítu (Classic, Sport a Progressive). Ovládat všechna možná multimédia pak budete kromě klasických ovladačů také další novinkou - dotykovými ovladači umístěnými na volantu. Mimochodem diodové osvětlení interiéru má ve svém nastavení 64 barevných odstínů.

Další vůz s „autopilotem“? Nová třída E sama zvládne změnu pruhu

Další vůz s „autopilotem“? Nová třída E sama zvládne změnu pruhu

Pro začátek se bude třída E nabízet ve verzích E 200 a E 220 d. Prvním jmenovaným je benzinový dvoulitr s parametry 135 kW (184 k) a 300 Nm. Zajímavější je ale druhá možnost, což je nový naftový čtyřválec s objemem válců 1950 cm3, výkonem 143 kW (195 k) a vrcholem točivého momentu 400 Nm. Takový vůz zrychlí na 100 km/h za 7,3 s a v průměru spotřebuje 3,9 l/100 km. Později dorazí ještě dieselový šestiválec (190 kW/258 k, 620 Nm), základní naftová verze naladěná na 110 kW (150 k) nebo hybrid 350 e s oficiální spotřebou 2,1 l/100 km.

Na své si nakonec přijdou také zájemci o šestiválcový benzin. Mercedes-Benz E 400 má 245 kW (333 k), 480 Nm a spojen je s pohonem všech kol. Bez ohledu na vaší volbu bude v autě vždy start/stop systém a devítistupňový automat.

Co se podvozku týká, i tam si můžete volit z několika možností. Standardem jsou ocelové pružiny, na přání je možné dostat komfortní odpružení, komfortní odpružení laděné lehce sportovně s podvozkem sníženým o 15 mm, nebo klasický sportovní podvozek taktéž snížený o 15 mm. K dispozici samozřejmě bude i vzduchové odpružení Air Body Control.

Nový Mercedes-Benz třídy E dorazí také s obrovským zástupem různých asistentů, přičemž tím nejzajímavějším je určitě Drive Pilot, kdy vůz může sám následovat automobil jedoucí vpředu a to až do rychlosti 210 km/h. Další zajímavou novinkou je Active Lane-change Assistant, který na pokyn řidiče automaticky změní jízdní pruh.

Třída E pak bude například sama brzdit v případech, kdy budete couvat na ulici, po které něco pojede a vy nezareagujete, podobně jako třeba BMW řady 7 nové generace pak mohou budoucí majitelé využít také automatické parkování ovládané dálkově přes mobilní telefon, respektive přes aplikaci. Systém Digital Vehicle Key taktéž umožní používat chytrý telefon místo klíčku. Absolutní konektivita je samozřejmostí. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz třídy E, Videa
  2. Mercedes-Benz třídy E: Fotogalerie

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 320 000 Kč
Mercedes GLA 2,1
Rok výroby: 2017
Stav: 14 855 km
Cena: 800 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 193 078 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků