Nový Mercedes-Benz třídy E Combi má větší kufr než Škoda Superb

V základní konfiguraci nabídne nová třída E v kufru 670 litrů. Po sklopení zadních sedadel se kufr zvětší až na 1820 litrů.
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz třídy E Combi
  2. Fotogalerie: Mercedes-Benz třídy E Combi

Mercedes-Benz odhalil nové kombi třídy E a v základním uspořádání nabízí jeho kufr 670 litrů. To je o 10 litrů víc než kolik nabídne Škoda Superb Combi. Nicméně Superb Combi má po sklopení zadních sedadel až 1950 litrů, zatímco Mercedes uvádí maximální objem 1820 litrů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Kufr nové třídy E Combi je tradičně obrovský. V základním uspořádání má větší objem než Škoda Superb Combi. Jenže třída E není jen o kufru, ale také o použité technice

Nechme ale kufry. Kombi třídy E samozřejmě technicky vychází z již dříve představeného sedanu. Zajímavostí je, že v základní výbavě všech motorizací je devítistupňová automatická převodovka 9G-Tronic. Pro začátek budou k dispozici tři diesely a čtyři benzíny včetně polotučné verze E 43 AMG se sníženým podvozkem, upraveným automatem s rychlejším řazením a rovněž přepracovaným systémem 4Matic s výchozím nastavením rozložení výkonu 31:69 ve prospěch zadní nápravy.

Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211 má šanci najet milion

Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211 má šanci najet milion

Na ostrý Mercedes E 63 AMG si budeme muset chvíli počkat, ale tento rychlý kombík má v nabídce značky své místo. Podrobnější detaily o pohonných jednotkách najdete v přiložených tabulkách. Připomínáme, že základní čtyřválcový diesel o objemu 2,0 l je úplně nový motor.

Mercedes-Benz třídy E Combi: Základní technické údaje dieselových motorizací
  E 200 d E 220 d E 350 d
počet válců/uspořádání 4 v řadě 4 v řadě 6 do V
zdvihový objem cm3 1950 1950 2987
výkon kW/k při ot./min. 110/150 v 3800 143/194 v 3800 190/258 v 3400
točivý moment Nm při ot./min. 360 v 1600-2800 400 v 1600-2800 620 v 1600-2400
spotřeba l/100 km dle NEDC 4,2 4,2 5,4
emise CO2 dle NEDC 109 109 140
zrychlení 0-100 km/h s - 7,7 6,2
maximální rychlost km/h - 235 250
Mercedes-Benz třídy E Combi: Základní technické údaje benzinových motorizací
  E 200 E 250 E 400 4Matic E 43 AMG 4Matic
počet válců/uspořádání 4 v řadě 4 v řadě 6 do V 6 do V
zdvihový objem cm3 1991 1991 3498 2996
výkon kW/k při ot./min. 135/184 v 5500 155/211 v 5500 245/333 295/401 v 6100
točivý moment Nm při ot./min. 300 v 1200-4000 350 v 1200-4000 480 520 v 2500-5000
spotřeba l/100 km dle NEDC 6,2 6,2 7,9 8,4
emise CO2 dle NEDC 138 138 180 192
zrychlení 0-100 km/h s 8,1 7,2 - 4,7
maximální rychlost km/h 231 243 250 250

Pokud jde o detaily v oblasti praktičnosti, tak Mercedes třídy E Combi umožňuje dělit zadní sedadla v poměru 40:20:40 a také lze opěradla zadních sedadel polohovat, takže lze dále zvýšit objem kufru o asi 30 litrů. Minimální šířka ložné plochy je 1100 mm a za příplatek může mít kombi třídy E bezdotykové otevírání kufru prostým zamáváním nohy pod nárazníkem.

Mercedes začne montovat filtr pevných částic i k benzinovým motorům

Mercedes začne montovat filtr pevných částic i k benzinovým motorům

Kombi třídy E má rovněž v základní výbavě automatické udržování světlé výšky vzadu a za příplatek můžete mít kompletní vzduchový podvozek. Užitečná hmotnost může být až 745 kg a za auto lze zapřáhnout až 2100 kg těžký přívěs. Za příplatek lze vůz vybavit asistencí pro jízdu s přívěsem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér je prakticky převzatý ze sedanu třídy E. I kombi bude umět jezdit částečně samo a lze ho také ovládat na dálku. Vrchol tvoří prozatím verze E 43 AMG 4Matic

Mercedes-Benz třídy E Combi může být vybaven i zábavním systémem pro zadní sedadla včetně iPadů a automobilka také vyvinula speciální dětské sedačky pro děti ve věku zhruba od čtyř do dvanácti let a o tělesné hmotnosti od 15 do 36 kg.

Nechybí samozřejmě možnost vybavit novou třídu E Combi všemožnými asistenty, které jsou dostupné už pro sedan třídy E. Takže i kombík umí částečně jezdit sám a rovněž ho můžete zaparkovat pomocí dálkového ovládání.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz třídy E Combi
  2. Fotogalerie: Mercedes-Benz třídy E Combi
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků