Nový Mercedes-Benz třídy E bude jezdit úplně sám i v dálničních rychlostech

Nový Mercedes-Benz třídy E bude jezdit úplně sám i v dálničních rychlostech

Automobilka Mercedes se chystá na budoucnost bez řidiče, respektive bez nutné asistence řidiče. Už příští generace oblíbeného sedanu a kombi třídy E dostane systém pro autonomní jízdu, který zvládne auto řídit sám i ve vyšších, například dálničních rychlostech.

Video | Zajímavosti | Bezpečnost | Luxusní auta | Cestování | Mercedes-Benz

Video: Mercedes třídy S může jet úplně sám. Potřebuje jen plechovku

Současný Mercedes-Benz třídy S nabízí za příplatek 2250 eur systém, který umí vozidlo řídit sám v rychlostech do 60 km/h především v koloně na dálnici. Jen v Německu si ho prý koupilo 90 % zákazníků nové třídy S. Nová generace třídy E má ale možnosti posunout ještě dál.

Auto bude schopné spolehlivě jezdit samo i na dálnici v rychlostech do asi 130 km/h. Mercedes v současné době intenzivně testuje možnosti a auto už je poměrně inteligentní, jak uvádí Thomas Weber, šéf vývoje Daimleru, pro Automotive News.

Video | Autosalony | Technika | Bezpečnost | Mercedes-Benz | Frankfurt 2013

Mercedes S 500 ujel 100 km bez řidiče v běžném provozu

Prototypy, které využívají senzory, radar a kamery, prý mají ještě občas problém třeba s ostrými stíny stromů či staveb, ale jinak je funkce již nyní uspokojivá. Ostré zatáčky ale systém neumí a ani nemá v plánu umět. Funkce autonomní jízdy je určena na dálnice a široké silnice. Navíc pořád vyžaduje od řidiče ruku na volantu.

Systémy autonomní jízdy se podle Mercedesu dostanou na trh poměrně rychle, ale v cestě jim možná bude stát legislativa. Prozatím je totiž řidič plně odpovědný za auto a automobilky se pojišťují tím, že vyžadují ruce na volantu. Podle Mercedesu pak ale plně autonomní systémy nebudou dávat smysl a zákazníci je nebudou kupovat.

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 16 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků