Nový Mercedes-Benz třídy E bude jezdit úplně sám i v dálničních rychlostech

Nový Mercedes-Benz třídy E bude jezdit úplně sám i v dálničních rychlostech

Automobilka Mercedes se chystá na budoucnost bez řidiče, respektive bez nutné asistence řidiče. Už příští generace oblíbeného sedanu a kombi třídy E dostane systém pro autonomní jízdu, který zvládne auto řídit sám i ve vyšších, například dálničních rychlostech.

Video: Mercedes třídy S může jet úplně sám. Potřebuje jen plechovku

Video: Mercedes třídy S může jet úplně sám. Potřebuje jen plechovku

Současný Mercedes-Benz třídy S nabízí za příplatek 2250 eur systém, který umí vozidlo řídit sám v rychlostech do 60 km/h především v koloně na dálnici. Jen v Německu si ho prý koupilo 90 % zákazníků nové třídy S. Nová generace třídy E má ale možnosti posunout ještě dál.

Auto bude schopné spolehlivě jezdit samo i na dálnici v rychlostech do asi 130 km/h. Mercedes v současné době intenzivně testuje možnosti a auto už je poměrně inteligentní, jak uvádí Thomas Weber, šéf vývoje Daimleru, pro Automotive News.

Mercedes S 500 ujel 100 km bez řidiče v běžném provozu

Mercedes S 500 ujel 100 km bez řidiče v běžném provozu

Prototypy, které využívají senzory, radar a kamery, prý mají ještě občas problém třeba s ostrými stíny stromů či staveb, ale jinak je funkce již nyní uspokojivá. Ostré zatáčky ale systém neumí a ani nemá v plánu umět. Funkce autonomní jízdy je určena na dálnice a široké silnice. Navíc pořád vyžaduje od řidiče ruku na volantu.

Systémy autonomní jízdy se podle Mercedesu dostanou na trh poměrně rychle, ale v cestě jim možná bude stát legislativa. Prozatím je totiž řidič plně odpovědný za auto a automobilky se pojišťují tím, že vyžadují ruce na volantu. Podle Mercedesu pak ale plně autonomní systémy nebudou dávat smysl a zákazníci je nebudou kupovat.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

dnes | Jan Mička
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků