Nový Mercedes-Benz třídy E bude jezdit úplně sám i v dálničních rychlostech

Nový Mercedes-Benz třídy E bude jezdit úplně sám i v dálničních rychlostech

Automobilka Mercedes se chystá na budoucnost bez řidiče, respektive bez nutné asistence řidiče. Už příští generace oblíbeného sedanu a kombi třídy E dostane systém pro autonomní jízdu, který zvládne auto řídit sám i ve vyšších, například dálničních rychlostech.

Video: Mercedes třídy S může jet úplně sám. Potřebuje jen plechovku

Video: Mercedes třídy S může jet úplně sám. Potřebuje jen plechovku

Současný Mercedes-Benz třídy S nabízí za příplatek 2250 eur systém, který umí vozidlo řídit sám v rychlostech do 60 km/h především v koloně na dálnici. Jen v Německu si ho prý koupilo 90 % zákazníků nové třídy S. Nová generace třídy E má ale možnosti posunout ještě dál.

Auto bude schopné spolehlivě jezdit samo i na dálnici v rychlostech do asi 130 km/h. Mercedes v současné době intenzivně testuje možnosti a auto už je poměrně inteligentní, jak uvádí Thomas Weber, šéf vývoje Daimleru, pro Automotive News.

Mercedes S 500 ujel 100 km bez řidiče v běžném provozu

Mercedes S 500 ujel 100 km bez řidiče v běžném provozu

Prototypy, které využívají senzory, radar a kamery, prý mají ještě občas problém třeba s ostrými stíny stromů či staveb, ale jinak je funkce již nyní uspokojivá. Ostré zatáčky ale systém neumí a ani nemá v plánu umět. Funkce autonomní jízdy je určena na dálnice a široké silnice. Navíc pořád vyžaduje od řidiče ruku na volantu.

Systémy autonomní jízdy se podle Mercedesu dostanou na trh poměrně rychle, ale v cestě jim možná bude stát legislativa. Prozatím je totiž řidič plně odpovědný za auto a automobilky se pojišťují tím, že vyžadují ruce na volantu. Podle Mercedesu pak ale plně autonomní systémy nebudou dávat smysl a zákazníci je nebudou kupovat.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 35 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků