Nový Mercedes-Benz třídy E bude jezdit úplně sám i v dálničních rychlostech

Nový Mercedes-Benz třídy E bude jezdit úplně sám i v dálničních rychlostech

Automobilka Mercedes se chystá na budoucnost bez řidiče, respektive bez nutné asistence řidiče. Už příští generace oblíbeného sedanu a kombi třídy E dostane systém pro autonomní jízdu, který zvládne auto řídit sám i ve vyšších, například dálničních rychlostech.

Video: Mercedes třídy S může jet úplně sám. Potřebuje jen plechovku

Video: Mercedes třídy S může jet úplně sám. Potřebuje jen plechovku

Současný Mercedes-Benz třídy S nabízí za příplatek 2250 eur systém, který umí vozidlo řídit sám v rychlostech do 60 km/h především v koloně na dálnici. Jen v Německu si ho prý koupilo 90 % zákazníků nové třídy S. Nová generace třídy E má ale možnosti posunout ještě dál.

Auto bude schopné spolehlivě jezdit samo i na dálnici v rychlostech do asi 130 km/h. Mercedes v současné době intenzivně testuje možnosti a auto už je poměrně inteligentní, jak uvádí Thomas Weber, šéf vývoje Daimleru, pro Automotive News.

Mercedes S 500 ujel 100 km bez řidiče v běžném provozu

Mercedes S 500 ujel 100 km bez řidiče v běžném provozu

Prototypy, které využívají senzory, radar a kamery, prý mají ještě občas problém třeba s ostrými stíny stromů či staveb, ale jinak je funkce již nyní uspokojivá. Ostré zatáčky ale systém neumí a ani nemá v plánu umět. Funkce autonomní jízdy je určena na dálnice a široké silnice. Navíc pořád vyžaduje od řidiče ruku na volantu.

Systémy autonomní jízdy se podle Mercedesu dostanou na trh poměrně rychle, ale v cestě jim možná bude stát legislativa. Prozatím je totiž řidič plně odpovědný za auto a automobilky se pojišťují tím, že vyžadují ruce na volantu. Podle Mercedesu pak ale plně autonomní systémy nebudou dávat smysl a zákazníci je nebudou kupovat.

Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

dnes | David Rusol | 6 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky