Nová generace Mercedesu-Benz třídy C (W206) se již kompletně odhaluje a do řady nejnovějších modelů značky nastupuje silně inspirovaná poslední limuzínou třídy S, a to především v interiéru. 

Nová generace Mercedesu-Benz třídy C (W206) se již kompletně odhaluje a do řady nejnovějších modelů značky nastupuje silně inspirovaná poslední limuzínou třídy S, a to především v interiéru. 

Exteriér je klasickou evolucí, na kterou si každý udělá vlastní názor. Po boku sedanu přitom značka hned zveřejňuje i podobu praktičtějšího kombi.

Exteriér je klasickou evolucí, na kterou si každý udělá vlastní názor. Po boku sedanu přitom značka hned zveřejňuje i podobu praktičtějšího kombi.

Nové „céčko“ stojí na modulární platformě s pohonem zadních kol MRA (Modular Rear Architecture).

Nové „céčko“ stojí na modulární platformě s pohonem zadních kol MRA (Modular Rear Architecture).

Po stránce rozměrů opět trochu povyrostlo, na což Mercedes odpovídá poprvé u třídy C i možností systému natáčení kol zadní nápravy (úhel natočení až 2,5 stupně).

Po stránce rozměrů opět trochu povyrostlo, na což Mercedes odpovídá poprvé u třídy C i možností systému natáčení kol zadní nápravy (úhel natočení až 2,5 stupně).

Vpředu je nová čtyřprvková náprava, vzadu pak víceprvková. Adaptivní tlumiče nechybí v příplatcích, kdežto vzduchové odpružení zadní nápravy je standardem u plug-in hybridních modelů (sedanu i kombi).

Vpředu je nová čtyřprvková náprava, vzadu pak víceprvková. Adaptivní tlumiče nechybí v příplatcích, kdežto vzduchové odpružení zadní nápravy je standardem u plug-in hybridních modelů (sedanu i kombi).

Sedan třídy C měří na délku 4751 mm (+65 mm), na šířku 1820 mm (+10 mm), zatímco výška se lehce snížila na 1438 mm (-9 mm). Rozvor se protáhl na 2865 mm (+25 mm), což má zajistit více místa uvnitř pro cestující vpředu i vzadu.

Sedan třídy C měří na délku 4751 mm (+65 mm), na šířku 1820 mm (+10 mm), zatímco výška se lehce snížila na 1438 mm (-9 mm). Rozvor se protáhl na 2865 mm (+25 mm), což má zajistit více místa uvnitř pro cestující vpředu i vzadu.

Objem kufru sedanu zůstává na dosavadních 455 litrech (VDA). U kombi došlo ke zvětšení o 30 litrů na celkem 490 litrů (max. 1510 litrů po sklopení zadních sedaček).

Objem kufru sedanu zůstává na dosavadních 455 litrech (VDA). U kombi došlo ke zvětšení o 30 litrů na celkem 490 litrů (max. 1510 litrů po sklopení zadních sedaček).

V interiéru používá „céčko“ styl architektury palubní desky limuzíny třídy S. Mercedes tak opět vsadil na velký displej představující vlastně celý středový panel.

V interiéru používá „céčko“ styl architektury palubní desky limuzíny třídy S. Mercedes tak opět vsadil na velký displej představující vlastně celý středový panel.

Obrazovka infotainmentu má standardně 9,5 palce, vyšší výbavy dostanou až 11,9 palce. Různé jsou v závislosti na výbavě i velikosti digitálního přístrojového štítu – 10,25 palce nebo 12,3 palce.

Obrazovka infotainmentu má standardně 9,5 palce, vyšší výbavy dostanou až 11,9 palce. Různé jsou v závislosti na výbavě i velikosti digitálního přístrojového štítu – 10,25 palce nebo 12,3 palce.

Po vzoru třídy S pak „céčko“ spoléhá na druhou generaci systému MBUX s chytrým hlasovým asistentem.

Po vzoru třídy S pak „céčko“ spoléhá na druhou generaci systému MBUX s chytrým hlasovým asistentem.

Systém teď umí komunikovat i s chytrými spotřebiči a systémy moderních domů jako Bosch Smart Home a Samsung SmartThings. Při cestě z práce si tak může řidič na dálku zapnout a nastavit třeba klimatizaci doma.

Systém teď umí komunikovat i s chytrými spotřebiči a systémy moderních domů jako Bosch Smart Home a Samsung SmartThings. Při cestě z práce si tak může řidič na dálku zapnout a nastavit třeba klimatizaci doma.

Použitými materiály, dekory a čalouněním chtěl Mercedes ve třídě C vytvořit ještě luxusnější atmosféru, do které po vzoru dalších modelů zapadá i rozsáhlé ambientní osvětlení.

Použitými materiály, dekory a čalouněním chtěl Mercedes ve třídě C vytvořit ještě luxusnější atmosféru, do které po vzoru dalších modelů zapadá i rozsáhlé ambientní osvětlení.

Po stránce dodatečné výbavy nechybí velký barevný head-up displej a samozřejmě poslední armáda asistenčních systémů zajišťujících částečně autonomní jízdu. Na příď se volitelně dostávají i chytré světlomety Digital Light s funkcí projekce.

Po stránce dodatečné výbavy nechybí velký barevný head-up displej a samozřejmě poslední armáda asistenčních systémů zajišťujících částečně autonomní jízdu. Na příď se volitelně dostávají i chytré světlomety Digital Light s funkcí projekce.

Jak už víme, nová generace třídy C se výhradně spolehne na čtyřválcové jednotky, všechny přitom využijí určité formy elektrifikace (mild- či plug-in hybrid).

Jak už víme, nová generace třídy C se výhradně spolehne na čtyřválcové jednotky, všechny přitom využijí určité formy elektrifikace (mild- či plug-in hybrid).

Začíná se zážehovým 48V mild-hybridem o objemu 1,5 litru ve verzi C 180 (125 kW/170 k), pokračuje výkonnější patnáctistovkou C 200 (150 kW/204 k) rovněž s pohonem všech kol 4Matic, který je dostupný i pro silnější dvoulitr C 300 (190 kW/258 k).

Začíná se zážehovým 48V mild-hybridem o objemu 1,5 litru ve verzi C 180 (125 kW/170 k), pokračuje výkonnější patnáctistovkou C 200 (150 kW/204 k) rovněž s pohonem všech kol 4Matic, který je dostupný i pro silnější dvoulitr C 300 (190 kW/258 k).

Mercedes stále nezapomíná na diesely, které však také vybavil mild-hybridní technologií. V nabídce se tedy objevují naftové dvoulitry C 220 d (147 kW/200 k) a C 300 d (195 kW/265 k) s pohonem zadních kol.

Mercedes stále nezapomíná na diesely, které však také vybavil mild-hybridní technologií. V nabídce se tedy objevují naftové dvoulitry C 220 d (147 kW/200 k) a C 300 d (195 kW/265 k) s pohonem zadních kol.

Později doplní nabídku plug-in hybridní motorizace, benzinové i naftové, které díky baterii o kapacitě 25,4 kWh zajistí dojezd čistě na elektřinu až 100 km. Všechny motory nové třídy C použijí devítistupňovou automatickou převodovku.

Později doplní nabídku plug-in hybridní motorizace, benzinové i naftové, které díky baterii o kapacitě 25,4 kWh zajistí dojezd čistě na elektřinu až 100 km. Všechny motory nové třídy C použijí devítistupňovou automatickou převodovku.

V Evropě chce Mercedes spustit objednávky nové generace třídy C už v březnu. K prvním zákazníkům se vozy dostanou v létě. Základní cenovky ještě neznáme.

V Evropě chce Mercedes spustit objednávky nové generace třídy C už v březnu. K prvním zákazníkům se vozy dostanou v létě. Základní cenovky ještě neznáme.

Dále však vyhlížíme ostrou plug-in hybridní verzi od divize AMG, stejně jako robustnější variantu kombíku All-Terrain po vzoru větší třídy E.  

Dále však vyhlížíme ostrou plug-in hybridní verzi od divize AMG, stejně jako robustnější variantu kombíku All-Terrain po vzoru větší třídy E.  

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

Exteriér je klasickou evolucí, na kterou si každý udělá vlastní názor. Po boku sedanu přitom značka hned zveřejňuje i podobu praktičtějšího kombi.
Nové „céčko“ stojí na modulární platformě s pohonem zadních kol MRA (Modular Rear Architecture).
Po stránce rozměrů opět trochu povyrostlo, na což Mercedes odpovídá poprvé u třídy C i možností systému natáčení kol zadní nápravy (úhel natočení až 2,5 stupně).
Vpředu je nová čtyřprvková náprava, vzadu pak víceprvková. Adaptivní tlumiče nechybí v příplatcích, kdežto vzduchové odpružení zadní nápravy je standardem u plug-in hybridních modelů (sedanu i kombi).
58
Fotogalerie

Nový Mercedes-Benz třídy C už dostal i základní diesel. Pod 1,1 milionu nejde

Nejnovější třída C dále rozšiřuje svou nabídku motorizací. Stále však nejsme u konce.

Nový Mercedes-Benz třídy C (W206) se nám oficiálně představil už letos v únoru, na širší nabídku motorizací jsme si však museli i po dřívějším spuštění konfigurátoru docela počkat. Teď už každopádně rozšířila paletu „céčka“ i základní naftová motorizace. Celkově tak nyní standardní třída C nabízí celkem desítku motorizací, když počítáme samostatně i varianty s pohonem všech kol 4Matic. A to Mercedes ještě nepředvedl očekávaný plug-in hybrid.

Jak už víme, třída C přešla v nové generaci na kompletně elektrifikovanou paletu motorů, nyní výhradně čtyřválcové mild-hybridy v zážehové i vznětové verzi, a to vždy ve spojení s devítistupňovou automatickou převodovkou. Mild-hybridem je tedy i nově doplněný výchozí diesel C 200 d, jehož dvoulitr nabízí 120 kW (163 koní), plus 15 kW (20 koní) navíc v rámci elektrického „boostu“ stejně jako u dalších motorů v nabídce.

C 200 d začíná s karoserií sedanu od ceny 1.125.300 Kč, v případě zvolení kombi čekejte příplatek 39.930 Kč (1.165.230 Kč). Pohon všech kol pak není pro základní diesel dostupný. Současnou nabídku motorizací a cen třídy C včetně benzinových verzí si můžete prohlédnout níže v tabulkách.

V základu „céčka“ očekávejte 17palcová litá kola, digitální přístrojový štít, velký infotainment MBUX s navigací, automatickou klimatizaci, vyhřívání předních sedadel, asistent hlídání mrtvého úhlu, zadní parkovací senzory s kamerou, adaptivní LED světlomety High Performance, samostmívací vnitřní zpětné zrcátko, středový airbag nebo bezdrátové nabíjení pro telefony.

Základní konfiguraci lze poté rozšířit o luxusní linie Avantgarde či sportovní AMG. Linie AMG přidá za 129.082 Kč vedle ostřejšího vzhledu i sportovní volant, lepší sedadla, čalounění umělou kůží, ambientní osvětlení, 18palcová kola AMG nebo větší brzdové kotouče vpředu. Avantgarde za 57.992 Kč také upravuje exteriér (větší porce chromu nebo 18palcová kola) i interiér vozu (například komfortnější sedadla).

Mercedes-Benz třídy C (W206): Technická data a ceny zážehových motorizací 
Motorizace C 180 C 200 C 300
Zdvihový objem [cm3] 1496 1496 1999
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon
[kW/min]
125/5500-
6100
150/5800-
6100
190/5800
Točivý moment
[N.m/min]
250/1800-
4000
300/1800-
4000
400/2000-
3200
Elektrický boost [kW]+[N.m] 15+200 15+200 15+200
Převodovka 9A 9A 9A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,6 7,3(7,1) 6,0(6,0)
Max. rychlost [km/h] 231 246(241) 250(250)
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,2-6,5 6,2-6,6
(6,5-6,9)
6,6-7,0
(7,0-7,3)
Pohotovostní hmotnost [kg] 1625 1650(1705) 1675(1730)
Základní cena [Kč] 1.049.070 1.122.880
(1.188.220)
1.321.320
(1.386.660)
V závorkách uvedeny hodnoty pro verze s pohonem všech kol 4Matic.
Mercedes-Benz třídy C (W206): Technická data a ceny vznětových motorizací 
Motorizace C 200 d C 220 d C 300 d
Zdvihový objem [cm3] 1993 1993 1993
Válce/ventily 4/4 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 120/3200-
4400
147/4200 195/4200
Točivý moment [N.m/min] 380/- 440/1800-
2800
550/1800-
2200
Elektrický boost [kW]+[N.m] 15+200 15+200 15+200
Převodovka 9A 9A 9A
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,7 7,3(7,4) 5,7(5,9)
Max. rychlost [km/h] 230 245(239) 250(250)
Komb. spotřeba [l/100 km] 4,2-4,5 4,4-5,2
(4,7-5,5)
5,0-5,6
(5,1-5,8)
Pohotovostní hmotnost [kg] 1725 1730(1780) 1775(1825)
Základní cena [Kč] 1.125.300 1.205.160
(1.270.500)
1.412.070
(1.477.410)
V závorkách uvedeny hodnoty pro verze s pohonem všech kol 4Matic.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud