Nová generace Mercedesu-Benz třídy C (W206) se již kompletně odhaluje a do řady nejnovějších modelů značky nastupuje silně inspirovaná poslední limuzínou třídy S, a to především v interiéru. 

Nová generace Mercedesu-Benz třídy C (W206) se již kompletně odhaluje a do řady nejnovějších modelů značky nastupuje silně inspirovaná poslední limuzínou třídy S, a to především v interiéru. 

Exteriér je klasickou evolucí, na kterou si každý udělá vlastní názor. Po boku sedanu přitom značka hned zveřejňuje i podobu praktičtějšího kombi.

Exteriér je klasickou evolucí, na kterou si každý udělá vlastní názor. Po boku sedanu přitom značka hned zveřejňuje i podobu praktičtějšího kombi.

Nové „céčko“ stojí na modulární platformě s pohonem zadních kol MRA (Modular Rear Architecture).

Nové „céčko“ stojí na modulární platformě s pohonem zadních kol MRA (Modular Rear Architecture).

Po stránce rozměrů opět trochu povyrostlo, na což Mercedes odpovídá poprvé u třídy C i možností systému natáčení kol zadní nápravy (úhel natočení až 2,5 stupně).

Po stránce rozměrů opět trochu povyrostlo, na což Mercedes odpovídá poprvé u třídy C i možností systému natáčení kol zadní nápravy (úhel natočení až 2,5 stupně).

Vpředu je nová čtyřprvková náprava, vzadu pak víceprvková. Adaptivní tlumiče nechybí v příplatcích, kdežto vzduchové odpružení zadní nápravy je standardem u plug-in hybridních modelů (sedanu i kombi).

Vpředu je nová čtyřprvková náprava, vzadu pak víceprvková. Adaptivní tlumiče nechybí v příplatcích, kdežto vzduchové odpružení zadní nápravy je standardem u plug-in hybridních modelů (sedanu i kombi).

Sedan třídy C měří na délku 4751 mm (+65 mm), na šířku 1820 mm (+10 mm), zatímco výška se lehce snížila na 1438 mm (-9 mm). Rozvor se protáhl na 2865 mm (+25 mm), což má zajistit více místa uvnitř pro cestující vpředu i vzadu.

Sedan třídy C měří na délku 4751 mm (+65 mm), na šířku 1820 mm (+10 mm), zatímco výška se lehce snížila na 1438 mm (-9 mm). Rozvor se protáhl na 2865 mm (+25 mm), což má zajistit více místa uvnitř pro cestující vpředu i vzadu.

Objem kufru sedanu zůstává na dosavadních 455 litrech (VDA). U kombi došlo ke zvětšení o 30 litrů na celkem 490 litrů (max. 1510 litrů po sklopení zadních sedaček).

Objem kufru sedanu zůstává na dosavadních 455 litrech (VDA). U kombi došlo ke zvětšení o 30 litrů na celkem 490 litrů (max. 1510 litrů po sklopení zadních sedaček).

V interiéru používá „céčko“ styl architektury palubní desky limuzíny třídy S. Mercedes tak opět vsadil na velký displej představující vlastně celý středový panel.

V interiéru používá „céčko“ styl architektury palubní desky limuzíny třídy S. Mercedes tak opět vsadil na velký displej představující vlastně celý středový panel.

Obrazovka infotainmentu má standardně 9,5 palce, vyšší výbavy dostanou až 11,9 palce. Různé jsou v závislosti na výbavě i velikosti digitálního přístrojového štítu – 10,25 palce nebo 12,3 palce.

Obrazovka infotainmentu má standardně 9,5 palce, vyšší výbavy dostanou až 11,9 palce. Různé jsou v závislosti na výbavě i velikosti digitálního přístrojového štítu – 10,25 palce nebo 12,3 palce.

Po vzoru třídy S pak „céčko“ spoléhá na druhou generaci systému MBUX s chytrým hlasovým asistentem.

Po vzoru třídy S pak „céčko“ spoléhá na druhou generaci systému MBUX s chytrým hlasovým asistentem.

Systém teď umí komunikovat i s chytrými spotřebiči a systémy moderních domů jako Bosch Smart Home a Samsung SmartThings. Při cestě z práce si tak může řidič na dálku zapnout a nastavit třeba klimatizaci doma.

Systém teď umí komunikovat i s chytrými spotřebiči a systémy moderních domů jako Bosch Smart Home a Samsung SmartThings. Při cestě z práce si tak může řidič na dálku zapnout a nastavit třeba klimatizaci doma.

Použitými materiály, dekory a čalouněním chtěl Mercedes ve třídě C vytvořit ještě luxusnější atmosféru, do které po vzoru dalších modelů zapadá i rozsáhlé ambientní osvětlení.

Použitými materiály, dekory a čalouněním chtěl Mercedes ve třídě C vytvořit ještě luxusnější atmosféru, do které po vzoru dalších modelů zapadá i rozsáhlé ambientní osvětlení.

Po stránce dodatečné výbavy nechybí velký barevný head-up displej a samozřejmě poslední armáda asistenčních systémů zajišťujících částečně autonomní jízdu. Na příď se volitelně dostávají i chytré světlomety Digital Light s funkcí projekce.

Po stránce dodatečné výbavy nechybí velký barevný head-up displej a samozřejmě poslední armáda asistenčních systémů zajišťujících částečně autonomní jízdu. Na příď se volitelně dostávají i chytré světlomety Digital Light s funkcí projekce.

Jak už víme, nová generace třídy C se výhradně spolehne na čtyřválcové jednotky, všechny přitom využijí určité formy elektrifikace (mild- či plug-in hybrid).

Jak už víme, nová generace třídy C se výhradně spolehne na čtyřválcové jednotky, všechny přitom využijí určité formy elektrifikace (mild- či plug-in hybrid).

Začíná se zážehovým 48V mild-hybridem o objemu 1,5 litru ve verzi C 180 (125 kW/170 k), pokračuje výkonnější patnáctistovkou C 200 (150 kW/204 k) rovněž s pohonem všech kol 4Matic, který je dostupný i pro silnější dvoulitr C 300 (190 kW/258 k).

Začíná se zážehovým 48V mild-hybridem o objemu 1,5 litru ve verzi C 180 (125 kW/170 k), pokračuje výkonnější patnáctistovkou C 200 (150 kW/204 k) rovněž s pohonem všech kol 4Matic, který je dostupný i pro silnější dvoulitr C 300 (190 kW/258 k).

Mercedes stále nezapomíná na diesely, které však také vybavil mild-hybridní technologií. V nabídce se tedy objevují naftové dvoulitry C 220 d (147 kW/200 k) a C 300 d (195 kW/265 k) s pohonem zadních kol.

Mercedes stále nezapomíná na diesely, které však také vybavil mild-hybridní technologií. V nabídce se tedy objevují naftové dvoulitry C 220 d (147 kW/200 k) a C 300 d (195 kW/265 k) s pohonem zadních kol.

Později doplní nabídku plug-in hybridní motorizace, benzinové i naftové, které díky baterii o kapacitě 25,4 kWh zajistí dojezd čistě na elektřinu až 100 km. Všechny motory nové třídy C použijí devítistupňovou automatickou převodovku.

Později doplní nabídku plug-in hybridní motorizace, benzinové i naftové, které díky baterii o kapacitě 25,4 kWh zajistí dojezd čistě na elektřinu až 100 km. Všechny motory nové třídy C použijí devítistupňovou automatickou převodovku.

V Evropě chce Mercedes spustit objednávky nové generace třídy C už v březnu. K prvním zákazníkům se vozy dostanou v létě. Základní cenovky ještě neznáme.

V Evropě chce Mercedes spustit objednávky nové generace třídy C už v březnu. K prvním zákazníkům se vozy dostanou v létě. Základní cenovky ještě neznáme.

Dále však vyhlížíme ostrou plug-in hybridní verzi od divize AMG, stejně jako robustnější variantu kombíku All-Terrain po vzoru větší třídy E.  

Dále však vyhlížíme ostrou plug-in hybridní verzi od divize AMG, stejně jako robustnější variantu kombíku All-Terrain po vzoru větší třídy E.  

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

 Zdroj: Mercedes-Benz 

| Zdroj: Mercedes-Benz 

Exteriér je klasickou evolucí, na kterou si každý udělá vlastní názor. Po boku sedanu přitom značka hned zveřejňuje i podobu praktičtějšího kombi.
Nové „céčko“ stojí na modulární platformě s pohonem zadních kol MRA (Modular Rear Architecture).
Po stránce rozměrů opět trochu povyrostlo, na což Mercedes odpovídá poprvé u třídy C i možností systému natáčení kol zadní nápravy (úhel natočení až 2,5 stupně).
Vpředu je nová čtyřprvková náprava, vzadu pak víceprvková. Adaptivní tlumiče nechybí v příplatcích, kdežto vzduchové odpružení zadní nápravy je standardem u plug-in hybridních modelů (sedanu i kombi).
58
Fotogalerie

Nový Mercedes-Benz třídy C má první české ceny. Začíná lehce nad milionem

Interiér inspirovaný vrcholnou třídou, ale pod kapotou jen čtyřválcové motory. Nový Mercedes-Benz třídy C si už můžete konfigurovat dle libosti. Zatím ale ne všechny verze.

Po únorovém debutu se nový Mercedes-Benz třídy C (W206) dostal i do českého konfigurátoru. Větší a modernější malá limuzína s kombíkem spoléhají výhradně na čtyřválcové motorizace, které všechny využívají určitou formu elektrifikace. Nyní se můžeme podívat, jak si na českém trhu cenově stojí první kousky.

Na začátku nabídky stojí limuzína C180. Pod tímto označením se skrývá mild-hybridní patnáctistovka o výkonu 125 kW (170 koní). Elektrický boost však dokáže přispět u všech zmíněných verzí ještě dvaceti koňmi k dobru. Stojí 1.049.070 Kč. Již ve standardu dostanete digitální přístrojový štít a velký infotainment. Panel pro ovládání klimatizace je v základním uspořádání oddělený.

Nabídka pokračuje motorizací C 200, která z patnáctistovky doluje 204 koní. Zde už je ovládání klimatizace v jednom panelu s infotainmentem. Limuzína vyjde na 1.122.880 Kč. U této motorizace už lze sáhnout i po karoserii kombi, která je o 39.930 Kč dražší. K dispozici je i pohon všech kol za příplatek 65.340 Kč.

Vrcholem zážehových motorizací je prozatím přeplňovaný dvoulitr C 300 s výkonem 258 koní, který stojí 1.321.320 Kč s pohonem zadních kol a 1.386.660 Kč ve čtyřkolce. Vznětové motorizace startují verzí C 220 d o výkonu 200 koní za minimálně 1.205.160 Kč jako limuzína a 1.245.090 v karoserii kombi.

Zatím nejdražší a nejsilnější motorizací je vznětová varianta C 300 d o výkonu 265 koní za 1.412.070 Kč. Kombi je opět o necelých 40.000 Kč dražší. Všechny motorizace jsou spárované s devítistupňovou automatickou převodovkou 9G-Tronic. Základní konfigurace lze rozšířit o luxusní linii Avantgarde či sportovní AMG.

Linie AMG přidá za necelých 130.000 Kč vedle ostřejšího vzhledu i sportovní volant, lepší sedadla, 18palcová kola či větší brzdové kotouče vpředu. Vnitřek vozů si pak můžete vylepšit třeba o dřevěné obložení. Výbavu pak lze doplnit o různé pakety. Třeba elektricky ovládaná přední sedadla, sady Keyless Go a Digital Light či parkovací kamera s rozhledem okolo celého vozu jsou v jednom balíčku za 95.682 Kč.

Balíček s panoramatickým střešním oknem, audiosystémem Burmester, head-up displejem, streamovací službou pro infotainment a automatickou klimatizací Thermotronic vás vyjde na 203.586 Kč. Na rozšíření nabídky o další motorizace si ještě chvíli počkáme.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud