Nový Mercedes-Benz SL se ideově vrátí ke Gullwingu. Pomůže i AMG

Už v příštím roce se fanoušci Mercedesu dočkají světové premiéry nové generace třídy SL. Podle tvůrců se vůz vrátí ke svým kořenům, retro-design bychom ale čekat neměli.

Od roku 1953 patří Mercedes SL nejrespektovanějším sportovním automobilům na světě, pravdou ale je, že jeho poslední generace měly stále rozsáhlejší luxusnější výbavu, která z nich dělala spíše přerostlé a těžké Gran Turismo bez střechy než lehkonohého elegantního atleta.

Mercedes SLC přijíždí v rozlučkové edici. Odkazuje na původní SLK z 90. let

Mercedes SLC přijíždí v rozlučkové edici. Odkazuje na původní SLK z 90. let

Tím neříkáme, že je na tomto přístupu něco špatně, svou klientelu si tohle auto stejně vždycky našlo. Nicméně teď se zdá, že i v Mercedesu mají pocit, že se jejich dvoudveřová chlouba poněkud vzdálila původním ideálům. Řešení? Podle zástupců automobilky by se měla nová generace ohlédnout do historie.

Tvrdí to alespoň britský týdeník Autocar, který měl nedávno možnost vyzpovídat Gordena Wagenera, šéfdesignéra koncernu Daimler od roku 2016. V rozhovoru přiznal, že „není velkým fanouškem retra“, takže sedmá generace třídy SL rozhodně nebude připomínat původní Gullwing. Prozradil ale, že se tato modelová řada vrátí ke svým sportovním kořenům.

Mercedes-Benz 190 SL (W121): Ponton sportovcem

Mercedes-Benz 190 SL (W121): Ponton sportovcem

Nejkrásnější SL je pro mě původní 300,“ řekl Wagener a dodal, „Myslím, že se nám povedlo vzít z něj část původní DNA, jako jsou třeba proporce, povrchová úprava a podobné detaily.“ Co přesně tím ředitel stylistického oddělení a člen představenstva myslel, dnes přesně netušíme. Na to byla jeho slova (s výjimkou těch proporcí) příliš obecná, každopádně pokud nám je známo, lehkost a obratnost ještě žádnému automobilu neublížily.

První kamuflované testovací prototypy, které se začaly objevovat nejen na německých silnicích, naznačují, že příští SL opět dostane dlouhou přední kapotu, nicméně to vypadá, že vzduch bude řezat mnohem ostřejší příď.

TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Pokud jde o pohonné jednotky a jednotlivé varianty, po internetu již koluje prozatím oficiálně nepotvrzený seznam chystaných modelů. Překvapivé je, že většinou by se mělo jednat o vozy s pohonem všech kol. Základem by mělo být provedení SL 43, nad ním budou stát SL 53 4Matic+ a SL 53 e 4Matic a ještě o stupínek výš bude SL 55 S 4Matic+. Vrcholné verze pak mají nést označení SL 63 4Matic+ a SL 73 e 4Matic+.

Že proběhne částečná hybridizace SL, je nasnadě, otázkou ale zůstává, jestli luxusnímu Mercedesu zůstanou alespoň víceválcové motory. Šestiválec považujeme tak trochu za samozřejmost, ve dvanáctiválec ani nedoufáme a snad mezi předními koly zůstane alespoň V8. S naladěním techniky pomůže automobilce její sportovní divize AMG, přičemž SL by mělo sdílet svou platformu s budoucí generací AMG GT. Kanibalizace se Wagener neobává. „GT bude spíše supersport, zatímco SL klasickým sporťákem.“

TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků
S elektrickou Mazdou MX-30 poprvé v Česku: Když to musí být, ať je to takhle!

Mazda MX-30

Nenechejte se zmást německou espézetkou. Novou Mazdu MX-30 jsme poprvé zkoušeli na českých silnicích a doslova nás nadchla!

2.  7.  2020 | Jan Mička | 33 příspěvků