Nový Mercedes-Benz ML: výkonnější motory, více prostoru

Mercedes-Benz právě zveřejnil oficiální fotografie druhé generace velkého SUV třídy M. Ačkoliv se vzhled novinky příliš nezměnil a je možné ho označit spíše za výraznější facelift, výrazně vylepšena byla technika pod kapotou. (fotografie vč. interiéru)
Nový Mercedes-Benz ML: výkonnější motory, více prostoru

Po mnoha špionážních fotografiích, které jsme na AutoRevue.cz zveřejnili, tu jsou oficiální obrázky nového Mercedes-Benzu třídy M. Podoba SUV nové generace není žádným překvapením, už dříve se totiž ukázala na fotkách špionážních fotografů bez maskování. Ačkoliv se základní design příliš nezměnil, Mercedes hodně zapracoval na aerodynamice; Cd se snížilo z 0,39 na 0,34.

Větší a prostornější

Novinka je 4,79 m dlouhá (+150 mm), 1,90 m široká (+71 mm) a 1,82 vysoká (-9 mm), rozvor narostl o 95 mm na 2 915 mm; díky tomu bude mít ML více vnitřního prostoru. Stejně jako současný model je i ten nový určen především pro americký trh, kde je poptávka po vozech SUV největší. Ve standardu má ML 17" kola 235/65 pro modely s motory V6 a 18" kola 255/55 pro model s osmiválcem. Zvětšen byl i zavazadlový prostor, který má po sklopení dělených sedadel (63:37) délku 2,10 m a objem 2 050 l (+30 l). 

Výstavní premiéru si nové ML odbude na blížícím se detroitském autosalonu. Na trh se pak dostane v létě 2005 se dvě benzínovými a dvěma naftovými motory. Základem bude ML 350 s šestiválcem (200 kW, 350 Nm), druhým benzínem bude ML 500 s pětilitrovým osmiválcem o výkonu 225 kW. Naftu budou reprezentovat verze 280 CDI (140 kW, 440 Nm, spotřeba 9,1 l) a 320 CDI (165 kW, 510 Nm).

Vylepšený podvozek

Všechny motory jsou standardně spojeny se sedmistupňovým automatem 7G-Tronic. Nový ML dostane pohon všech kol další generace, který bude doplněn asistentem pro rozjezd a pro sjíždění kopců a ABS pro použití v terénu. Za příplatek si můžete přikoupit lepší „terénní vlastnosti“ jako redukční převodovku, manuální a automatickou uzávěrku diferenciálu (100 procent) a vzduchový podvozek, který umožní měnit světlou výšku od 110 do 291 mm a současně vylepšuje jízdní komfort. Brodivost novinky je 600 mm.

Svou premiéru si v této třídě odbude bezpečnostní systém Pre-Safe, který je významným krokem ke zvýšení úrovně pasivní bezpečnosti. Díky němu je možné předvídat hrozící havárii a s předstihem tak aktivovat ochranné systémy. Jedná se o napínače bezpečnostních pasů, automaticky stavitelná sedadla do bezpečnostní polohy s optimální ochranou pásů i airbagů či nastavení hlavových opěrek.

Fotogalerie

Tip: Stáhněte si plakáty Mercedes-Benz ML.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 28 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků