Nový Mercedes-Benz ML: výkonnější motory, více prostoru

Mercedes-Benz právě zveřejnil oficiální fotografie druhé generace velkého SUV třídy M. Ačkoliv se vzhled novinky příliš nezměnil a je možné ho označit spíše za výraznější facelift, výrazně vylepšena byla technika pod kapotou. (fotografie vč. interiéru)
Nový Mercedes-Benz ML: výkonnější motory, více prostoru

Po mnoha špionážních fotografiích, které jsme na AutoRevue.cz zveřejnili, tu jsou oficiální obrázky nového Mercedes-Benzu třídy M. Podoba SUV nové generace není žádným překvapením, už dříve se totiž ukázala na fotkách špionážních fotografů bez maskování. Ačkoliv se základní design příliš nezměnil, Mercedes hodně zapracoval na aerodynamice; Cd se snížilo z 0,39 na 0,34.

Větší a prostornější

Novinka je 4,79 m dlouhá (+150 mm), 1,90 m široká (+71 mm) a 1,82 vysoká (-9 mm), rozvor narostl o 95 mm na 2 915 mm; díky tomu bude mít ML více vnitřního prostoru. Stejně jako současný model je i ten nový určen především pro americký trh, kde je poptávka po vozech SUV největší. Ve standardu má ML 17" kola 235/65 pro modely s motory V6 a 18" kola 255/55 pro model s osmiválcem. Zvětšen byl i zavazadlový prostor, který má po sklopení dělených sedadel (63:37) délku 2,10 m a objem 2 050 l (+30 l). 

Výstavní premiéru si nové ML odbude na blížícím se detroitském autosalonu. Na trh se pak dostane v létě 2005 se dvě benzínovými a dvěma naftovými motory. Základem bude ML 350 s šestiválcem (200 kW, 350 Nm), druhým benzínem bude ML 500 s pětilitrovým osmiválcem o výkonu 225 kW. Naftu budou reprezentovat verze 280 CDI (140 kW, 440 Nm, spotřeba 9,1 l) a 320 CDI (165 kW, 510 Nm).

Vylepšený podvozek

Všechny motory jsou standardně spojeny se sedmistupňovým automatem 7G-Tronic. Nový ML dostane pohon všech kol další generace, který bude doplněn asistentem pro rozjezd a pro sjíždění kopců a ABS pro použití v terénu. Za příplatek si můžete přikoupit lepší „terénní vlastnosti“ jako redukční převodovku, manuální a automatickou uzávěrku diferenciálu (100 procent) a vzduchový podvozek, který umožní měnit světlou výšku od 110 do 291 mm a současně vylepšuje jízdní komfort. Brodivost novinky je 600 mm.

Svou premiéru si v této třídě odbude bezpečnostní systém Pre-Safe, který je významným krokem ke zvýšení úrovně pasivní bezpečnosti. Díky němu je možné předvídat hrozící havárii a s předstihem tak aktivovat ochranné systémy. Jedná se o napínače bezpečnostních pasů, automaticky stavitelná sedadla do bezpečnostní polohy s optimální ochranou pásů i airbagů či nastavení hlavových opěrek.

Fotogalerie

Tip: Stáhněte si plakáty Mercedes-Benz ML.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků