Nový Mercedes GLS na prvních fotkách: Luxusní SUV si vyšlápne na BMW X7

Ještě před oficiálním uvedením utíkají na veřejnost první fotografie nové generace Mercedesu-Benz GLS. Takto vypadá nejnovější konkurent BMW X7.

Premiéra nového Mercedesu-Benz GLS je naplánovaná už za pár dní na autosalonu v New Yorku. Ještě před tím ale z automobilky uniká první hrstka oficiálních fotek, která luxusní SUV ukazuje v celé své zavalitosti. Novinka přímo konkurující BMW X7 tedy bude zase představovat pohodlí třídy S na vyšším podvozku.

Po stránce designu tak nakonec i nové GLS zapadne do naposledy uvedeného směru nových Mercedesů a částečně si vypůjčí prvky nedávno uvedeného, menšího GLE. Zmenšily se přední světlomety, přepracován byl přední nárazník i maska a razantní změnou prošla i záď SUV s oblejšími tvary, úzkými svítilnami a výraznými prolisy víka kufru.

BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

Podle zveřejněných informací Mercedesu pak nabídne nové GLS více místa uvnitř, jelikož rozvor vozu naroste o 60 mm na konečných 3137 mm. Mezi nápravami tak bude novinka delší než zmiňované BMW X7 se svými 3104 mm. Zásadní změnou vůči staré generaci GLS bude nová architektura palubní desky vyrovnávající se zbytku vrcholných Mercedesů.

Očekávejte tedy zjednodušenou digitální přístrojovou desku, která bude kombinovaná do jednoho širokého panelu s displejem infotainmentu, jak už jsme dnes u Mercedesu zvyklí. Níže najdete čtyři menší výdechy klimatizace a ovládání funkcí vozu bude probíhat dotykově přes displej, multifunkční volant, dotykovou plochu na středovém tunelu nebo rovněž hlasem.

Nový Mercedes-Benz GLE oficiálně. Dostal chytrý podvozek a oblejší tvary

Nový Mercedes-Benz GLE oficiálně. Dostal chytrý podvozek a oblejší tvary

Také u GLS nebude chybět systém E-Active Body Control, který průběžně mění tvrdost vzduchového odpružení u každého kola zvlášť. Jedná se o vylepšenou verzi systému Magic Body Control, který byl už dříve uveden ve třídě S. SUV si tedy dokáže automaticky nastavovat charakteristiku odpružení, světlou výšku a tedy se i nepatrně naklánět do zatáček dle potřeby.

Pod kapotou se nejspíš objeví nabídka benzinových i vznětových řadových šestiválců, které po vzoru GLE doplní mild-hybridní technika ve formě 48V sítě s elektromotorem. Určitě dojde i na výkonnou AMG variantu, která by použila známý dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec. Pohon všech kol a nejnovější devítistupňová automatická převodovka bude samozřejmostí. Mercedes pak chystá i vrcholně luxusní variantu s přídomkem Maybach.

Oficiální premiéry nového Mercedesu-Benz GLS se dočkáme již tento týden. Autosalon v New Yorku startuje novinářskými dny 17. dubna 2019.

V galerii pro srovnání doplněna současná generace Mercedesu-Benz GLS.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků