Nový Mercedes GLS na prvních fotkách: Luxusní SUV si vyšlápne na BMW X7

Ještě před oficiálním uvedením utíkají na veřejnost první fotografie nové generace Mercedesu-Benz GLS. Takto vypadá nejnovější konkurent BMW X7.

Premiéra nového Mercedesu-Benz GLS je naplánovaná už za pár dní na autosalonu v New Yorku. Ještě před tím ale z automobilky uniká první hrstka oficiálních fotek, která luxusní SUV ukazuje v celé své zavalitosti. Novinka přímo konkurující BMW X7 tedy bude zase představovat pohodlí třídy S na vyšším podvozku.

Po stránce designu tak nakonec i nové GLS zapadne do naposledy uvedeného směru nových Mercedesů a částečně si vypůjčí prvky nedávno uvedeného, menšího GLE. Zmenšily se přední světlomety, přepracován byl přední nárazník i maska a razantní změnou prošla i záď SUV s oblejšími tvary, úzkými svítilnami a výraznými prolisy víka kufru.

BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

BMW X7 oficiálně: Je tak obrovské, že bude mít na D1 problém. Váží 2,5 tuny

Podle zveřejněných informací Mercedesu pak nabídne nové GLS více místa uvnitř, jelikož rozvor vozu naroste o 60 mm na konečných 3137 mm. Mezi nápravami tak bude novinka delší než zmiňované BMW X7 se svými 3104 mm. Zásadní změnou vůči staré generaci GLS bude nová architektura palubní desky vyrovnávající se zbytku vrcholných Mercedesů.

Očekávejte tedy zjednodušenou digitální přístrojovou desku, která bude kombinovaná do jednoho širokého panelu s displejem infotainmentu, jak už jsme dnes u Mercedesu zvyklí. Níže najdete čtyři menší výdechy klimatizace a ovládání funkcí vozu bude probíhat dotykově přes displej, multifunkční volant, dotykovou plochu na středovém tunelu nebo rovněž hlasem.

Nový Mercedes-Benz GLE oficiálně. Dostal chytrý podvozek a oblejší tvary

Nový Mercedes-Benz GLE oficiálně. Dostal chytrý podvozek a oblejší tvary

Také u GLS nebude chybět systém E-Active Body Control, který průběžně mění tvrdost vzduchového odpružení u každého kola zvlášť. Jedná se o vylepšenou verzi systému Magic Body Control, který byl už dříve uveden ve třídě S. SUV si tedy dokáže automaticky nastavovat charakteristiku odpružení, světlou výšku a tedy se i nepatrně naklánět do zatáček dle potřeby.

Pod kapotou se nejspíš objeví nabídka benzinových i vznětových řadových šestiválců, které po vzoru GLE doplní mild-hybridní technika ve formě 48V sítě s elektromotorem. Určitě dojde i na výkonnou AMG variantu, která by použila známý dvakrát přeplňovaný čtyřlitrový osmiválec. Pohon všech kol a nejnovější devítistupňová automatická převodovka bude samozřejmostí. Mercedes pak chystá i vrcholně luxusní variantu s přídomkem Maybach.

Oficiální premiéry nového Mercedesu-Benz GLS se dočkáme již tento týden. Autosalon v New Yorku startuje novinářskými dny 17. dubna 2019.

V galerii pro srovnání doplněna současná generace Mercedesu-Benz GLS.

TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

včera | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků