Nový Mercedes-Benz GLE oficiálně. Dostal chytrý podvozek a oblejší tvary

Nejnovější Mercedes-Benz GLE přináší do nabídky SUV německého výrobce o něco oblejší design a rovněž řadu nových technologií.

Nové GLE zprvu zaujme mnohem oblejšími tvary karoserie oproti předchůdci. Mercedes k těmto změnám dodává, že ve své třídě má novinka vůbec nejnižší koeficient odporu vzduchu 0,29 Cx, na rozdíl od 0,32 u dřívější generace. K méně hranatým křivkám se přidává i nový nárazník, jehož velká část otvorů přístupu vzduchu je zaslepena.

Rozměrově narostlo GLE hlavně v oblasti rozvoru, kdy s nynějšími 2995 mm obdrželo 80 mm navíc. To znamená více místa pro nohy i hlavu cestujících vzadu. Objem zavazadlového prostorou za druhou řadou sedadel čítá až 825 litrů a po jejich sklopení až 2055 litrů. Zájemci ovšem dostanou možnost přikoupení třetí řady sedadel, čímž může být GLE i sedmimístné.

Takto si Mercedes představuje přepravu budoucnosti. Je geniální

Takto si Mercedes představuje přepravu budoucnosti. Je geniální

Palubní desku vozu zdobí jak jinak kombinace dvou 12,3 palcových obrazovek, kdy displej infotainmentu MBUX navazuje na digitální přístrojový štít před řidičem. Ve výbavě se objevuje nový head-up displej s vyšším jasem a také hromada posledních asistenčních systémů, včetně funkce detekce kolony před vámi.

Vůz tak v reálném čase kontroluje dopravu na dálnici, a pokud zjistí blížící se kolonu, pro jistotu automaticky sníží rychlost na přibližně 100 km/h. V této rychlosti už dokážou senzory auta zavčasu reagovat na možnost nouzového brzdění před stojícími vozy v cestě.

Proč má elektrický Mercedes EQC pod kapotou kryt jako od běžného motoru?

Proč má elektrický Mercedes EQC pod kapotou kryt jako od běžného motoru?

V rámci premiéry GLE jsou k mání informace pouze o jediné motorizaci. Verze GLE 450 4Matic používá mild-hybridní 48V ústrojí kombinující malý elektromotor a třílitrový přeplňovaný šestiválec. K výkonu 270 kW (367 koní) a 500 Nm točivého momentu tak dokáže elektrický pomocník po krátkou dobu přidat dalších 16 kW (21 koní) a 250 Nm. Převodovkou je devítistupňový automat a síla dále putuje na všechna čtyři kola.

Mercedes nicméně zmiňuje, že další motorizace společně s plug-in hybridem a naftovými i benzinovými jednotkami rozšíří nabídku později.

Někdo postavil Volhu 21 na základu Mercedesu SLK. Nyní je na prodej

Někdo postavil Volhu 21 na základu Mercedesu SLK. Nyní je na prodej

GLE nakonec přichází také s příplatkovým systémem E-Active Body Control, který průběžně mění tvrdost vzduchového odpružení u každého kola zvlášť. Jedná se o vylepšenou verzi systému Magic Body Control, který byl dříve uveden ve třídě S. SUV si tedy dokáže automaticky nastavovat charakteristiku odpružení, světlou výšku a tedy se i nepatrně naklánět do zatáček dle potřeby.

Chytrý systém pomůže i v případě zapadnutí v terénu. Rychlým snižováním a zvyšováním světlé výšky se zajistí lepší trakce protáčejících se kol. Auto se tímto způsobem dokáže samo vyhrabat i třeba z jemného písku.  

Živou premiéru si nový Mercedes-Benz GLE odbude na říjnovém autosalonu v Paříži. Do prodeje v Evropě se dostane na začátku příštího roku, kdy se rovněž dozvíme ceny.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků