Nová verze X254 nepřijíždí s radikálně odlišným designem, jde spíše o jemnou evoluci již známého a stále oblíbeného stylu. Křivky prošly celkovou revizí, jejímž výsledkem je zlepšení koeficientu odporu vzduchu Cd na 0,29 (dříve 0,31). Všimněte si, jak přední světlomety přímo navazují na rozměrnou čelní mřížku, což zdůrazňuje šířku vozu. Zdroj: Mercedes-Benz

Nová verze X254 nepřijíždí s radikálně odlišným designem, jde spíše o jemnou evoluci již známého a stále oblíbeného stylu. Křivky prošly celkovou revizí, jejímž výsledkem je zlepšení koeficientu odporu vzduchu Cd na 0,29 (dříve 0,31). Všimněte si, jak přední světlomety přímo navazují na rozměrnou čelní mřížku, což zdůrazňuje šířku vozu. | Zdroj: Mercedes-Benz

Stejný trik najdeme i vzadu, kde světla opticky pojí lišta nad registrační značkou. Zdroj: Mercedes-Benz

Stejný trik najdeme i vzadu, kde světla opticky pojí lišta nad registrační značkou. | Zdroj: Mercedes-Benz

Z hlediska rozměrů je nové GLC delší, nižší, má větší rozchod i rozvor a zároveň zůstalo stejně široké – se zrcátky je dokonce o chlup užší. Zdroj: Mercedes-Benz

Z hlediska rozměrů je nové GLC delší, nižší, má větší rozchod i rozvor a zároveň zůstalo stejně široké – se zrcátky je dokonce o chlup užší. | Zdroj: Mercedes-Benz

Uvnitř se nové GLC inspiruje leteckým průmyslem – palubní deska svým profilem připomíná křídlo a oválné výdechy ventilace působí jako motorové gondoly. Zdroj: Mercedes-Benz

Uvnitř se nové GLC inspiruje leteckým průmyslem – palubní deska svým profilem připomíná křídlo a oválné výdechy ventilace působí jako motorové gondoly. | Zdroj: Mercedes-Benz

Máme zde tradiční rozhraní MBUX s digitálním přístrojovým štítem a téměř čtvercový středový displej se solidní úhlopříčkou 30,2 cm. Již v základu má nová generace například výhřev předních sedadel, bezdrátové nabíjení telefonů a jejich integraci do palubních funkcí. Zdroj: Mercedes-Benz

Máme zde tradiční rozhraní MBUX s digitálním přístrojovým štítem a téměř čtvercový středový displej se solidní úhlopříčkou 30,2 cm. Již v základu má nová generace například výhřev předních sedadel, bezdrátové nabíjení telefonů a jejich integraci do palubních funkcí. | Zdroj: Mercedes-Benz

Novinka vstupuje na trh s šesti motorizacemi – všechny si pomáhají do větší či menší míry elektřinou. Naftu zastupuje jednotka 220d s vylepšeným motorem OM 654 M, u nějž se díky novému klikovému hřídeli změnil zdvih a tím pádem i objem. Zdroj: Mercedes-Benz

Novinka vstupuje na trh s šesti motorizacemi – všechny si pomáhají do větší či menší míry elektřinou. Naftu zastupuje jednotka 220d s vylepšeným motorem OM 654 M, u nějž se díky novému klikovému hřídeli změnil zdvih a tím pádem i objem. | Zdroj: Mercedes-Benz

Benzin je k mání dvakrát ve formě rovněž nového motoru M 254 s druhou generací integrovaného startér generátoru a novým typem dual flow turbodmychadla, vyvinutým ve spolupráci se stájí F1. Zdroj: Mercedes-Benz

Benzin je k mání dvakrát ve formě rovněž nového motoru M 254 s druhou generací integrovaného startér generátoru a novým typem dual flow turbodmychadla, vyvinutým ve spolupráci se stájí F1. | Zdroj: Mercedes-Benz

Dále zde máme tři verze plug-in hybridu ve čtvrté generaci, kombinující benzin i naftu se 100kW elektromotorem a baterií o kapacitě 31,2 kWh. Zdroj: Mercedes-Benz

Dále zde máme tři verze plug-in hybridu ve čtvrté generaci, kombinující benzin i naftu se 100kW elektromotorem a baterií o kapacitě 31,2 kWh. | Zdroj: Mercedes-Benz

Akumulátor je možné dobíjet i stejnosměrným proudem 60 kW a nabídne bezemisní dojezd přes sto kilometrů. Zdroj: Mercedes-Benz

Akumulátor je možné dobíjet i stejnosměrným proudem 60 kW a nabídne bezemisní dojezd přes sto kilometrů. | Zdroj: Mercedes-Benz

Z hlediska techniky a asistentů má GLC hodně co nabídnout. Máme zde například průhledový displej s úhlopříčkou 23x8 cm, nebo „průhlednou kapotu.“ V terénu tak uvidíte na displeji skrze přední část vozu a můžete precizně manévrovat. Zdroj: Mercedes-Benz

Z hlediska techniky a asistentů má GLC hodně co nabídnout. Máme zde například průhledový displej s úhlopříčkou 23x8 cm, nebo „průhlednou kapotu.“ V terénu tak uvidíte na displeji skrze přední část vozu a můžete precizně manévrovat. | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz GLC | Zdroj: Mercedes-Benz

Stejný trik najdeme i vzadu, kde světla opticky pojí lišta nad registrační značkou. Zdroj: Mercedes-Benz
Z hlediska rozměrů je nové GLC delší, nižší, má větší rozchod i rozvor a zároveň zůstalo stejně široké – se zrcátky je dokonce o chlup užší. Zdroj: Mercedes-Benz
Uvnitř se nové GLC inspiruje leteckým průmyslem – palubní deska svým profilem připomíná křídlo a oválné výdechy ventilace působí jako motorové gondoly. Zdroj: Mercedes-Benz
Máme zde tradiční rozhraní MBUX s digitálním přístrojovým štítem a téměř čtvercový středový displej se solidní úhlopříčkou 30,2 cm. Již v základu má nová generace například výhřev předních sedadel, bezdrátové nabíjení telefonů a jejich integraci do palubních funkcí. Zdroj: Mercedes-Benz
76
Fotogalerie

Nový Mercedes-Benz GLC oficiálně: Dostal „průhlednou“ kapotu, elektrifikaci má už základu

Po sedmi letech tu máme novou verzi populárního crossoveru. Designem nešokuje, ale množstvím moderní techniky uvnitř ano.

Když musíte po dvou letech od premiéry najít další továrnu pro výrobu, aby se včas dostalo na všechny zákazníky, jde o jasný důkaz, že jste vymysleli hit. Přesně to se stalo s modelem GLC minulé generace (X253), které se od roku 2015 vyrábělo v Brémách a od roku 2017 také v Uusiakaupunki ve Finsku – vzniklo zhruba 2,6 milionu kusů a to už je pořádný úspěch.

Nová verze X254 nepřijíždí s radikálně odlišným designem, jde spíše o jemnou evoluci již známého a stále oblíbeného stylu. Křivky prošly celkovou revizí, jejímž výsledkem je zlepšení koeficientu odporu vzduchu Cd na 0,29 (dříve 0,31). Všimněte si, jak přední světlomety přímo navazují na rozměrnou čelní mřížku, což zdůrazňuje šířku vozu. Stejný trik najdeme i vzadu, kde světla opticky pojí lišta nad registrační značkou. Z hlediska rozměrů je nové GLC delší, nižší, má větší rozchod i rozvor a zároveň zůstalo stejně široké – se zrcátky je dokonce o chlup užší. Lehká změna proporcí prospěla vnitřnímu prostoru, jak zjistíte v tabulce níže:

Mercedes-Benz GLC: Rozměry
Model X 254 Minulá generace Rozdíl
Vnější rozměry v milimetrech  
Délka 4,716 4,656 60
Šířka 1,89 1,89   0
Šířka vč. zrcátek 2,075 2,096 -21
Výška 1,640 1,644 -4
Rozvor 2,888 2,873 15
Rozchod vpředu 1,627 1,621 6
Rozchod vzadu 1,64 1,617 23
Vnitřní rozměry v milimetrech  
Max. prostor pro hlavu řidič 1,048 1,064 -16
Prostor pro hlavu vzadu 1,007 1,006 1
Prostor pro nohy vpředu 1,036 1,037 -1
Prostor pro nohy vzadu 950 948 2
Šířka pro lokty předu 1,499 1,499   0
Šířka pro lokty vzadu 1,48 1,474 6
Šířka pro ramena vpředu 1,456 1,455 1
Šířka pro ramena vzadu 1,438 1,436 2
Objem kufru dle VDA (l) 620 550 70

Snaha udržet si popularitu se projevuje bohatší základní výbavou obsahující rozsáhlý paket Avantgarde. Ten se zvenčí prezentuje chromovaným optickým paketem kolem oken a masky chladiče. Alternativou je příplatková sada AMG-Line, která masku chladiče vyplní charakteristickou mřížkou. Mercedes ještě přidal atraktivní sady kol o průměrech 18 až 20 palců s možností dvoubarevného provedení.

Uvnitř se nové GLC inspiruje leteckým průmyslem – palubní deska svým profilem připomíná křídlo a oválné výdechy ventilace působí jako motorové gondoly. Máme zde tradiční rozhraní MBUX s digitálním přístrojovým štítem a téměř čtvercový středový displej se solidní úhlopříčkou 30,2 cm. Již v základu má nová generace například výhřev předních sedadel, bezdrátové nabíjení telefonů a jejich integraci do palubních funkcí.

O svou posádku se bude vůz znamenitě starat – díky příplatkovému paketu Energizing Plus nabídne sedm komfortních programů pro relaxaci či povzbuzení, v případě propojení s chytrými hodinkami pak sleduje i únavu řidiče a jeho fyzický stav. Dle navigačních údajů pak umí navrhnout vhodnou přestávku i s cvičením tak, aby byl jeho pilot fit.

Novinka vstupuje na trh s šesti motorizacemi – všechny si pomáhají do větší či menší míry elektřinou. Naftu zastupuje jednotka 220d s vylepšeným motorem OM 654 M, u nějž se díky novému klikovému hřídeli změnil zdvih a tím pádem i objem. Dále má vyšší vstřikovací tlak, chladící kanály v pístech a dva katalyzátory. Benzin je k mání dvakrát ve formě rovněž nového motoru M 254 s druhou generací integrovaného startér generátoru a novým typem dual flow turbodmychadla, vyvinutým ve spolupráci se stájí F1. Technické údaje mild hybridních provedení najdete níže:

Mercedes-Benz GLC: Základní technická data
Verze 200 4MATIC  300 4MATIC  220 d 4MATIC
Zdvihový objem [cm3] 1999 1999 1993
Největší výkon [kW/k] 150/204 190/258 145/197
Točivý moment [N.m] 320 400 440
Výkon startér-gen.  [kW/k] 17/23 17/23 17/23
Točivý moment [N.m/min]  320 400 440
Toč. Mom. Startér-gen. [N.m/min]  200 200 200
Průměrná spotřeba [l/100 km] 8.2-7.3 8.2-7.3 5.9-5.2
Zrychlení 0-100 km/h [s] 7,8 6,2 8.0
Maximální rychlost [km/h] 221 240 219

Dále zde máme tři verze plug-in hybridu ve čtvrté generaci, kombinující benzin i naftu se 100kW elektromotorem a baterií o kapacitě 31,2 kWh. Akumulátor je možné dobíjet i stejnosměrným proudem 60 kW a nabídne bezemisní dojezd přes sto kilometrů. Vše důležité o hybridech do zásuvky odhalí tabulka technických parametrů:

Mercedes-Benz GLC: Základní technická data
Verze 300 e 4MATIC 400 e 4MATIC 300 de 4MATIC
Zdvihový objem [cm3] 1999 1999 1993
Největší výkon [kW/k] 150/204 185/252 145/200
Točivý moment [N.m]  320 400 440
Výkon elektromotoru [kW] 100 100 100
Toč. moment elektromotoru [N.m] 440 440 440
Systémový výkon [kW/k] 230/313 280/381 245/335
Systémový toč. Moment [N.m] 550 650 750
Kapacita baterie [kWh] 31.2 31.2 31.2
Maximální rychlost [km/h] 218 237 217
Max. rychlost na el. Pohon [km/h] 140 140 140
Zrychlení 0-100 km/h 6,7 5,6 6,4

Z hlediska techniky a asistentů má GLC hodně co nabídnout. Máme zde například průhledový displej s úhlopříčkou 23x8 cm, nebo „průhlednou kapotu.“ V terénu tak uvidíte na displeji skrze přední část vozu a můžete precizně manévrovat. Aktivní asistent Distronic nyní umí reagovat na stojící vozidla v rychlosti až 100 km/h (dříve 60 km/h), vedení v jízdních pruzích pracuje až ve 210 km/h.

S paketem Engineering a vzduchovým odpružením můžete zvětšit světlou výšku o dva centimetrů. Zadní kola se umí natáčet do úhlu až 4,5 stupně, pomáhají s dynamickými manévry i při parkování, kdy zmenšují průměr otáčení o 80 cm na rovných 11 metrů. V základu svítí GLC diodami, připlatit si můžete za světla Digital Light, která směrují tok z LED díky 1,3 milionu mikrozrcadel v každém světlometu.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud